Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

rich-snippet-testing-tool-530x383

Produktowe rich snippety w Polsce! Ulepszony Rich Snippet Testing Tool

Google wprowadził dziś dwie istotne nowości w temacie rich snippetów, po polsku znanych jako wyniki rozszerzone. Rich snippety to ważne informacje „wyciągnięte” bezpośrednio do wyników wyszukiwania z podstron, których autorzy wzbogacili je o odpowiednie elementy w kodzie. Rich snippety swoją graficzną formą przyciągają uwagę internauty i pomagają mu podjąć decyzję o wybraniu w wynikach wyszukiwania danej strony.

Pierwsza ze zmian w obrębie rich snippetów dotyczy narzędzia do testowania poprawności mikroformatów, których wdrożenie w kodzie jest warunkiem wyświetlania rozszerzeń w wynikach wyszukiwania. Do tej pory kod do sprawdzenia można było podać narzędziu wyłącznie jako URL, co ograniczało możliwość testowania tylko do podston udostępnionych już publicznie. Teraz poza URL-em, można wkleić kod bezpośrednio w odpowiednie pole. Narzędzie dostępne jest pod adresem http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets, wygląda tak:

rich snippet testing tool

Druga istotna nowość to globalne wdrożenie wyników rozszerzonych produktów. Taki wynik rozszerzony prezentuje wybrane szczegóły dotyczące produktu, np. cenę czy liczbę i charakter opinii o produkcie. Przykładowo wygląda to tak:

2 Shopping RS in fr-FR

Jak do tej pory nie udało nam się zaobserwować rozszerzonych wyników produktów z polskich witryn w Google.pl. Trafiają się natomiast w Google.pl produktowe rich snippety z witryn zagranicznych.

3 rich snippety live w google pl

Trudno powiedzieć, czy przyczyną jest niepełne wdrożenie produktowych rich snippetów w Polsce, czy jednak przede wszystkim niestosowanie odpowiednich mikroformatów przez polskich webmasterów. Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub serwis z recenzjami produktów, warto wdrożyć mikroformaty i zyskać znaczącą przewagę nad konkurencją, chociaż na jakiś czas.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Dokładnie jak Karlosky mówi.
      Coś kiepsko z aktualną wiedzą jak na portal, który zajmuje się newsami z światka wyszukiwarek i organizuje „szkolenia”.

    • Maciej Janas

      @Asesso: Mamy jednak wystarczającą orientację (w przeciwieństwie do Ciebie), żeby wiedzieć, że zasoby Google to architektura bardzo rozproszona, a wszelkie zmiany wprowadzane są najpierw testowo wybranym witrynom/użytkownikom, a nawet kiedy są wprowadzane „do produkcji”, to bywa, że dzieje się to stopniowo. Rich snippety to doskonały przykład tej drugiej sytuacji.

      Pewnie jednak wiesz o tym wszystkim, ale potrzeba wyskoczenia ze złośliwostką była silniejsza.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *