Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

distance-watching

Google AdWords pokażą odległość od reklamowanych biznesów

Od wczoraj reklamy Google AdWords na telefony komórkowe potrafią wyświetlać szukającemu jego aktualną odległość od reklamowanej firmy. Wyobraź sobie, że jesteś w obcym mieście i czujesz nagłą potrzebę pobudzenia się kawą. Wpisujesz w Google „kawiarnia”, a Google pokazuje ci reklamy kawiarni, a ty jednym rzutem oka ustalasz, która z nich znajduje się najbliżej ciebie. Funkcja została uruchomiona we wszystkich krajach gdzie działają „rozszerzenia reklam”, a więc także w Polsce.

Nowa funkcja została nazwana „hyperlocal search ads”. W połączeniu z działającymi już od jakiegoś czasu funkcjami takimi jak „click-to-call” (klikalny numer telefonu firmy; nawiasem mówiąc, od zeszłego tygodnia wyświetlać tu można także numery niestandardowe, płatne-premium, a nie tylko stacjonarne, komórkowe i bezpłatne, jak dotychczas) i możliwość rozwinięcia mapy obrazującej lokalizację firmy, daje klientom zupełnie nowe doświadczenia w mobilnym wyszukiwaniu lokalnych biznesów. Jak widać, reklamy „hyperlocal” mają charakterystyczną niebieską pinezkę, znaną z Google Maps:
hyperlocal google search mobile ads

Jakie warunki muszą być spełnione by użytkownik mógł zobaczyć reklamę pokazującą odległość od reklamującej się firmy? Po stronie użytkownika konieczna jest jego zgoda na udostępnianie Google’owi lokalizacji. Po stronie reklamodawcy nie są wymagane żadne dodatkowe działania, chociaż należy pamiętać o włączeniu rozszerzeń lokalizacji i skierowaniu kampanii na urządzenia iPhone/Android/BlackBerry. Nie zmienia się oczywiście sposób naliczania opłat za reklamę – pay per click/pay-per-call.

Nowa funkcja zaczyna coraz wyraźniej pokazywać „rozwidlanie” się „ścieżek ewolucyjnych” AdWordsów dla komputerów i urządzeń mobilnych. Te drugie, coraz bogatsze, odpowiadają na coraz więcej pytań i wątpliwości użytkownika już na poziomie wyników wyszukiwania, są coraz bardziej interaktywne, a od teraz zyskują też element „real-time” (aktualizacji odległości w zależności od wskazań GPS telefonu).

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa użytkownika cooldesign z freedigitalphotos.net
sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *