Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Interfejs Google Analytics zmieni się nie do poznania. I niektóre funkcje też

Google rozpoczął w minionym tygodniu ograniczone testy całkowicie nowego interfejsu Google Analytics. Radykalnie zmieni się nie tylko layout (“skórka”), ale sporym zmianom poddana zostanie też logika nawigacji po niektórych funkcjach i same funkcje. Nowy interfejs został udostępniony na razie “niewielkiej grupie testerów”, a z czasem dostawać go będą kolejne grupy użytkowników.

Główny pasek nawigacyjny wyglądać będzie prawdopodobnie tak:

główny pasek nawigacyjny nowego interfejsu Google Analytics

Jak widać, pasek mocno nawiązuje do nowego paska nawigacyjnego pozostałych usług Google (słabo jeszcze widocznego w Polsce):

pasek nawigacyjny ogolny

W nowym pasku nawigacyjnym Google Analytics znajdują sie przyciski:

[Symbol domu]: tutaj znajdziemy pełną listę kont, do których mamy dostęp,
Pulpity nawigacyjne (“Dashboards”): wywołuje pełna listę kokpitów w ramach danego konta,
Moja witryna (“My Site”): tutaj zaczyna się już analityka konkretnej witryny, podzielona na “raporty” (“reports”) i analizę (“intelligence”),
Raporty niestandardowe (“Custom Reports”): wiadomo co,
Menedżer kont (“Account Manager”): linki do wszystkich kont, do jakich mamy dostęp,
Ustawienia (“Settings”): wywołuje podstronę zawierającą wszystkie ustawienia.

Główna strona interfejsu Analytics będzie wyglądać tak:

2Google-Analytics-Account-Home

Jak widać, w przeciwieństwie do obecnej strony domowej, nowa nie będzie zawierała żadnych danych. Pojawiły się za to linki umożliwiające szybkie przejście do konkretnych raportów (np. użytkownicy, źródła ruchu, treści, konwersje).

Najciekawszą prawdopodobnie funkcją nowego interfejsu jest możliwość tworzenia wielu “customizowanych” pulpitów, z których każdy zawierać będzie zdefiniowane przez użytkownika dane i wykresy. Google stworzył tę funkcję z myślą o większych firmach, w których różni pracownicy mogą interesować się zupełnie różnymi aspektami funkcjonowania witryny i każdy z nich może stworzyć sobie własny pulpit.

Drugą istotną zmianą mają być widżety. To znana z obecnego interfejsu funkcjonalność, ale pod nową nazwą i z szerszymi możliwościami dopasowywania ich pod indywidualne potrzeby.

3Google-Analytics-Dashboard

Zmianie ulec ma też nazewnictwo w raportach szczegółowych, dopóki nie będzie jednak polskiego interfejsu, nie ma sensu wnikać w ten temat. Na ile można się domyślać na podstawie wersji angielskiej, np. cele będą nazywać się teraz konwersjami, a treści – stronami. Pojawić ma się też możliwość oglądania wielu zaawansowanych segmentów bez konieczności uruchamiania trybu Wszystkich Odwiedzin.

[na podstawie: Google Analytics Unveils A New User Experience]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *