Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

gatta-case-study

Gatta – Case Study wdrożenia nowego sklepu internetowego

Marka Gatta jest cenionym polskim producentem rajstop, bielizny oraz kostiumów kąpielowych. Firma była obecna w Internecie, jednak potrzebowała usystematyzowania swojego wizerunku online oraz zautomatyzowania procesów sprzedaży internetowej. Specjalnie dla Sprawnego Marketingu Sebastian Legenza, CEO firmy eEngine.pl, odpowiedzialnej za wdrożenie projektu, opowiedział o najważniejszych aspektach przedsięwzięcia.

Koncept Wizualny

Kluczowym elementem projektu było zapewnienie odbiorcom dostępu do oferty Gatta w nowoczesnej formie, niezależnie od urządzeń, z jakich korzystają, dlatego nowy sklep został przygotowany w oparciu o standardy RWD.

Poprzednia strona www i sklep online zostały złączone w jeden spójny projekt. Specjaliści Eengine.pl zadbali o to, aby zarówno grafika, jak i doświadczenia płynące z zakupów, były jednocześnie estetyczne, intuicyjne i przyjazne użytkownikowi. Projekt graficzny poprzedził bogaty reasearch firm i marek lokalnych oraz zagranicznych. W prace nad user experience strony zaangażowany został dodatkowy zewnętrzny konsultant, który dał świeże spojrzenie na przygotowywane koncepcje oraz wsparł merytorycznie proces tworzenia projektu. Wszystkie powyższe prace analityczne dały nam pewność, iż produkty zostały posegregowane w sposób gwarantujący czytelny układ treści i łatwy dostęp do informacji na temat oferty firmy.

FlowTool

Specjalnie z myślą o internetowym sklepie Gatta i potrzebach działu marketingu stworzone zostało narzędzie do swobodnego zarządzania modułami graficznymi strony głównej o nazwie FlowTool. Szczególnie istotnym aspektem projektu była możliwość dopasowania określonych elementów graficznych do obecnych kampanii prowadzonych przez klienta.

Wyobraź sobie, że strona główna Twojego sklepu to biała kartka. Możesz na niej umieścić co tylko chcesz, w układzie, jaki tylko wymyślisz. Informacje o promocjach, specjalnych okazjach, banery do ważnych stron, skróty dla klientów. A wszystko to w ciągu kilku sekund – metodą przeciągnij i upuść. Jeśli tylko pojawi się nowy pomysł, potrzebna kampanii czy szybka promocja, można łatwo przemodelować grafikę strony głównej bez kontaktu z programistami.

Moduł FlowTool może być używany również na stronach kategorii, co pozwala przemienić je w mini-koncepty w ramach całego sklepu. W przypadku tego projektu, próbkę możliwości można obejrzeć na stronie kolekcji Britney Spears Intimate.

Z pomocą tego modułu można też tworzyć strony typu landing page i wszelkie rozwiązania opierające się na kombinacji graficznych banerów oraz linków.

Rozwiązania dedykowane urządzeniom mobilnym

Ponieważ zarówno specjaliści Eegine.pl, jak i Gatty, doskonale zdawali sobie sprawę, iż zachowania odbiorcy przed ekranem smartfonu są inne niż użytkownika komputera, zdecydowali się na specjalne dopasowanie treści dla kanału mobile.

Wspominany wyżej FlowTool ma specjalny wariant tylko dla komórek (nie jest to obligatoryjne), dzięki czemu można podkreślać elementy strony, których mogą poszukiwać odbiorcy mobilni, jak na przykład wyszukiwarkę konkretnych salonów.

Wyszukiwarka salonów połączona z nawigacją

Nasza wersja wyszukiwarki salonów opiera się na możliwości sprawdzenia lokalizacji względem GPS lub za pomocą sieci Internet. W urządzeniach mobilnych wzbogacona jest ona o moduł, który umożliwia uruchomienie programu nawigacyjnego w telefonie i doprowadzenie klienta krok po kroku do miejsca docelowego.

Integracja systemu ERP

Kolejnym wyzwaniem było połączenie nowego sklepu internetowego z systemem ERP klienta – Microsoft Dynamics AX.

Integracja zapewnia pełną synchronizację stanów magazynowych i cen. Zaletą tego rozwiązania jest przede wszystkim wykluczenie błędów wynikający z czynnika ludzkiego. Zarówno ceny, jak i ilość produktów w sklepie, zawsze pokrywają się z właściwym stanem magazynowym pochodzącym z systemu ERP. Cały proces nie wymaga dodatkowej obsługi. Jeśli w ofercie pojawiają się nowości, to bez żadnych opóźnień trafiają do sklepu internetowego – już z właściwą ceną i wszystkimi niezbędnymi parametrami.

