Startuje infolinia pomocy AdWords dla małych reklamodawców

Google startuje z telefonicznym supportem dla reklamodawców AdWords. Na razie w USA i Kanadzie, ale do końca roku infolinia ma być dostępna „na całym świecie” (nie jest jednak w pełni jasne, czy w językach lokalnych), a więc pewnie także w Polsce. To kolejna odsłona „schodzenia” z AdWords „pod strzechy” i obniżania „wiedzowej” bariery wejścia dla klientów. Warto wspomnieć, że podobna usługa jest dostępna w Polsce w ograniczonym zakresie już teraz.

Dlaczego Google poświęca znaczące zasoby na poprawienie supportu dla użytkowników AdWords? Sukces tego „zautomatyzowanego sprzedawcy reklam” jest najważniejszym źródłem sukcesu samego Google’a. (Jak wiadomo, za pośrednictwem AdWords firma Google sprzedaje reklamy wyświetlane później na stronach własnych lub na witrynach partnerów, uczestniczących w większości w programie AdSense. Sprzedaż reklam odpowiadała w 2010 roku za 96,3% przychodów Google’a!).

Z kolei finansowy sukces AdWords bierze się m.in. ze skierowania go do „długiego ogona” reklamodawców. Wreszcie na reklamę w mainstreamowym medium stać każdego, wystarczy ograniczyć listę słów kluczowych, założyć ograniczenia budżetowe czy terytorialne. Google AdWords do minimum obniżył finansową barierę wejścia w reklamę.

Jednak, trawestując stare powiedzenie, „pieniądze to nie wszystko” (przynajmniej pieniądze rozumiane jako budżety reklamowe). Każdego reklamodawcę stać na kliki, nie każdego stać (w sensie czasu i wysiłku poznawczego) na przedzieranie się przez skomplikowany system pomocy, uczenie się o rodzajach dopasowania, metodach kierowania, współczynnikach jakości itd. W praktyce AdWords pozostawał więc i pozostaje trudnodostępny dla tych naprawdę najmniejszych reklamodawców, tych, którzy wciąż wolą reklamować się na żółtych stronach książek telefonicznych czy też przez ogłoszenia drobne.

W takim więc kontekście należy widzieć takie działania jak Internetowa Rewolucja, Google Boost Ads czy
dostępna powszechnie infolinia pomocowa AdWords. Google schodzi ze swoimi reklamami do najmniejszych reklamodawców.

Jak skorzystać z telefonicznej pomocy AdWords? Przygotuj 10-cyfrowy numer ID swojego konta, a następnie:

1) Poczekaj na uruchomienie infolinii w Polsce (termin nieokreślony, „do końca roku”) lub…
2) …jeśli mówisz swobodnie po angielsku, skorzystaj z infolinii amerykańskiej (1 866 24 66 453). Nie będzie łatwo dodzwonić się nań z numeru spoza amerykańskiej strefy numeracyjnej, ale możesz użyć w tym celu jakiegoś numeru VoIP, np. Skype Out). Dzwonić możesz od poniedziałku do piątku w godzinach (warszawski czas letni) od 15:00 do 2:00 lub…
3) …jeśli wolisz rozmawiać po polsku, a twoje konto zostało założone nie dawniej niż przed 45 dniami, możesz zadzwonić na polskojęzyczną infolinię, obsługiwaną przez miłe panie stacjonujące we wrocławskim biurze Google. Numer 800 702 373, czynny od poniedziałku do piątku od 9 do 18 (w piątki do 17).

Jeśli wybierzesz wariant 3), niech nie zmyli cię komunikat czytany przez lektora po uzyskaniu połączenia. Lektor poprosi cię, byś wybrał „1” jeśli masz już konto AdWords lub „2” jeśli potrzebujesz pomocy w założeniu konta. Jeśli wybierzesz „1”, lektor poprosi cię o wprowadzenie 10-cyfrowego ID klienta. Kiedy to zrobisz, lektor doda, że „procedura obsługi została zmieniona” i poprosi o… napisanie maila, a połączenie zostanie zakończone. Pomoc możesz uzyskać pod numerem „2”.

Jako ciekawostkę można dodać, że okres supportu dla reklamodawców, którzy rejestrowali konto podczas Internetowej Rewolucji, został przedłużony z 45 dni do 3 miesięcy. Duzi reklamodawcy mają dostęp do „żywego” przedstawiciela Google już od dłuższego czasu (przynajmniej w krajach, gdzie obecne jest przedstawicielstwo Google, m.in. w Polsce).

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Christopher

      Czy już coś wiadomo na temat możliwości zatrudnienia na takiej infolinii w Polsce?

      Ja się zgłaszam;)

    • Hmm, czyżby Google chciało wyeliminować agencje SEM? Jak sądzicie? Z jednej strony dla przysłowiowego Kazia mającego warsztat samochodowy, gdzie kampania to do 20 słów kluczowych dobra wiadomość. Tylko czy aby Google nie będzie chciało przejąć na siebie tego co teraz robią agencje SEM i na tym dodatkowo zarabiać? W końcu nie zawsze interes reklamodawcy to interes Google…

    • Na szczęście dobrze skonfigurowana kampania google AdWords to początek… Trzeba jeszcze tylko ;) zrobić dobrą, przekonującą i „w temacie” witrynę a coś mi się nie wydaje by tą barierę wejścia szybko pokonali… google czy Kowalscy więc
      chyba zajęcia mi nie zabraknie na dłuższy czas ;)

    • Lech Krupa

      Usługa w Polsce już jest w fazie testów. Do niektórych reklamodawców dotarł e-mail z informacją na ten temat i instrukcją postępowania.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *