Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19-582-1-gamebig_farmville11

Google wchodzi na rynek Social Games – Google Games

Jak podaje serwis technologiczny TechCrunch, Google „potajemnie” zainwestowało ponad 100 milionów dolarów w Zyngę. Największą na świecie firmę tworzącą gry społecznościowe przez przeglądarkę m.i.n na Facebooku i odpowiedzialną za takie tytuły jak popularny Farmville, czy Mafia Wars.

Szczegóły na temat kwoty inwestycji nie są znane, mówi się o zastrzyku gotówki w wysokości 100 do 200 milionów dolarów.Inwestycja została zakończona ponad miesiąc temu i w ciągu najbliższych sześciu miesięcy platforma do gier nazwa przez dziennikarzy „GoogleGames” ma ujrzeć światło dzienne.

Kilka miesięcy temu Zynga ogłosiła partnerstwo z konkurentem Google – wyszukiwarką Yahoo. Dodatkowo największa firma na świecie produkująca gry online, które przychody mogą sięgać nawet 350 milionów dolarów za 2010 rok w ostatnim czasie wydała swoją najpopularniejszą grę Farmville na iPhona, aby jeszcze bardziej uniezależnić się od Facebooka, któremu zawdzięcza swój początkowy sukces.

Google już raz w swojej historii wchodziło na rynek gier internetowych, podczas panującego boomu na gry typu Social Life gigant z Kalifornii wydał własną grę społecznościową o nazwie Lively. Niestety, projekt Lively w tak szybkim tempie, jak pojawił się rynku również znikł. Mówiło się o zbyt małym doświadczeniu potentata wyszukiwarkowego na tym „specyficznym” rynku, social games kieruje się własnymi prawami, czy dzięki Zyndze Google odniesie wreszcie sukces w grach przeglądarkowych?

Platforma z grami „GoogleGames” dostępna ma być również w usłudze Google TV.

Kilka tygodni temu pisaliśmy o zrzuceniu przez Google rękawic Facebookowi wydając Google Me. Czym byłby, jednak serwis społecznościowy bez gier?, Google Games będzie dobrym uzupełnieniem społecznościówki giganta z Mountain View.

Nasuwa się teraz pytanie jak na, to wszystko zareaguje Facebook?

[źródło:http://searchengineland.com/]

sprawnymarketing

Michal Burzynski

Michał Burzyński aktywny jest w branży SEO / SEM od 2007 roku. Jego specjalnościami są: PPC, tworzenie ruchu organicznego, optymalizacja konwersji (CRO) oraz analityka internetowa.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Pan Kracy

      Niedługo Google pewnie zacznie nawet nagrywać pornosy. :P

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *