Google Smart Display Campaigns

Google Smart Display Campaigns – czym są „inteligentne” kampanie i jak je ustawić?

Inteligentna kampania w sieci reklamowej to rozwiązanie w dużym stopniu zautomatyzowane, w której działania związane z tworzeniem i optymalizacją reklam odbywają się w większości bez udziału reklamodawcy.

Klasyczna kampania displayowa zrealizowana zgodnie ze sztuką to taka, która jest kierowana do precyzyjnie określonej grupy docelowej, wyświetlająca reklamy w ściśle określonych miejscach docelowych, prowadząc do realizacji określonego celu, np. zakupu w sklepie internetowym.

Problem w tym, że optymalizacja idealnej kampanii reklamowej to często skomplikowany i czasochłonny proces, a jej wyniki nie zawsze są dla nas zadowalające.

Jak więc dotrzeć z naszą reklamą do właściwych osób we właściwym momencie i ile ma to faktycznie kosztować?

Z tą myślą stworzono narzędzie Smart Display Campaign, które w dużym stopniu automatyzuje kampanie w sieci reklamowej.

Czym jest inteligentna kampania w sieci reklamowej?

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej w czasie rzeczywistym zarządzają złożonymi zmiennymi (uczą się), których sami w krótkim czasie nie jesteśmy w stanie szybko i skutecznie przeanalizować.

Rozwiązanie to stawia bardzo mocno na automatyzację i wykorzystanie zbieranych przez Google’a danych, co pozwala na docieranie do użytkowników na wszystkich etapach procesu zakupowego.

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej używają docelowego CPA, kładąc nacisk na konwersje. W inteligentnej kampanii stawki konkurencyjne ustawiane są, gdy dane o skuteczności wskazują na najwyższe prawdopodobieństwo konwersji, a zdecydowanie mniej agresywne stawki – gdy z danych wynika, że prawdopodobieństwo uzyskania konwersji jest małe.

Kierowanie reklam również jest zautomatyzowane. Reklamy będą pojawiać się najczęściej na stronach, które przyniosą nam najwięcej konwersji.

Optymalizacja kampanii rozpoczyna się po wymaganym okresie „uczenia się”, który trwa mniej więcej 2 tygodnie lub do momentu uzyskania około 50 konwersji, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

3 × A, czyli główne wyróżniki Smart Display Campaigns

  • Automatyczne określanie stawek oznacza, że stawki w kampaniach są optymalizowane na podstawie prawdopodobieństwa konwersji, aby zapewnić najwyższą możliwą wartość, i bazują na docelowym CPA.
  • Automatyczne kierowanie. Kierowanie reklam w trakcie kampanii jest optymalizowane, co oznacza, że reklamy coraz częściej wyświetlają się tam, gdzie przynoszą najlepsze wyniki.
  • Automatyczne tworzenie reklam. Warianty treści reklamowych są tworzone na podstawie raz przygotowanych elementów (nagłówków, tekstów reklam, logo oraz obrazów).

WAŻNE

Skonfigurowanie inteligentnych kampanii jest możliwe tylko wtedy, gdy na naszym koncie w ciągu ostatnich 30 dni odnotowano minimum 50 konwersji w sieci reklamowej lub 100 konwersji w sieci wyszukiwania.

Jak stworzyć inteligentną kampanię?

Zakładam, że korzystasz z nowego widoku panelu AdWords – w prosty sposób stworzysz więc taką kampanię. Zaloguj się na swoje konto AdWords i kliknij wielki niebieski przycisk „+”, a następnie wybierz typ kampanii: „Sieć reklamowa”.

Aby mieć możliwość utworzenia kampanii inteligentnej, musimy wybrać cel marketingowy. Ja wybrałem: „Sprzedaż”.

Jeśli nasze konto AdWords w ciągu ostatnich 30 dni odnotowało 50 konwersji w sieci reklamowej, pojawi nam się opcja „Inteligentna kampania w sieci reklamowej”.

Dla tego typu kampanii określamy jedynie maksymalną stawkę za akcje, w naszym przypadku jest to maksymalny docelowy koszt sprzedaży (CPA).

Dzięki automatycznemu kierowaniu reklam Google wyświetla reklamy użytkownikom, którzy z większym prawdopodobieństwem skonwertują na stronie.

Tworząc reklamę, mamy do dyspozycji aż 5 nagłówków po 25 znaków każdy, 5 tekstów reklamowych po 70 znaków każdy, pole na wprowadzenie nazwy firmy 25 znaków oraz końcowy URL reklamy.

Tak prezentuje się nasza reklama w kampanii SDC – wizualnie przypomina reklamy elastyczne.

O czym należy pamiętać?

  • Aby móc skonfigurować inteligentne kampanie w sieci reklamowej, konto musi mieć odnotowane 50 konwersji w sieci reklamowej lub 100 konwersji w sieci wyszukiwania w ciągu ostatnich 30 dni.
  • Należy ustawić odpowiedni poziom docelowego CPA. Zbyt niska stawka spowoduje, że nasze reklamy będą wyświetlać się rzadko, a zbyt wysoka, że w założonym budżecie osiągniemy finalnie mniej konwersji.
  • Warto przygotować nagłówki i teksty reklam tak, by przy różnych wariantach miały „ręce i nogi”.
  • W kampaniach inteligentnych nie mamy możliwości wykluczania miejsc docelowych. Warto więc wspomóc automat i wykluczać niechciane miejsca docelowe na poziomie konta.
  • Kampanie SDC warto wdrożyć w działaniach remarketingowych, także we wczesnym etapie procesu zakupowego.

 

Inteligentne kampanie w Google AdWords to nowe podejście do kampanii displayowych, które wpisują się w trend marketing automation – w dużym stopniu nastawiony na sprzedaż i konwersje – a dodatkowo pozwalają na oszczędność czasu przy ich tworzeniu.

A czy Ty już wdrożyłeś SDC w swojej firmie? :)

 

 

*Od 24 lipca 2018 roku: Google Ads 


 Share

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Adam Czuryło

Certyfikowany Specjalista Adwords w firmie MaxROY.com. Pasjonat innowacyjnych rozwiązań eCommerce.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *