Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

12-linkow

Google pokazuje do 12 nowych linków witryny

Właśnie zerknąłem na jedno brandowe słowo kluczowe i moim oczom ukazał się widok zdumiewający. Cały ekran został zalany wynikami z jednej domeny. Oprócz klasycznego rezultatu z wyników wyszukiwania, pojawiło się jeszcze 12 dodatkowych pozycji. Wyglądem swoim przypominają linki witryny, a faktycznie to pojawiają się w miejscu, gdzie linki witryny były wcześniej wyświetlane.

12 nowych linków witryny (kliknij aby powiększyć)

Nowy rodzaj wyświetlania linków witryny, najwyraźniej został wprowadzony dziś w nocy, bowiem informację o nim można znaleźć tylko na jednym zagranicznym forum, gdzie autor zauważył nowy layout linków w środku nocy. Jego uwagę zwróciły wyniki, które pojawiają się zarówno w amerykańskich jak i hiszpańskich DataCenter. Nowe linki witryny, niestety nie mają jeszcze swojego odbicia w Narzędziach dla Webmasterów Google. Tam nadal jest lista maksymalnie 8 linków, tak jak wyglądała ona klasycznie przed wprowadzonymi zmianami.

6 nowych linków witryny (kliknij aby powiększyć)

Nowa liczba linków zależna jest od mocy strony, na innym przykładzie możemy zaobserwować tylko 6 nowych linków witryny. Najwyraźniej taki układ wyników jest związany ze słowami brandowymi, nie udało się znaleźć podobnych wyników dla słów mniej brandowych albo generycznych. Drugim powodem zmiany być może jest pokazanie lepszego wyglądu wyników na zapytania brandowe. Gdy użytkownik szuka właśnie konkretnego brandu, to Google chce mu pokazać bardziej dopasowane wyniki. Można to zauważyć na zapytaniu „skoda”, gdzie wyświetla się 8 klasycznych linków witryny, natomiast po wpisaniu „skoda auto”, pojawia się 10 nowych linków witryny.

Nadchodzą interesujące czasy!

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który cały swój czas poświęca na upowszechnianie wiedzy o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom. Opracował autorski program szkolenia z pozycjonowania.


  • Ogłoszenia

    Na Sprzedajemy.pl (na identyczną frazę) zauważyliśmy zmianę około 1.00 dnia dzisiejszego. Jaki jest cel tej zmiany?

  • Marcin Juraszek

    Moim zdaniem google wyświetla tego typu linki w sytuacji, w której jest praktycznie pewne, czego tak na prawdę szukamy, więc np. właśnie dla zapytań o brandy, co ma umożliwić userowi bezpośrednie dojście do najlepszych/najpopularniejszych podstron szukanego serwisu prosto z wyników wyszukiwania.

    Dla przykładu: wpisujemy w wyszukiwarkę ‚sprzedajemy.pl’, więc google z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością wie, że szukamy strony http://sprzedajemy.pl, więc chcąc ułatwić nam dojście do strony docelowej w tej witrynie rozszerza wyniki o linki do jej najlepszych/najważniejszych/najpopularniejszych podstron.

  • Ogłoszenia

    To prawda, nowe linki, to lepsze dopasowanie brandowych słów kluczowych.
    Chciałbym żeby wielkie G wykosiło z Serp’ów te domeny które dopalają się przez automaty, dodawarki cometarzy m.in. do wordpress’a bo to coraz większa plaga.

    Ciekawe czy update pandy w Polsce wniesie coś w tym kierunku.

    A linki? Fajny gadżet i tyle ;)

  • Bartosz Światowski

    A.S. Nowa liczba linków zależna jest od mocy strony
    – w tej chwili Silesia Sem ma dwa linki, straciła moc?

  • Marcin Juraszek

    U mnie dla ‚Silesia sem’ jest 6 linków. Bardzo możliwe, że Google jeszcze testuje, jakie ustawienia dla tej opcji są najlepsze z punktu widzenia użyteczności i dlatego liczba linków jest tak różna dla tej samej frazy.

  • Artur Pleskot

    Nie wydaje mi się aby liczba linków była zależna od mocy strony, bo na moją frazę „Linkolo” mamy 4 linki z domeny http://linkolo.pl. A nasza strona jest dość nowa i raczej nie ma za dużej mocy. No chyba, że się mylę i jednak mamy moc :) Tak czy siak fajnie że się tak pojawiamy. Jeszcze lepiej gdyby nasze strony pojawiały się w ten sposób niekoniecznie na nazwy własne a frazy bardziej nas interesujące.

  • Hejsztagenn

    To chyba znaczenia ponownie nabrało dopisywanie nazwy marki/sklepu do title:
    używane komputery – elektron.pl

  • Spróbujcie wpisać nazwę dowolnej domeny w wyszukiwarce – 12 linków witryny w SERPach Google jest już powszechne dla prawie wszystkich witryn. U mnie 90% prowadzonych serwisów pojawia się 6-12 linków – niezależnie od jego mocy! Nie pokazuje się jedynie dla bloga, który istnieje w sieci około miesiąca.

    Nie wiem, natomiast, czemu ma służyć ta zmiana? Z punktu widzenia użytkownika – dla mnie mało czytelne i zajmuje za dużo miejsca… Z punktu widzenia SEO – CTR dla niektórych mogą poszybować w kosmos…

  • Tomasz Frontczak

    Zadowolenie mogą być szcególnie Ci, którzy dla generycznych nazw serwisów i domen zostali uznani za brand.

  • Pensjonat

    U mnie wyświetla się 6 linków ze strony a zaraz pod nimi jakby podłączony wynik z Miejsc Google.

  • Przemek Sztal

    Google w oficjalnej informacji wyjaśnia, że liczba sitelinków zależy od zapytania, a dokładnie od stopnia „przekonania” algorytmu, że poszukujemy wyników z tej konkretnej witryny. Na plus oceniłbym zapowiedź, że wyniki z jednej domeny zostaną zagnieżdżone w linkach witryny, jeśli zajmie ona pierwsze miejsce na liście wyników. Ciekawe jest też rozwiązanie ze zmiennym zestawem linków witryny zależnym od zapytania. Do tej pory domena posiadała jeden sztywny zestaw linków witryny.

  • Bardzo ciekawy artykuł. Jednakże zauważyłem, iż wpisując frazę silesia sem oddzielnie Googl oddaje tylko 2 dodatkowe linki:) Jaka jest tego przyczyna?

  • Przemek Sztal

    @Mariusz:
    >>Google w oficjalnej informacji wyjaśnia, że liczba sitelinków zależy od zapytania, a dokładnie od stopnia „przekonania” algorytmu, że poszukujemy wyników z tej konkretnej witryny.<<
    "silesiasem" to fragment domeny, zaś "silesia sem" to połączenie dwóch słów – mniejsza jednoznaczność, że użytkownik poszukuje witryny sielsiasem.pl.

  • No teraz lepiej pojąłem. Jednak z tego co się dowiedziałem nie jest to nowość w Google. Rozmawiałem z innymi pozycjonerami i każdy mówił, że to było od zawsze i zależy od jakości strony głównej oraz cennych podstron. Ja sam rozumiem to tak, że jeśli wpiszemy frazę, na którą linkowana jest zarówno strona główna, jak i podstrony, a i na stronie głównej i na podstronach serwisu znajduje się równie wiele ciekawych i jakościowych informacji Google przetwarza wszystkie informacje, na pierwszym miejscu wyświetla stronę główną, pod spodem zaś tworzy „drzewko”, a resztę pozycji, tj. od 2-10 pozostawia dla konkurencji. Nie zdarzyło mi się jeszcze znaleźć jednej strony i jej podstron w wynikach wyszukiwania od 1-10.

  • @Bartosz Światowski Nie straciła mocy wpisz silesiasem razem:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *