Google wstrzymał w zeszłym roku 130 milionów reklam

W 2011 roku Google nie dopuścił do emisji w Sieci reklamowej Google 130 milionów reklam niezgodnych z wytycznymi zgłoszonych przez reklamodawców i zablokował konta 800 tys. reklamodawców. Google chwali się rosnącą skutecznością swoich algorytmów wymierzonych w oszustów, wyłudzaczy i rozsiewaczy złośliwego oprogramowania, podobno skuteczność wykrywania reklam podróbek wzrosła o 50% w stosunku do poprzedniego roku, z których 95% zostaje wykryta algorytmicznie, a więc jeszcze przed pierwszą emisją.

Jakiego rodzaju oszustwa blokuje Google? Są to m.in.:

  • reklamy podrobionych towarów,
  • reklamy produktów, których nie wolno reklamować (np. broń, papierosy),
  • oszukańcze reklamy („schudniesz 12kg w miesiąc, gwarantujemy!” lub „zarabiaj z domu 20 tys. miesięcznie”),
  • oszustwa cenowe (np. sprzedawanie produktów dostępnych za darmo)
  • reklamy fałszywych biletów na imprezy kulturalne lub sportowe,
  • reklamy witryn rozsiewających złośliwe lub szpiegowskie oprogramowanie.

Jak działa wykrywanie?

  • monitorowana jest zarówno sama reklama, jak i treść strony docelowej,
  • przypadki zdiagnozowane algorytmicznie jako wątpliwe trafiają pod ocenę pracowników Google,
  • pod uwagę brane są zgłoszenia dokonywane przez użytkowników.

Więcej na temat mechanizmów wykrywania oszukańczych reklam w krótkim filmie:

—————————-

Grafika w nagłówku autorstwa użytkownika Iamnee z freedigitalphotos.net

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Sylwek (SukcesAukcjonera.pl)

      Szkoda że nie podali jaki odsetek kont niesłusznie zbanowali. Ja się kopałem jak z koniem kilka miesięcy. Po żmudnej korespondencji jak udowodniłem że się mylą odblokowali ale nawet przepraszam nie usłyszałem.

    • Tomasz Wyspiański

      Sylwek a coś szczegółowiej? Ja znów mam inne doświadczenie, niestety nie banują nieuczciwej konkurencji …

    • Sylwek (SukcesAukcjonera.pl)

      a co jest nieuczciwego w działaniu konkurencji? U mnie był ban bo coś im się produkty nie spodobały. Ale że te produkty sprzedawałem już (również przez adwords) z kilka lat na innej domenie to po kilku miesiącach odblokowali. Ogólnie co do niepewnych produktów wolą chronić potencjalnych klientów.

    • Tomasz Wyspiański

      Przez nieuczciwą konkurencję mam na myśli firmy jadące przez kilka lat na kuponach :/

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *