Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

AdWords: Zmiany w Keyword Toolu i Prognozie odwiedzin

Kilka dni temu Google wprowadził kilka istotnych zmian do dwóch narzędzi powiązanych z programem AdWords. Chodzi o Narzędzie propozycji słów kluczowych (Keyword Tool) i Prognozę odwiedzin (Traffic Estimator). Ta druga usługa zniknie jako samodzielny produkt dostępny bez logowania – teraz dostać się do niego będzie można tylko poprzez usługę AdWords. Z kolei w Keyword toolu wprowadzono automatyczne grupowanie proponowanych słów kluczowych. To nie koniec zmian, przyjrzyjmy się szczegółom.

Od teraz użytkownicy Narzędzia propozycji słów kluczowych mogą wybrać nowy widok proponowanych słów (a właściwie nowy widok stał się domyślnym, z możliwością przełączenia do starego). Google będzie automatycznie grupował proponowane słowa kluczowe związane ze słowem wyszukiwanym. Jeśli szukasz słowa „kaszmir”, zobaczysz grupę „sweter kaszmirowy”, na którą składają się słowa takie jak „swetry kaszmirowe”, „damskie swetry kaszmirowe” itd. Można łatwo zaimportować do konta całą w ten sposób zasugerowaną grupę słów kluczowych, choć można też – po staremu – wybrać tylko niektóre słowa.

2 adwords_trafficestimator_graphtable_en

1 grupowanie w keyword toolu
(kliknij aby powiększyć)

Jak widać powyżej, Keyword Tool został jednocześnie zintegrowany z Traffic estimatorem (Prognozami odwiedzin), więc reklamodawcy od razu widzą prognozy ruchu dla zaproponowanych słów kluczowych.

Traffic estimator będzie teraz dostępny wyłącznie dla użytkowników zalogowanych do konta AdWords. Google tłumaczy, że do pracy Estimatora wykorzystywane będą historyczne dane ze skuteczności dotychczasowych kampanii na danym koncie. Utrzymywanie samodzielnego Estimatora wymagałoby więc utrzymywania dwóch różnych narzędzi pod tą samą nazwą.

Estimator umożliwi też rysowanie wykresów pokazujących prognozy, co ma ułatwić reklamodawcom obserwowanie trendów i podejmowanie decyzji w zakresie stawek. Ta funkcja nie jest jednak jeszcze dostępna na wszystkich kontach AdWords (np. na testowanym przez Redakcję). Reklamodawcy dostaną też możliwość tworzenia „szkiców” kampanii i grupowego prognozowania ruchu i stawek dla każdej z grup reklamowych. Można więc będzie pobawić się w zmienianie ustawień do momentu, kiedy prognozy zaczną się spinać z planami biznesowymi i dopiero wtedy uczynić ze szkicu kampanii kampanię działającą.

2 adwords_trafficestimator_graphtable_en

***

Więcej informacji o Keyword Toolu i zarządzaniu kampaniami AdWords znajdziesz w dziale „AdWords” Forum.MaxROY.com, a także podczas prezentacji w ramach ścieżki PPC & Affiliate na SearchMarketingDay.com.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • „Można łatwo do konta całą w ten sposób zasugerowaną grupę słów kluczowych, choć można też – po staremu – wybrać tylko niektóre słowa.” – Chyba brakuje słowa „zaimportować” w którymś momencie ;-)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *