Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

comScore-chart-600-thumb-605x444-21780-530x388

Internauci dłużej siedzą na Facebooku niż na Google

Niedawny raport firmy badawczej comScore wskazuje, że w sierpniu Facebook wyprzedził Google pod względem czasu poświęcanego witrynom przez amerykańskich internautów, natomiast Yahoo! w zakresie natężenia ruchu.

W sierpniu amerykańscy użytkownicy spędzili na Facebooku 41,1 mld minut, natomiast na Google – 39,8 mld. Z kolei Yahoo! cieszyło się w sierpniu wizytami 179 mln unikalnych użytkowników, podczas gdy Google odwiedziło o 0,2 mln użytkowników mniej.

Czy to świadectwo słabości Google? Niespecjalnie.

Google dał się wyprzedzić, ale w mało istotnej (dla siebie) konkurencji. Jest prawdopodobnie jedyną firmą świata, która deklaruje, że jej celem jest maksymalne skrócenie czasu przebywania internautów na witrynie. Wyszukiwarka ma być bowiem bramą do internetu i maksymalnie szybko spełniać w tym zakresie potrzeby internautów. Google stawia przede wszystkim na motywowanie użytkowników do wykonywania jak największej liczby jak najszybszych zapytań. Czas użytkownika na witrynie nie jest więc dla firmy sam w sobie czynnikiem szczególnie istotnym.

Tymczasem celem Facebooka i Yahoo jest motywowanie użytkowników do spędzania w tych serwisach maksymalnie dużo czasu. Tam komentarz pod statusem znajomego, tu przeczytany news, a liczba odsłon (i wyświetleń reklam) rośnie. Właściciele obu tych serwisów najchętniej widzieliby swoich użytkowników niewychodzących niemal na zewnątrz (najdalej idzie w tym Facebook chowając przed użytkownikiem przycisk „wyloguj” i rozlewając się po całym internecie w postaci przycisków „lubię to”).

Warto też zauważyć, że choć Google dał się wyprzedzić Facebookowi, to zachowuje tendencję wzrostową. Po prostu przyrost czasu poświęcanego Facebookowi okazał się szybszy. I choć drugie miejsce nie jest z pewnością w Mountain View uznawane za porażkę, zdają tam sobie sprawę z wizerunkowego wydźwięku triumfu Facebooka. Stąd zapewne zeszłośrodowa konferencja prasowa, na której zaprezentowano Google Instant, zaczęła się od informacji, że firma przekroczyła próg 1 miliarda obsługiwanych zapytań dziennie.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Sebastian Jakubiec

      Porównywanie w tych badaniach pod kątem czasu dwóch różnych architektonicznie narzędzi (Fb i G) to jak porównywanie psa i kozy. To serwis i to serwis, to ma nogi i to ma nogi.

      Przecież jasnym jest, że Fb ma dłuższy czas operacji użytkowników, bo umożliwia setki tysięcy interakcji poprzez publikowanie, prowadzenie grup itd. itd. Google (jak dobrze wskazano w artykule, ma mieć ten czas odwrotny do tendencji FB – krótszy, bo jego funkcja jest inna i sama architektura – minimalistyczna. Podstawowa działalność minimalizuje się do szukania i przechodzenia dalej, na zewnątrz.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *