Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Jak-wystawiać-się-na-targach

5 sposobów, które sprawią, że udział w targach stanie się sukcesem

Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Sukcesem jest zwiększenie świadomości marki, wzmocnienie relacji z dotychczasowymi klientami, poznanie trendów panujących wśród konkurencji czy pozyskanie nowych klientów i partnerów. Jak się wyróżnić na dużych targach, na których poza nami pojawiają się dziesiątki innych wystawców?

1. Nie traktuj targów jak wystawy

Ekspozycja produktów to „must have” na targach, ale produkty same się nie obronią. Targi są jedynym kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, z wykorzystaniem wszystkich pięciu zmysłów. Nie można tego nie wykorzystać. Perfekcyjnie przygotowane i przyciągające wzrok stoisko, uścisk dłoni przedstawiciela firmy z którego ust  padają konkrety – to wszystko działa na korzyść firmy. Pełne zaangażowanie odwiedzających twoje stoisko wymaga interakcji, czego targowy zespół musi być w pełni świadomy. Siedzenie przy stoliku z laptopem to zdecydowanie zbyt bierne podejście do uczestnictwa w targach. Pamiętaj, że kontakt nawiązany na targach, powinien szybko zostać odtworzony, dlatego zbieranie informacji o odwiedzających i przedstawianie im indywidualnej oferty to coś, co wymaga pracy już podczas targów.

2. Wartość dodana z wizyty na twoim stoisku

Gadżety przyciągają około 29% zwiedzających targi (badanie własne Fundacji Polak 2.0, 2015). Jednak nawet gadżety muszą być przemyślane. Rozdawnictwo cukierków czy chorągiewek sprawdzi się głównie na targach, które szczególnie chętnie odwiedzane są przez dzieci. Pamiętaj, by to, co rozdajesz na swoim stoisku, było ściśle powiązane z Twoją ofertą. To nie musi być oczywiście coś namacalnie dużego, może to być przecież kod do darmowego testowania właściwości systemu czy platformy. Część wystawców wykorzystuje konkursy dla pozyskiwania leadów i to niezły pomysł pod warunkiem, że konkursy nie są myślą przewodnią uczestnictwa w targach.

3. Powiedz wszystkim, że uczestniczysz w targach

Samo Twoje pojawienie się na targach nie może przejść bez echa. Poza koniecznością „wypozycjonowania się” w gazetce targowej oraz poinformowaniem klientów, warto zainteresować tym wydarzeniem media. Zaaranżowanie spotkań ze stałymi klientami przy okazji targów oraz wysłanie im podziękowań za spotkanie może przybliżyć naszą firmę do zmonetyzowania nowych kontaktów. Im więcej osób się dowie, tym lepiej!

4. Bądź konkretny

Na targach, podczas kilkudziesięciu rozmów, nie da się przedstawić całej oferty firmy. Nie staraj się tego zrobić. Warto pamiętać, że zbyt duża ilość informacji rozprasza uwagę zwiedzających.

5. Przygotuj zespół

Osoby, które będą reprezentować Twoją firmę na targach, muszą być nie tylko doskonale przygotowane zawodowo, ale też posiadać niezbędne umiejętności personalne. Wszystko to pozwala na stworzenie interakcji z odwiedzającymi. Na targach oczywiście doskonale sprawdzają się handlowcy, ale warto zadbać też o osoby, które wyczerpująco odpowiedzą na pytania techniczne. Handlowiec świetnie przedstawi ofertę potencjalnemu klientowi, ale niekoniecznie sprawdzi się w rozmowie z klientem, który przyszedł na targi, by zadać konkretne pytania np. dotyczące technicznych aspektów aplikacji czy usługi.

Co jeszcze?

Targi to miejsce, gdzie można pokazać więcej niż na stronie internetowej czy podczas spotkań biznesowych. Tu odwiedzający mają możliwość oceny twojej firmy w kontekście prezentacji Twojej konkurencji, w czasie rzeczywistym. Dobrze więc podczas targów obserwować, jak radzi sobie konkurencja i co w jej działaniach Ci się podoba – dzięki temu każda kolejna wizyta na targach będzie dla Twojej firmy bardziej wartościowa.

Chcesz wykorzystać tę wiedzę w praktyce? Masz szansę już w tym tygodniu na Targach E-handlu!:

Tagi e-handlu

 


 Share sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Karolina Pietor

Z wykształcenia i zamiłowania politolog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, redaktor portalu fp20.org, e-Commerce Manager w Music99. Wcześniej w NewColors.eu, odpowiedzialna za marketing na rynkach czeskim, słowackim, włoskim, węgierskim i rumuńskim, oraz sp. ds. marketingu on-line w BikeTires. Prywatnie zakochana w Ukrainie, Africa Twin i zakupach transgranicznych.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Wystawianie się na targach to dużo, dużo więcej niż 5 sposobów na udane targi. W zależności od targów to od 2 miesięcy intensywnej pracy.

      I gadżety wcale nie muszą wiązać się z ofertą firmy. Nie ma takiego obowiązku.

      Nie mając nic do autora dodam, że niniejszy artykuł jak i wiele waszych treści to śmieciowy content pisany pod SEO. Może warto zmienić kierunek? Precle już nie są modne.

    • Wg mnie bardzo przydatny wpis, pomógł przygotować mi sie na moje pierwsze targi, wszystko miałam dopiętne na ostatni guzik, a dzięki temu też spokój ducha. :) Postawiłam na profesjonalistów w swoich branzach, więc nie miałam problemu ani z transportem, zabudowa wyszła super, a nasze gadzety promocyjne rozchodzily się jak świeże bułeczki. Zamówiłam je z profesjonalnej firmy i były wykonane na najwyższym poziomie. Ogolnie polecam poszukac zaufanych firm, żeby potem nie było stresu na ostatnią chwilę…

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *