Zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby Twój profil na Instagramie zachwycał wszystkich, którzy na niego trafią? Mam dziś dla Ciebie parę cennych wskazówek, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć swój Instagram! Jednak ostrzegam – nie obejdzie się bez Twojego zaangażowania 😉.
1. Wykorzystuj interaktywne naklejki dostępne w Stories
Relacje na Instagramie wykorzystuj do budowania codziennego dialogu z obecnymi followersami. To nie miejsce na bezpośrednie promowanie produktów czy pozyskiwanie nowych obserwujących. Tutaj opiekujemy się tymi, których już mamy!
Stosuj interaktywne naklejki, takie jak Szablony (Dodaj swoją), Odsłoń czy Nakładki, aby dodatkowo pobudzić swoją społeczność do działania. Pamiętaj jednak, że algorytmy działające w Stories są nieubłagane i tutaj najlepiej postować jest każdego dnia.
2. Twórz content do łatwego udostępniania – autorskie plansze w Stories
Insta Stories to najlepsze miejsce do pokazania odbiorcom, że potrafisz „wejść w ich buty” i rozumiesz ich codzienne potrzeby. Dzięki autorskim planszom do zaznaczania (bingo, wykreślanka), checklistom czy też uzupełniankom nie tylko zachęcisz followersów do interakcji, ale także zwiększysz świadomość swojej marki – niewiele jest firm, które regularnie dostarczają użytkownikom ciekawe plansze, które z przyjemnością można zescreenować, wypełnić i udostępnić dalej!
3. Rzuć swoim obserwującym wyzwanie
Możliwe, że nawet nie podejrzewasz, jak trafionym pomysłem może być przywołanie ducha rywalizacji na Twoim profilu na Instagramie. Pomyśl o zorganizowaniu wyzwania związanego z Twoją marką i w ten sposób wywołaj regularną interakcję ze swoimi odbiorcami. Na początek wyzwanie może być krótkie i trwać np. pięć dni. Pomyśl tylko, ile wartościowego contentu zgromadzisz przez ten czas! Wyzwanie możesz połączyć z konkursem i wybrać osoby, które najlepiej sobie z nim poradziły. Pamiętaj jednak, że w takiej sytuacji niezbędny będzie regulamin zabawy.
4. Dobre bio na profilu na Instagramie to nie wszystko
Wiele marek wciąż nie zadbało odpowiednio o swoje bio, które stanowi przecież podstawowe źródło wiedzy o tym, czym dana firma się zajmuje i co może zaoferować swoim klientom. Jednakże informacji na start nigdy za wiele, więc zachęcam do stworzenia relacji, w której krótko przywitasz osoby odwiedzające Twój profil na Instagramie i jednocześnie zachęcisz je, by go obserwowali. „Powitalnego” Storiesa należy dodać do wyróżnionych tak, aby zawsze wyświetlał się pierwszy – nazwij go np. „Cześć!” lub „Witaj!”, dzięki czemu ułatwisz użytkownikom nawigację.
PORADA
Nie zapomnij o dodaniu napisów do relacji. Wciąż zdecydowana większość osób ogląda Stories bez dźwięku.
5. Zdobądź + 10 punktów do profesjonalizmu i spójności profilu na Instagramie, czyli słówko o okładkach wyróżnionych Stories
W tym przypadku najlepiej posłużyć się przykładem. Spójrz na dwa profile na Instagramie związane z wyposażeniem łazienek i oceń sam, który z nich prezentuje się bardziej efektownie i sprawia wrażenie dopracowanego i przemyślanego?
PS Pamiętaj, aby zadbać nie tylko o same dedykowane „kółeczka”, lecz także o odpowiednie nazwy każdej wyróżnionej relacji.
6. Zacznij dialog z odbiorcami… czyli naklejki po raz drugi!
Czy wiesz, że cenny feedback od Twoich followersów jest na wyciągnięcie ręki? Aby dowiedzieć się, czy szukają oni u Ciebie technicznych pro tipów, czy raczej postów typowo inspiracyjnych, po prostu zapytaj. Z pomocą przychodzą naklejki ankiety, Q&A czy też zaproszenie do czatu, gdzie możesz podyskutować w większej grupie na konkretny temat.
7. Pożegnaj storiesową sztampę i uwolnij kreatywność
Zdjęcia ze zwykłym napisem publikują wszyscy. A Ty przecież nie chcesz być jak wszyscy. Wykorzystaj więc narzędzia wbudowane w aplikację i pobaw się formą. Rysuj, rozdzielaj literki, koloruj tła i nakładaj jeden element na drugi – takie Stories dużo mocniej przyciągają wzrok i są znacznie bardziej angażujące. Poniżej przykład tego samego zdjęcia z napisem w trzech różnych wersjach.
8. Jak rozwinąć konto firmowe (i nie tylko) na Instagramie? Daj się odnaleźć w Reelsach!
Czy tego chcesz, czy nie, Reelsy to codzienność wieeeelu Twoich odbiorców. Jeśli Cię tam nie ma, tracisz możliwość dotarcia do nich! Rolka nie musi być skomplikowana i zmontowana w drogim programie do edycji. Czasem wystarczy kilka zdjęć lub krótkie ujęcie, które okrasisz viralowym napisem. Nie zapomnij też o hashtagach. One wciąż działają i służą jako słowa kluczowe! Dodatkowo, najnowszy update algorytmu mówi, że szczególne szanse na rośnięcie w Reels mają małe konta. To szansa dla wielu wartościowych profili na Instagramie.
9. Rozwijaj swój profil na Instagramie świadomie i zadbaj o bezpieczeństwo
Jeśli szanujesz swój czas poświęcony na działania na Instagramie, z pewnością zainteresuje Cię możliwość dodatkowego zabezpieczenia Twojego profilu na Instagramie. Zhakowanie konta lub kradzież danych to sytuacje, które powtarzają się stanowczo zbyt często, a naprawdę łatwo można się przed nimi uchronić. Koniecznie włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe i regularnie sprawdzaj ostatnie logowania. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tej wskazówki siedzisz już w ustawieniach swojego konta i zapisujesz nowe opcje bezpieczeństwa.
Podsumowanie
Jeśli na Twojej liście to do znajdował się punkt o wyniesieniu profilu na Instagramie na wyższy poziom, możesz w tej chwili dumnie narysować przy nim serduszko. Właśnie zrobiłeś pierwszy krok w tym kierunku – dzięki wprowadzeniu w życie wskazówek z tego artykułu, na pewno nie zostaniesz w tyle!
Chcesz wiedzieć więcej na temat tego, jak prowadzić skuteczne działania na swoim profilu na Instagramie? Sprawdź szkolenie Instagram marketing, które poprowadzi Justyna Mudło! ❤️
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
Czy jest jakiś program do tworzenia okładek wyróżnionych stories? W czym najlepiej to zrobic?
Macie jakiś rekomendowany program do tworzenia okładek na kolekcji strories?