Bezpośrednia integracja sklepu internetowego z systemem ERP to przede wszystkim rozwiązanie, które wspiera sprzedaż wielokanałową (multichanel) – zamówienia z różnych źródeł obsługiwane są w sposób zunifikowany w ramach jednego systemu (ERP).

To wszystko przekłada się w dużej mierze na znaczne oszczędności czasu pracy obsługi sklepu, liczone w dziesiątkach godzin miesięcznie.

Bezpośrednie korzyści z wdrożenia projektu

  • uporządkowanie wizerunku marki Gatta w sieci
  • zbudowanie sprzedaży w nieistniejącym dotąd kanale mobile
  • dział marketingu zyskał swobodę działania i niezależność względem IT dzięki wygodnemu narzędziu FlowTool
  • model sprzedaży online został dostosowany do procesów sprzedaży w salonach stacjonarnych oraz zautomatyzowany dzięki integracji z systemem ERP

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Sebastian Legenza

Specjalista z zakresu tworzenia kompleksowych projektów internetowych z siedmioletnim stażem. Swobodnie łączy ścisłą wiedzę informatyczną z trendami graficznymi, rozumie ich znaczenie w biznesie zarówno od strony klienta, jak i przedsiębiorcy. Poparciem wszechstronności Sebastiana jest współpraca z polskimi i zagranicznymi klientami z branż: mody, IT, coachingu, sportu, bankowości, przemysłu produkcyjnego czy edukacji. Jest prezesem zarządu spółki eEngine.pl. W czasie wolnym prowadzi warsztaty RPG, rozwijające kreatywność i wyobraźnię.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Michał

      Wow, wygląda to naprawdę imponująco – szczególnie chętnie sprawdziłbym działanie narzędzia FlowTool. Pozdr.

    • @Michał na blogu eEngine.pl znajdziesz wskazówki jak wypróbować FlowTool. Jeśli chciałbyś mieć takie narzędzie w swoich sklepie/projekcie napisz do mnie, uruchomimy magię :)

    • świetnie. Ale gdzie tu SEO? Reklama Pana Sebastiana i pare informacji. Myslałem, że to prawdziwy case study…

    • @ariel – napisz czego oczekujesz, chętnie rozszerzę swoje case’y w przyszłości pod tym kątem.

    • Adam Sajewicz

      FlowTool do bardzo ciekawe narzędzie, mam pytanie, czy jest ono darmowe czy napisane na zlecenie ?

    • @Adam – w tym momencie FlowTool funkcjonuje jako zamknięty moduł w naszym silniku sklepowym. Ze względu na konstrukcję rozwiązanie można przenieść do innych silników zarządzania treścią, nie koniecznie e-commerce.

    • Człowiek R.

      Strona wygląda wyśmienicie. Widać, że Polacy coraz wyżej stawiają poprzeczkę. Jeżeli jeszcze tutaj doszło do tak dużej integracji z systemami ERP to trzeba być dumnym z narodu, że tak profesjonalnie podchodzą do tematu. Niebawem siłą Polaków będzie przede wszystkim profesjonalne i nowatorskie podejście do takich projektów.

    • Fabryka Nadruków

      Jestem bardzo ciekawy jak działa narzędzie FlowTool. I widzę, że muszę zajrzeć na stronę eEngine.pl, gdzie znajdę wskazówki :)

    • @Człowiek R. – wielkie dzięki za Twoje słowa! Czytając takie opinie natychmiast nabieram energii na kolejne projekty. Przekażę zespołowi :)

      @Fabryka Nadruków – mamy dobrze zorientowanych i pomysłowych konsultantów, z pewnością pomogą we wszelkich pytaniach.

    • Człowiek R. – wielkie dzięki za Twoje słowa! Czytając takie opinie natychmiast nabieram energii na kolejne projekty. Przekażę zespołowi :)

      Fabryka Nadruków – mamy dobrze zorientowanych i pomysłowych konsultantów, z pewnością pomogą we wszelkich pytaniach.

    • Nie wiedziałem, że Gatta w taki sposób promowała się w Internecie

    • Agnieszka

      Rzeczywiście, wygląda to świetnie. Myślę o takiej stronie w przyszłości dla swojej firmy.

    • @Agnieszka, dzięki za dobre słowo. Jeśli tylko się zdecydujesz na swój projekt rozpatrz też nas jako wykonawców :)

    • wszystko fajnie, tylko nie dziala. Nie mozna nic dodać do koszyka, co jest główną funkcja internetowego SKLEPU

    • @Marta napisz z zakupem, którego produktu masz problem, jeśli trzeba pomożemy. To musi być odosobniony przypadek. Zamówienia wpadają, w przeciwnym razie – wiedzielibyśmy.

    • Interesujące.
      Nie spodziewałbym się takich rzeczy, a tu takie zaskoczenie.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *