Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

google-panda

Google potwierdza – kolejna Panda już na polskich wynikach

Google potwierdził, że tydzień temu indeks został przetworzony przez kolejną wersję algorytmu Panda. Dla użytkowników spoza Stanów Zjednoczonych (a więc i Polski), zmiana wpłynie na wyniki dla 1% zapytań. Jest to 17. wersja algorytmu Panda (nieoficjalny numer aktualizacji: 3.7).

Aktualizacja była odczuwalna w poprzedni weekend, kiedy to nastąpiły przetasowania w wynikach, szczególnie w Google.com. Przetasowania wywołały spekulacje, że pojawiła się nowa Panda. Zostały one potwierdzone przez Google dopiero post factum – w poniedziałek.

tweet panda

Podobno zmiany pozycji dotyczą przede wszystkim witryn, które już wcześniej zostały dotknięte Pandą. Szerzej na ten temat pisze Dr. Pete na SEOmoz.org.

Od poprzedniej aktualizacji Panda upłynęło ok. 6 tygodni. Po 16 miesiącach od „wypuszczenia na indeks” pierwszej wersji Pandy można już powiedzieć, że przeciętny interwał między kolejnymi aktualizacjami to ok. miesiąca. Przypuszczalna data następnych zmian pozycji wywołanych przez Pandę przypada więc na połowę lipca, choć akurat wakacje mogą zakłócić regularność tego cyklu.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *