Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Reguły automatyczne AdWords już działają

Kilka dni temu Google ostatecznie wdrożył nową funkcję w kontach AdWords wszystkich reklamodawców (także polskich). Funkcja nazywa się “Automated rules” (w wersji polskiej “Automatyzacja” lub “Reguły automatyczne”) i umożliwia definiowanie warunków typu “jeśli CPC spadnie poniżej X, rozpocznij wyświetlanie reklamy Y”. Z radością powitać ją powinni AdWordsowi heavy-userzy, znużeni faktem, że zauważalna część obowiązków prowadzącego kampanię to wykonywanie powtarzalnych czynności według łatwego do zdefiniowania algorytmu, który aż się prosi, żeby go zautomatyzować. Więc w końcu go zautomatyzowano.

Testy nowej funkcji prowadzone były od grudnia zeszłego roku, a w minionym tygodniu Google oficjalnie ogłosił docelowe jej wdrożenie.

reguły automatyczne

Funkcja “Automatyzacja” pozwala zaprogramować niektóre działania – np. wstrzymywanie reklam, ponowne ich aktywowanie, podnoszenie maksymalnego CPC i podobne – by wykonywały się automatycznie w razie spełnienia się zdefiniowanego warunku. Przykładowo, automat może sprawdzać, czy reklama wyświetliła się powyżej wyników organicznych, a jeśli tak się nie stało – podnieść stawkę o 10%. W ogólności, sterować można w ten sposób statusem reklam, stawką max CPC i budżetem.

Wykonanie reguł ustawić można jako jednorazowe, codzienne, cotygodniowe, comiesięczne. Na jednym koncie ustawić można maksymalnie 10 reguł. Tutaj znajdziesz szczegółową pomoc reguł automatycznych.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Heh, już widzę jak podskoczą koszty konwersji i cpc tym, którzy nieumiejętnie będą stosować reguły. Przyznać jednak trzeba, że narzędzie bardzo przydatne i pozwoli zaoszczędzić trochę czasu choć tego typu narzędzia, które działały poprzez API były dostępne.

    • Na pewno jest to przydatna funkcja dla osób, które mają do obsłużenia wiele kampani adwords.

      Pozdrawiam

    • Łukasz

      Czekałem kiedy opiszecie tę funkcję – dziś rano własnie zauważyłem zmianę :)

    • Mniej czasu poświęcamy na kampanie a zarobki z prowadzenia kampanii takie sam – kto zyska a kto traci… już wiadomo :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *