Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

‚Internet of Things’ na konferencji LeWeb 2012.

W dniach 4-6.12 w Paryżu odbyła się konferencja LeWeb, z ponad 3500 uczestników i ponad milionem odsłon kanału i relacją na żywo na YouTube pretendująca do grona najważniejszych w Europie. Jej tegoroczny temat ‘Internet of Things’ nawiązuje do zdumiewającej fuzji jaka odbywa się na naszych oczach – połączeniu świata offline ze światem online.
W jaki sposób wpłynie to na nasze życie? Jak zmieni się sposób w jaki zdobywamy informacje? W jakich dziedzinach digitalizacja pojawi się najwcześniej i w których zmieni najwięcej? Przedsmak tych zmian i pewne podpowiedzi poznaliśmy właśnie na LeWeb.



(© Esther Gons)

Poznaj gadżety przyszłości

Biorąc pod uwagę temat konferencji organizatorzy zadbali o odpowiednią ilość demonstracji nowych produktów.
Były więc prezentacje m.in.:

Tony Fadell, tworca iPoda, zaprezentował swój nowy produkt – Nest. To niewielkie urządzenie to inteligentny termostat, który kontroluje temperaturę w naszym mieszkaniu, nieustannie ucząc się naszych upodobań, biorąc pod uwagę prognozę pogody i godziny naszej pracy. W sprzedaży w Stanach i Kanadzie, już niedługo we Francji i Wielkiej Brytanii, a więc i dostępny dla nas.

Dużym echem odbiła się prezentacja Muse – opaski, która odczytuje nasze stany emocjonalne i poprzez API pozwala zastosować je w innych usługach. Jedno z rozwiniętych już zastosowań to odpowiednie cechowanie emocjonalnie treści naszych maili. Otwarty ekosystem aplikacji zintegrowanych z Muse pozwala mieć nadzieję, że system się przyjmie i będzie pierwszym krokiem ku sterowaniu urządzeniami myślą.

Idzie nowe w Google

Mimo mnogości gadżetów i technologii mieliśmy w końcu na LeWeb okazję usłyszeć o rzeczy dla czytelników Sprawnego Marketingu dużo ważniejszej.
Ben Gomes przedstawił szerokiej publiczności Knowledge Graph – nową doktrynę Google zgodnie z którą zmieni się sposób w jaki szukamy informacji w internecie.



Loic LeMeur & Ben Gomes (© Adam Tinworth)

Zasadnicze jest tutaj przejście z modelu wyszukiwania ciągów znaków do wyszukiwania rzeczy, które posiadają swoją logiczną wartość. Google już od jakiegoś czasu jest coraz lepszy w rozumieniu tego co mamy na myśli wyszukując daną frazę, odpowiadając nam synonimy, rozszyfrowując akronimy i poprawiając błędy w naszej pisowni.
Idąc tym tropem specjaliści z Palo Alto przygotowali sieć już ponad 80 miliardów powiązań, bazującą na Wikipedii, katalogach produktów, zamieszczonych w internecie bazach danych. Tak utworzono Knowledge Graph, który ma szanse zrewolucjonizować sposób w jaki korzystamy z wyszukiwarek.

Zmiany w sposobie wyszukiwania niewątpliwie wpłyną na sposób wyświetlania reklamy. Coraz większa personalizacja wyników, pozwoli najprawdopodobniej na jeszcze lepsze dostosowywanie reklamy do sytuacji w jakiej znajduje się użytkownik.
Podkreślane kilkukrotnie znaczenie rynku mobile i możliwości geolokalizacyjnych nowoczesnych urządzeń, zdają się wskazywać na możliwe kroki w stronę ‚augumented reality’ (czego przykładem niech będą choćby Google Googles i Google Glass).

Quo vadis, Google?

Na początek Knowledge Graph pojawi się we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Rosji i Niemczech, a Polska będzie musiała na niego jeszcze trochę poczekać. Warto jednak sprawdzić czego możemy spodziewać się już niedługo odwiedzając siostrzane portale Google.
Znamy już kierunek w którym podąża wyszukiwanie w Google – to rozpoznawanie mowy, inteligentne wyszukiwanie, sprawie nie aby użytkownik mniej zastanawiał się nad tym jak wyszukuje, a więcej nad tym co.

Warto już teraz zastanowić się gdzie w tym modelu znajdzie się miejsce dla reklamy i czy kiedy za 5 lat zapytamy wyszukiwarkę ‘Gdzie są moje klucze?’ wskazując je nam nie będzie podpowiadać: ‘Kup Lockitron nie będziesz musiał używać kluczy’.

Piotr Górecki

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Piotr Gorecki

Aktywny w branży IT - jego umiejętności obejmują tworzenie oprogramowania, zarządzanie projektami i analizę biznesową.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Jestem bardzo sceptyczny wobec tej rozszerzonej rzeczywistości. Skończy się tym, że człowiek będzie coraz mniej umiał, coraz mniej wiedział, będzie niepełnosprawny bez swojej wyszukiwarki, smartfonika, tablecika, internecika. Bardziej podatny na sterowanie, bo wszystko, co jak mapa kiedyś było pomocą, w końcu stanie się reklamą.

    • PawełA

      Wydaje mi się że nie ma przed tym ucieczki. Możemy być temu przeciwny, sceptyczni ale nie zatrzymamy tego.

    • wiecie co, ile osób korzysta z tych technologii? ile osób obecnie korzysta? mam 200 osób na roku, jedna ma tablet, więcej osób ma smartfony, ale hi end to to nie jest.

      W takim razie, kogo to dotyczy? Powiem wam, to jedynie napędzanie wizji, że „wszyscy mają” kupię i ja, nie ma to żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistym świecie, tym bardziej w Polsce

    • karolina

      Trochę przerażająca ta wizja. Co z prawdziwymi relacjami międzyludzkimi?

    • Taka jest kolej rzeczy, społeczeństwo coraz bardziej się informatyzuje i mało kto dba o głębsze relacje.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *