39 nowości z reklamy na Allegro

Nowości na Allegro za okres styczeń–marzec 2019

1. Rekordowy wynik na Allegro.pl

Jest się czym pochwalić! 10 grudnia padł nowy rekord – na platformie zostało sprzedanych 2,6 mln produktów. W porównaniu z rokiem 2017 to o 440 tys. produktów więcej. Średnia dzienna w 2018 r. wynosiła około 1,2 mln sprzedanych towarów. Te liczby dowodzą, że pomarańczowy marketplace ma się dobrze i nadal stanowi alternatywę dla rodzimych sklepów internetowych.

2. Etykiety sprzedażowe

Od listopada na Allegro można korzystać ze specjalnych oznaczeń na listingu i karcie produktu. Doszły trzy nowe etykiety: hit, wyprzedaż oraz nowość. Jednocześnie niezgodne z regulaminem serwisu jest używanie tych fraz w tytule aukcji. Przed skorzystaniem z oznaczeń zalecam zapoznać się z opłatami, na które oprócz dodatkowej prowizji składa się również opłata cykliczna.

3. Nowy Świat Allegro – produktyzacja

Ci, którzy uważali, że po miniaturkach, nowym opisie ofert, przyjdzie czas na chwilę oddechu i spowolnienie zmian, mogą się rozczarować Wielkimi krokami nadchodzi produktyzacja – grupowanie ofert znane wszystkim z Ceneo i Amazona. Na początku roku ruszyły testy na 5% liczbie konsumentów dla kategorii „książki i komiksy”, „smartfony i telefony komórkowe” oraz „telewizory”. O ich efektach będziemy informować w kolejnych numerach magazynu, ale już teraz możemy przypuszczać, że to wywróci do góry nogami świat polskiego e-commerce.

4. Nowe zasady: Super Sprzedawca i Allegro Smart

Te dwa kluczowe programy dla sprzedawców i klientów od lutego czekają spore zmiany. Jeśli sprzedawca będzie chciał uzyskać lub utrzymać status super sprzedawcy, będzie zobligowany uzupełnić 50% numerów przesyłek dla transakcji z ostatnich 30 dni. Wraz z kolejnymi miesiącami wartość procentowa będzie rosła aż do poziomu 98%. Aktualizację czeka również usługa SMART Allegro. Ikonka Smart pojawi się na ofercie pod warunkiem, że sprzedawca udostępni minimum dwie formy dostawy z grupy: „automaty do paczek”, „punkty odbioru” lub „listy polecone”. Tak duże obostrzenia mogą spowodować drastyczne zmniejszenie liczby ofert dla kupujących, którzy wykupili abonament na samym początku uruchomienia programu. Jestem ciekaw reakcji Klientów, którym oferta może dość drastycznie zostać ograniczona.

5. Zniknęła liczba wyświetleń aukcji

Niewielka zmiana, która w znaczny sposób utrudnia analizę danych na pomarańczowym serwisie. Do niedawna można było mierzyć zainteresowanie ofertą na podstawie liczby wyświetleń aukcji. Duża liczba wyświetleń i brak zakupów to był jasny sygnał, że należy dopracować sekcję opisową. W tym momencie musimy wspierać się aplikacjami zewnętrznymi, aby móc takie dane uzyskać np.: allegronauta.pl (darmowa) lub tradewatch.pl

Nowości na Allegro za okres październik–grudzień 2018

1. Allegro Smart – innowacja na polskim rynku e-commerce

Nie mógłbym zacząć inaczej. Allegro Smart to zupełna nowość i przełom w segmencie dostawy towaru. Za jedyne 49 zł rocznie Klient platformy transakcyjnej otrzymuje 365 wysyłek za darmo do ponad 15 000 punktów odbioru paczek. Pomarańczowy serwis podbija stawkę, dodając 10 monet i możliwość darmowego zwrotu do paczkomatu i placówek Poczty Polskiej. Po niespełna 6 tygodniach liczba osób, które wykupiły abonament, osiągnęła 340 tysięcy. Sklepom internetowym ciężko będzie stworzyć podobną ofertę, a na Allegro znacząco widać przewagę w ilościach zamówień u sprzedawców, którzy udostępnili usługę Allegro Smart względem sprzedawców, którzy jeszcze jej nie zaoferowali.

allegro smart

2. Koniec z zaśmiecaniem kategorii nieefektownymi ofertami

Od czasu, gdy wystawianie ofert stało się darmowe, rzesza Sprzedawców duplikowała pojedynczą aukcję po setki razy – głośnik bluetooth 30 stron po 60 ofert, album 2Pac 450 aukcji itp. W efekcie klientowi ciężko było przebić się przez klony ofert, które niczym się od siebie nie różniły. Aby ukrócić ten proceder, Allegro wprowadziło opłatę utrzymaniową w wysokości 10 groszy za każde 10 dni, jeśli aukcja przez rok nie wygenerowała sprzedaży. To ograniczenie można łatwo, zamykając i wystawiając ponownie ofertę. Zalecam jednak dokładnie przyjrzeć się aukcji. Być może powodem braku sprzedaży przez tak długi okres jest niewyraźne zdjęcie, mało szczegółowy opis, zaporowa cena dostawy itp.

3. Idą podwyżki

Warto sprawdzać zakładkę aktualności przynajmniej raz w tygodniu, aby nie spotkała nas niemiła niespodzianka związana z opłatami Allegro. Prócz tzw. utrzymaniówki wzrosła prowizja od aukcji promowanych – z 1/5 na 1/4 wartości obowiązującej prowizji w danej kategorii (np. kategoria manicure i pedicure aukcja promowana – podstawowa prowizja: 10%, dodatkowa prowizja za wyróżnienie: 2,5% suma: 12,5%) oraz została wprowadzona wartość minimalnej prowizji (minimalna wartość jednorazowo naliczonej prowizji za każdą sztukę wynosi 0,25 zł). Zalecam przejrzeć aukcje promowane i przeanalizować ich opłacalność oraz podnieść ceny w produktach bardzo tanich (1- 5 zł) lub utworzyć zestawy po kilka sztuk, aby uniknąć prowizji rzędu 25%.

4. Ograniczenie w edycji ceny

Od końcówki września istnieje możliwość jednorazowej zmiany cenę „Kup Teraz” o określoną kwotę – maksymalnie o 50 zł dla ofert do 50 zł lub procent – maksymalnie o 100% dla ofert powyżej 50 zł. Powodem wprowadzenia takiego rozwiązania były aukcje z podbijaną ceną o 10 000 zł w momencie braku dostępności towaru u sprzedawcy. Od kilku miesięcy Allegro udostępnia też możliwość uśpienia aukcji. Mechanizm ten należy stosować w sytuacji, gdy zależy nam na wstrzymaniu sprzedaży.

5. Nowa zakładka w Allegro

„Moje Oferty” – tak będzie nazywała się nowa zakładka, która zastąpi cztery wcześniejsze („Sprzedaję”, „Sprzedane”, „Niesprzedane”, „Do Wystawienia”). Skąd takie uproszczenie? Na Allegro jest coraz więcej ofert do wyczerpania przedmiotów, a serwisowi zależy właśnie na ich promowaniu. „Moje Oferty” upraszczają zarządzanie tym typem aukcji i pozwalają łatwiej odnaleźć się w panelu sprzedawcy.

6. Logo na listingu dla każdego!

Za opłatą 3 000 zł brutto miesięcznie Allegro dało możliwość umieszczenia logo marki na listingu. Aukcja z logiem mocno wyróżnia się na tle pozostałych i jednocześnie buduje branding, ale czy jest to warte tej ceny?

Nowości na Allegro za okres lipiec–wrzesień 2018

1. Start/Stop oferta

Nieliczne grono sprzedawców może już korzystać z funkcji wstrzymania i wznowienia oferty (w momencie pisania tego artykułu funkcja nie jest jeszcze powszechnie dostępna). Jedna z najdłużej wyczekiwanych funkcjonalności jest już na wyciągnięcie ręki i lada dzień powinna zostać przekazana wszystkim sprzedawcom na platformie. Dzięki niej sprzedawca będzie mógł zatrzymać daną aukcję w dowolnym momencie – np. w przypadku chwilowego braku produktu na stanie – i wznowić ją, gdy towar ponownie trafi do magazynu. Dodatkowa nowa opcja pozwala również wstrzymać całą ofertę danego sprzedawcy – np. gdy udaje się on na zasłużony urlop.

2. Ads Allegro: kampanie reklamowe 2.0

Narzędzie do sponsorowania ofert w modelu CPC cały czas się rozwija. Niedawno doszły nowe miejsca reklamowe i swoją ofertę można zaprezentować na stronie głównej oraz stronie działu. Dodatkowo zostały wdrożone zmiany w obszarze Ads Network, polegające na dopracowaniu systemu dopasowania reklam do odpowiednich użytkowników. Zmiany te mają pomóc w obniżeniu kosztów za wyświetlanie i podwyższenie współczynnika konwersji. Warto zwrócić również uwagę na zapis dotyczący budżetu dziennego – zgodnie z aktualnym regulaminem usługi budżet dzienny może zostać świadomie przekroczony, jeśli w ciągu ostatnich 7 dni część dziennych wydatków nie została wykorzystana (przy założeniu, że w czasie tego tygodnia nie przekroczysz siedmiokrotności budżetu dziennego).

3. Podwyżki, podwyżki, podwyżki

Jeden miesiąc to stanowczo za dużo na trzy informacje o wzroście cen , ale jednak. Jeśli korzystasz z abonamentu sklepowego, 22 czerwca zmieniła się jego comiesięczna wysokość z 9,90 zł na 39 zł. Podwyższeniu ulegnie również dodatkowa prowizja od aukcji promowanych: dotychczas stanowiła ona 0,1 wartości prowizji w kategorii, a po zmianie będzie to 0,2 wartości prowizji. W kategoriach Kolekcje, Antyki i sztuka, Motoryzacja oraz RTV i AGD zmieniły się stawki opłat za wystawienie oferty oraz wzrosły oczka prowizji naliczanej za sprzedaż. Jeśli handlujesz w którejś z tych kategorii, sprawdź aktualne opłaty, aby pod koniec miesiąca nie być zaskoczonym rachunkiem.

4. Maskowanie adresu w formularzu do i od sprzedającego

Korespondencja w ramach serwisu Allegro za pośrednictwem formularza „Pytanie do Sprzedającego” będzie przekazywana w ramach domeny @ allegromail.pl. Nowa forma prezentacji e-maila dotyczy zarówno kupującego, jak i sprzedającego. Dodatkowo wszystkie wiadomości są filtrowane – jeśli zapytanie ofertowe zawiera frazy sugerujące sprzedaż poza serwisem, taka korespondencja zostanie wstrzymana, a nadawca otrzyma informację, że nie została dostarczona. Kolejnym krokiem w komunikacji na linii kupujący–sprzedawca ma być wprowadzenie czatu.

Nowości na Allegro za okres kwiecień–czerwiec 2018

1. Nowy abonament, nowe możliwości

Nareszcie doczekaliśmy się wartościowych funkcji dla sklepu na Allegro. W ręce sprzedawców zostały oddane 3 narzędzia, które wcześniej były dostępne jedynie dla „Strefy marek”: tagi, banery oraz serie produktów. Wymienione elementy ułatwią użytkownikom poruszanie się po ofertach oraz mogą służyć do promocji wybranych kategorii lub poszczególnych produktów. W ramach abonamentu uzyskujemy również dostęp do managera sprzedaży. Koszt pakietu jest dość niski – 9,90 zł miesięcznie.

2. Zmiana tytułu oferty możliwa do 30 czerwca!

Z perspektywy sprzedawców bardzo istotna zmiana. Wraz ze standaryzacją poszczególnych obszarów oferty (miniaturka, tytuł, opis) Allegro udostępniło możliwość edycji tytułu aukcji. Aby zapobiec nadużyciom edycja tytułu jest ograniczona czasowo – zostanie wyłączona 30 czerwca. Do tego dnia z tytułów powinny zniknąć frazy, które w żaden sposób nie dotyczą opisywanego przedmiotu, jak np. miejscowość, login sprzedawcy, dane kontaktowe i adnotacje typu: nowy, fv 23%, hit, supercena itp. Od lipca za takie frazy otrzymamy upomnienie, a aukcja zostanie usunięta.

3. Wielosztuki

Promocja znana z innych serwisów sprzedażowych jest już dostępna na Allegro.pl . Jako sprzedawca możesz udzielić rabatu na kolejną sztukę przedmiotu. Według zasad działania systemu minimalne wartości rabatów wynoszą: 15% na drugą sztukę, 30% na trzecią, 40% na czwartą, 50% na piątą. Aby skorzystać z opcji rabatów ilościowych, zaloguj się na swoje konto, wybierz zakładkę „Moja Sprzedaż” → „Narzędzia do promocji” → „Zestawy i rabaty”.

4. Uniknij blokady konta!

Jeśli dodawałeś ulotki z adresem sklepu internetowego do zakupów z pomarańczowego portalu, to mam dla Ciebie złą informację. Taka praktyka łamie regulamin serwisu, a najmniejszym wymiarem kary jest upomnienie, czego konsekwencją jest spadek w trafności. Sprzedawców, którzy nagminnie łamią tę zasadę, czeka blokada sprzedaży. Usuń jak najszybciej ze wszystkich ścieżek kontaktu z klientem (oferty, e-maili transakcyjnych, paczek) adres sklepu internetowego. Zabronione jest również zakładanie użytkownikom Allegro kont w sklepach internetowych.

5. Co jeszcze piszczy w Allegro?

• Portal otwiera się na sprzedających i udostępnia opcję czatu. Na początek kontakt poprzez czat jest możliwy jedynie dla firm korzystających z Ads Allegro, ale wraz z upływem czasu opcja ma być rozszerzona na pozostałe części serwisu.

• Jest już nowa odsłona cennika dostawy, dzięki niej klienci w bardziej precyzyjny sposób otrzymają informacje dotyczące czasu i sposobu realizacji zamówienia. Istotnym udogodnieniem jest możliwość dokładnego zdefiniowania kuriera (UPS, FedEx, DHL itp.).

Nowości na Allegro za okres styczeń–marzec 2018

1. Odpłatne wyróżnienie oferty monetami

Program Monet Allegro dotychczas zarezerwowany był jedynie dla supersprzedawców. Od 12 października sprzedawcy, którzy spełniają trzy warunki: mają status firmy i średnią ocen 4,9 oraz otrzymali minimum pięć ocen w poprzednim miesiącu, mogą skorzystać z zakupu dodatkowych monet. Przelicznik jest prosty: 1 m oneta = 1 z łotówka, k tóra j est pobierana w momencie zakupu produktu oznaczonego wirtualną walutą. Dla przypomnienia: monety Allegro to dodatkowe narzędzie promocyjne w serwisie aukcyjnym. Według twórców portalu oferty z monetami są lepiej widoczne, częściej wybierane przez kupujących (aż o 18%), a także podbijają pozycję w algorytmie trafności.

2. Porównaj się z innymi

Sprzedawcy, którzy korzystają z konta firma, mają możliwość sprawdzenia i porównania swoich wyników na tle konkurencji. Porównywać się można w sześciu obszarach, takich jak: zadowolenie kupujących, procent poleceń, zgodność z opisem, koszt wysyłki, czas wysyłki, obsługa kupującego. Dane do raportu zbierane są na podstawie ocen wystawionych przez kupujących. Prezentowane wartości dotyczą ostatnich 30 dni. Narzędzie jest dostępne po zalogowaniu na koncie w zakładce „Moja sprzedaż > Usługi dla sprzedających > Porównanie sprzedawców”.

3. Więcej wartości parametru „stan”

Uzupełniając rubrykę „stan” w ofercie przedmiotu, mieliśmy do dyspozycji wyłącznie dwa warianty: nowy i używany. Cześć kategorii (np. „Dziecko – Zabawki”) ma już możliwość dokładniejszego określenia tej wartości o dodatkowe opcje, jak np.: powystawowy, uszkodzony, po zwrocie, niepełny komplet. Rzetelne wypełnienie parametrów przez sprzedającego daje kupującemu lepsze wyobrażenie o cechach produktu, a sprzedawcę chroni przed niepotrzebnym zwrotem czy negatywną opinią.

4. Uproszczone linki URL dla kategorii i konta sprzedawcy

Kolejna zmiana mająca na celu poprawę pozycji serwisu Allegro.pl w wynikach wyszukiwania Google. Mało czytelne adresy URL kont sprzedawców wyglądają bardziej przejrzyście – zamiast http://allegro.pl/listing/user/listing. php?us_id=10421341 jest allegro.pl/ uzytkownik/xxx, gdzie „xxx” to nazwa sprzedawcy. Podobna sytuacja ma się w przypadku linków kategorii. Jak to wykorzystać? Jeśli jesteś sprzedawcą monitoringu z rejonu Poznania, polecam utworzyć konto z loginem monitoring- poznan. Za jakiś czas możesz znaleźć się wysoko u wujka Google’a.

5. Oferty supersprzedawców wyżej w trafności

Wokół algorytmu trafności powstało wiele legend. Jedna z nich została obalona. Aktualnie w sortowaniu według trafności oferty supersprzedawców wyświetlają się wyżej niż pozostałe. Jak pamiętacie z wcześniejszego numeru magazynu SM, sortowanie po trafności jest ustawione jako domyślne #MagazynSprawny 19 dla wszystkich użytkowników serwisu. Są zatem dwie drogi, aby zwiększyć sprzedaż na swoich kontach:

1. Dołączenie do programu supersprzedawcy (ciągła praca nad ofertą i czasem realizacji zamówienia celem uzyskania jak najwyższych ocen).

2. Inwestycja w mechanizmy promocyjne (Ads Allegro, wyróżnienia, płatna reklama w serwisie).

6. Nowa forma dostawy – kurier wieczór

Grupa Allegro we współpracy z DHL Parcel udostępniła nową opcję transportu oferującą dostarczenie przesyłki w godzinach wieczornych (18.00-22.00) do domu zamawiającego. Koszt takiej usługi zaczyna się od 12,24 brutto dla paczek do 10 kg. Oferta kierowana jest szczególnie do firm, które sprzedają towar o gabarytach niemieszczących się do paczkomatu, jak np. obrazy. Wprowadzenie tej formy dostawy zwiększa szansę na pozyskanie klienta oraz wyróżnia ofertę na tle konkurencji. Pierwszy, wielki test tej usługi już w najbliższe Święta.

7. Cross-selling – zwiększ zyski z jednej transakcji

Jedną z niewielu bezpłatnych możliwości zwiększenia koszyka zakupowego na portalu Allegro jest umieszczanie w opisie aukcji linków z produktami uzupełniającymi. W nowy formularz oferty serwis uniemożliwia wstawianie odnośników do innych aukcji, udostępniając w zamian mechanizm zastępczy. Logując się do „Menedżera sprzedaży” i przechodząc do zakładki „Narzędzia”, dostajemy możliwość tworzenia nowych reguł cross-sellingowych. Uruchomienie funkcjonalności jest trójetapowe. Polega ono na: podaniu miejsca wyświetlania oferty uzupełniającej, wyborze przedmiotów do polecenia oraz aktywacji stworzonej reguły. Kupujący w chwili dodawania produktu do koszyka objętego regułą ujrzy komunikat z proponowanymi produktami uzupełniającymi zakup, np. kupując komplet pościeli, dostanie propozycję kupna prześcieradła.

8. Sprzedaj w zestawie

Kolejna długo wyczekiwana opcja na Allegro. Sprzedawca na aukcji ma możliwość zaprezentowania zestawu, w którego skład wchodzi aktualnie przeglądany przedmiot. Oferując np. plecak, możemy połączyć go z piórnikiem i workiem na buty, tworzącymi komplet. Taki zestaw produktów zostanie podłączony pod każdą pojedynczą ofertę sprzedaży przedmiotu z owego kompletu i zaprezentowany między miniaturką a parametrami przedmiotu. Ponadto na zestawy można dać rabat, co czyni ofertę jeszcze bardziej atrakcyjną. Usługę można znaleźć po zalogowaniu się na konto w zakładce „Moja sprzedaż – Narzędzia do promocji – Zestawy”.

9. Pozostałe aktualności

Przelewy24 na Allegro jako drugi operator płatności! Tym samym PayU traci wyłączność na obsługę szybkich przelewów online. Usługę Przelewy24 należy aktywować ręcznie w zakładce „Saldo i wypłata środków”.

• Efektem powyższej aktualności jest pojawienie się nowej marki: Finanse Allegro. Zastąpiła ona dotychczasową sekcję Moje PayU. Twórcy portalu zamierzają rozbudować portfolio tej strefy i w przyszłości wzbogacić ją o kolejne usługi finansowe (kredyt, leasing).

• 30 października zniknęła zakładka „Informacje od sprzedającego”, a treści tam zamieszczone należy przenieść do zakładek: „Zwroty”, „Reklamacje”, „Gwarancje” i „O sprzedającym”.

• 2 października w kategoriach: „Wakacje”, „Nieruchomości” oraz w części kategorii motoryzacyjnych zniknął przycisk „Kup teraz”. W celu zakupu prezentowanej oferty należy skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą i uzgodnić warunki transakcji. Tym sposobem umowa kupna-sprzedaży będzie odbywać się poza serwisem Allegro bez naliczania prowizji.

Nowości na Allegro za okres październik–grudzień 2018

1. Nowy wygląd strony głównej

W połowie września Allegro udostępniło nową odsłonę strony głównej. Najbardziej wyraźną zmianą jest wyeksponowanie okna wyszukiwarki. Statystycznie coraz mniej osób szuka po drzewku kategorii, a wyszukiwarka notuje ponad miliard zapytań miesięcznie. Lista kategorii została zminimalizowana, a na pierwszy plan wysunęły się sekcje: „Strefa marek”, „Inspiracje” oraz „Strefa okazji”. Dla firm sprzedających na Allegro jest to wskazówka, by zaczęli korzystać z tych mechanizmów promocji, jeśli jeszcze tego nie robią. Odświeżony wygląd serwisu został uruchomiony dla 12% użytkowników – sprawdź, czy znalazłeś się w gronie tych szczęśliwców.

2. Punkty odbioru osobistego

Jeśli prowadzisz sprzedaż stacjonarną i wystawiasz ofertę na Allegro, koniecznie uzupełnij tę sekcję. Dla potencjalnego klienta jest to jasny sygnał, że zakupiony towar będzie mógł odebrać osobiście. Niewykluczone, że przed zakupem odwiedzi Twój sklep w celu obejrzenia przedmiotu czy otrzymania porady, co w rezultacie pozwoli na sprzedaż poza Allegro, bez prowizji.

3. Usługi dodatkowe

Sprzedajesz w kategorii AGD lub meble? Allegro wyszło naprzeciw oczekiwaniom zarówno konsumentów, jak ich sprzedawców, udostępniając portfolio usług dodatkowych. Na aukcji można zaoferować montaż, wniesienie lub przygotowanie do pracy. Tym samym pomarańczowy portal nowymi funkcjami zrównuje się ze sklepami internetowymi, które takie opcje mają w standardzie. Wcześniej firmy na Allegro musiały kombinować i oferować takie usługi poza serwisem lub wystawiać osobną aukcję oferującą np. wniesienie i montaż lodówki, co było mało wygodne dla klienta.

4. Zapakuj na prezent

Przed okresem świątecznym Allegro wyszło z jeszcze jedną ciekawą inicjatywą. Od października będzie możliwość zapakowania na prezent zakupionego towaru. To bardzo dobra wiadomość szczególnie dla branży prezentowej: perfumy, książki, zestawy upominkowe. Taka forma wyróżnienia wysyłki z pewnością będzie cieszyć się dużą popularnością.

5. Nowy sposób naliczania opłat za promowanie aukcji

Początek września, a szczególnie moment otrzymania faktury, był trudny dla wielu sprzedawców. Przedsiębiorcy, którzy po 1 sierpnia nie zoptymalizowali aukcji z wyróżnieniami, mogą być zaskoczeni wysokością opłat. Dla przypomnienia – według nowych zasad naliczenie opłat za aukcje promowane rozliczane jest w cyklu 10-dniowym, a nie 30-dniowym, jak to miało miejsce do tej pory. W ofertach z wyróżnieniem serwis pobiera dodatkowo 0,5% prowizji od ceny sprzedaży produktu. Warto śledzić nowości, szczególnie zmiany związane z cennikami, aby unikać przykrych niespodzianek.

6. Monety Allegro – program lojalnościowy dla kupujących

To było kwestią czasu, aż serwis wprowadzi system budujący lojalność i przywiązanie do marki Allegro. Oferty z monetami są bardziej atrakcyjne dla klienta, wyróżniają się w listingu. Kupujący może wymienić 20 zebranych monet na kupon o wartości 20 zł. Kupon można zrealizować u dowolnego sprzedawcy przy zamówieniu za minimum 50 zł. Po testowaniu ich na kilku kontach można zauważyć, że ta opcja wyróżnienia aukcji przynosi większe korzyści niż promowanie. Zachęcam do sprawdzenia tej tezy u siebie. W chwili obecnej monety przypisane są jedynie w aukcjach oznaczonych ikoną SuperSprzedawcy. W przyszłości pule monet będzie można zakupić i przypisywać do aukcji.

7. Sposób sortowania – reset opcji

Od niedawna przy korzystaniu z desktopa i zmianie sposobu sortowania z domyślnego na dowolnie inny „ginie” zdefiniowany ręcznie parametr wracania każdorazowo do sortowania po trafności. Bardzo sprytne posunięcie ze strony Allegro, mające na celu zwiększenie zainteresowania reklamą płatną – Ads Allegro. Po dziś dzień nie są znane wszystkie składowe wpływające na pozycję wg trafności.

8. Darmowe wystawianie i darmowe dodatkowe zdjęcia

„Zdrowe” i „Uroda” to kolejne kategorie, w których nie będą pobierane opłaty związane z wystawianiem i dodatkowymi zdjęciami. Po podwyższeniu prowizji to dobra wiadomość dla handlujących. Wolę płacić za wygenerowaną sprzedaż niż za masę dodatkowych opcji, które stanowiły niepotrzebne obciążenie budżetu. Allegro zabezpieczyło się na wypadek wystawienia miliona darmowych aukcji, ograniczając ofertę sprzedawcy do 100 000 aukcji.

9. Ads4Brand – nowe narzędzie promocji marek

Jesteś właścicielem marki i chciałbyś wypromować swój brand na Allegro bez uruchomienia konta sprzedażowego? Właściciel serwisu udostępnił nową usługę skierowaną do firm takich jak Twoja – Ads4Brand. Jak to działa w praktyce? Jeśli marka nie ma konta na Allegro i bezpośrednio nie prowadzi sprzedaży na portalu, może wesprzeć kampanią w Ads Allegro swoich dystrybutorów, zwiększając świadomość produktu oraz zyski dla siebie i swoich partnerów. Po więcej szczegółów odsyłam na stronę Ads.Allegro.pl.

10. Narzędzia prosprzedażowe

Na sam koniec chciałbym zaprezentować 3 narzędzia, z których korzystanie poprawi wyniki finansowe Twojej firmy. Wszystkie narzędzia dostępne są po zalogowaniu w sekcji Moje Allegro > Moja Sprzedaż.

• Wielowariantowość – funkcjonalność przeznaczona do prezentowania tego samego przedmiotu w różnych wariantach. Szczególnie wykorzystywana w ofertach z wariantami koloru lub rozmiaru. Niestety bardzo często traktowana jako cross-selling (niebawem może to zostać ukrócone przez właściciela serwisu). Jeszcze większym błędem jest brak stosowania wariantowości, szczególnie w ofertach z top sprzedażą.

• Rekomendowane do wyróżnienia – od niedawna z zakładce „Sprzedaję” działa filtr umożliwiający znalezienie produktów, które wg algorytmu Allegro nadają się do wyróżnienia. Z założenia są to aukcje, które spowodują wzrost sprzedaży i przyniosą sprzedawcy zysk. Podczas testowania tej opcji w 6 na 10 propozycji udało mi się uzyskać pozytywny rezultat.

• Kalkulator opłat – przy ciągłych zmianach w cennikach opłat bardzo przydatne narzędzie. Funkcjonalność pozwala dokładnie wyliczyć potencjalne koszty związane z prowadzeniem sprzedaży przy ustalonych założeniach. Długo czekałem na tę opcję. Moim zdaniem duża część firm nie patrzy na stronę kosztową lub wręcz nie wie, ile ich kosztuje dana sprzedaż.

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Paweł Mielczarek

Entuzjasta sprzedaży na allegro.pl. Od 2004 roku aktywnie uczestniczy w rozwoju największej platformy sprzedażowej w Polsce. Wykonał już blisko 100 skutecznych audytów kont allegro. Pomaga rozwinąć skrzydła firmom na krajowym rynku, a swoją wiedzą systematycznie dzieli się na blogu www.vspirit.pl


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *