Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

reklama

7 powodów, dla których warto korzystać z gadżetów reklamowych

Rozwój marketingu w kierunku przeniesienia większości działań w sferę Internetu sprawił, że wiele firm skupiło niemal całą swoja uwagę i energię na eksplorowaniu reklamowych możliwości, jakie daje właśnie komunikacja elektroniczna.

Taka aktywność marketingowa zdecydowanie odsuwa na dalszy plan rozwiązania o nieco bardziej tradycyjnym charakterze, w tym wykorzystywanie gadżetów reklamowych. Czy słusznie? Gadżety reklamowe stanowią nieodłączny element w kształtowaniu wizerunku firmy oraz w budowaniu relacji z otoczeniem. Ale nie tylko. Korzyści płynących z wykorzystania tej formy promocji firmy jest więcej i nie powinniśmy lekceważyć ich roli w dzisiejszym marketingu. Świadomość możliwości, jakie dają gadżety reklamowe, stanowi istotny czynnik naszej przewagi konkurencyjnej. Upominki reklamowe mogą zaspokoić wiele potrzeb, a to sprawia, że mają ogromny potencjał. Prezentujemy zatem kilka funkcji tej właśnie formy promocji.

Jaką właściwie rolę pełnią gadżety?

Gadżety reklamowe to chyba najdłużej żyjąca i często także niedezaktualizująca się forma reklamy. Budowa wizerunku to główne i zasadnicze zadanie upominków wręczanych klientom – obecnym i potencjalnym, kontrahentom i partnerom biznesowym. Ich zindywidualizowany charakter pozwala nieco odejść od reklamy masowej, trafiającej do anonimowego odbiorcy, na rzecz budowania wartościowych, bezpośrednich relacji. To także jedno z najskuteczniejszych narzędzi w sposób bezpośredni wspierających sprzedaż, a także element umożliwiający budowanie rozpoznawalności marki. Klient, korzystając bowiem z upominku reklamowego, obcuje z marką na co dzień, co pogłębia i utrwala istnienie marki w jego świadomości. W końcu gadżety reklamowe przyciągają i zatrzymują uwagę odbiorców, tym samym sprawiając, że oferta firmy trafia na przygotowany i zdefiniowany grunt.

Na szczęście, w dobie wciąż rozwijającego się i poszukującego nowych rozwiązań marketingu internetowego, gadżety nie uległy zapomnieniu, a ich rola jest wciąż doceniana przez dzisiejszych marketerów. Jak wskazują wyniki badań, Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy, przeprowadzonych w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, niemal 83% polskich marketerów wykorzystuje gadżety reklamowe w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
Inne wnioski płynące z przeprowadzonych badań, jasno wskazują na atrakcyjność rozwiązania w działalności marketingowej przedsiębiorstw.

  1. W opinii właścicieli firm upominki reklamowe są najskuteczniejszym i najtańszym, obok reklamy w Internecie, nośnikiem reklamy.
  2. Ponad połowa przedsiębiorców chce kupować produkty promocyjne pochodzące z Polski, coraz częściej kładąc jednak nacisk na wygląd i wysoką jakość artykułów. Ponad 65% badanych kieruje się w swoich wyborach kryterium estetyki i jakości.
  3. Blisko 60% pytanych przedsiębiorców nie wyobraża sobie bez artykułów promocyjnych uczestnictwa w targach, niemal 52% spotkań świątecznych, 39% organizacji eventów, a ponad 26% z nich organizacji konferencji i szkoleń.

Niemal 71% osób odpowiedzialnych w przedsiębiorstwach za finansowanie działań reklamowych, potwierdza skuteczność gadżetów, co stanowi doskonały wynik potwierdzający efektywność upominków promocyjnych oraz ich wysoką i niezachwianą pozycję wśród przedsięwzięć marketingowych. Wskazany czynnik w połączeniu z faktem mówiącym, że prawie 83% badanych wykorzystuje gadżety reklamowe w procesie budowania wizerunku firmy i utrwalania świadomości marki, odzwierciedla psychologiczne znaczenie gadżetów w relacjach z klientami i kontrahentami.

commercial

Korzyści płynące z wykorzystywania gadżetów reklamowych

Kształtowanie wizerunku oraz budowanie świadomości marki to sprawy zasadnicze, jednak nie oddają one w pełni korzyści, jakie płyną z wykorzystywania gadżetów reklamowych w realizowanych przez firmę przedsięwzięciach marketingowych. Co zatem jeszcze wyniknie, jeśli zdecydujemy się na zakup gadżetów dla naszych klientów i partnerów biznesowych? Niektóre efekty mogą Cię miło zaskoczyć.

  1. Mamy pretekst do nawiązania rozmowy. Wykorzystując gadżety reklamowe skracamy nieco dystans pomiędzy naszą firmą a naszym klientem. Miły upominek, wręczony konkretnej osobie, to doskonały wstęp do rozmowy, pretekst do przesłania oferty lub wymiany wizytówek, a nawet możliwość umówienia kolejnego spotkania.
  2. Pracujemy efektywniej. Nawiązanie wartościowej relacji z klientem bądź kontrahentem będzie wymagało mniej czasu, jeśli podczas spotkania wręczymy rozmówcy atrakcyjny upominek reklamowy. Oszczędność czasu zasadniczo wpływa na poprawę naszej efektywności. Do tego jakość zbudowanej w ten sposób relacji może okazać się zdecydowanie lepsza.
  3. Dbamy o dobre samopoczucie klienta i jego wizerunek. Wręczając klientowi gadżet reklamowy, budujemy w nim przekonanie o jego wyjątkowej pozycji i ważności. Zwłaszcza, gdy upominek przekazywany jest w obecności osób trzecich, takie działanie potęguje uczucie wyróżnienia i sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku osobistego klienta. Rezultatem takiego zabiegu jest (poza dobrym samopoczuciem naszego klienta, na czym szczególnie powinno nam zależeć) wywołanie w odbiorcy konkretnych skojarzeń pomiędzy sprzedawanym przez firmę produktem, czy też usługą, a wręczanym gadżetem reklamowym. Tak, jak upominek wyróżniający klienta jest wyjątkowy, tak też wpływa on na decyzje zakupowe dotyczące produktów naszej firmy. U podstaw takiego zjawiska leży fakt, że wszyscy lubimy kupować i posiadać rzeczy wyróżniające nas tłumu.
  4. Budujemy pozytywny wizerunek naszej firmy. Korzyść bezdyskusyjna i szczególnie ważna dla firm wchodzących dopiero na rynek. Atrakcyjne gadżety reklamowe dobrej jakości po pierwsze powiedzą światu, że jesteśmy, a po drugie ich charakter może stać się synonimem naszej działalności (Nasze gadżety są dobre, tak jak i my jesteśmy dobrzy w tym co robimy).
  5. Klient staje się reklamą naszej firmy. Gadżety reklamowe realnie oddziałują na proces decyzyjny osób obdarowywanych, ale także osób trzecich. Klient posługując się na co dzień, np. eleganckim długopisem, oryginalnym kubkiem, czy praktyczną torbą, staje się nieformalnym ambasadorem marki. Często także wyjaśnia pochodzenie gadżetów, odpowiada na pytania innych dotyczące logo, znajdującego się na danym przedmiocie. W ten sposób krąg osób świadomych istnienia marki naturalnie i znacząco poszerza się.
  6. Zmotywujemy pracowników naszej firmy. Zamówione gadżety reklamowe budzą bowiem ciekawość, entuzjazm, a często także dumę wynikającą z przynależności do organizacji, która promuje się takimi właśnie, konkretnymi gadżetami. To z pewnością zintegruje zespół i będzie dobrym narzędziem motywacji.
  7. Dostarczymy miłych wrażeń, zapewnimy dobry humor i pomożemy w potrzebie. Sporo, jak na firmowe gadżety reklamowe. Ale tak właśnie jest. Wręczony gadżet daje radość i szczęście, ponieważ po pierwsze jest prezentem, po drugie – często także niespodzianką. A czy jest w ogóle ktoś, kto nie lubi prezentów – niespodzianek? Zatem poprawa nastroju gwarantowana. Poza tym praktyczny gadżet to pomoc w potrzebie, np. gdy za oknem pada, a pod ręką jest parasol z naszym firmowym logo. Sam proces obdarowywania i przyjmowania upominków stanowi miłe doświadczenie dla każdej ze stron, a przecież na gromadzeniu miłych wrażeń właśnie nam zależy. Poza tym chcemy aby nasza firma kojarzona była zawsze tylko pozytywnie i to w jak najszerszym zakresie.

gadzety

Kilka wskazówek, jak dobrze wybrać i zamówić gadżety reklamowe

Jeśli decyzja o zakupie gadżetów reklamowych została właśnie podjęta, podajemy kilka krótkich wskazówek, jak dobrze wybrać i zamówić upominki. Jeżeli zakup od danego dostawcy realizowany jest przez agencje marketingową, warto poprzedzić jej działania własnym rozeznaniem i podsunąć jej parę pomysłów, na których realizacji by nam zależało.

  1. Zacznij od zastanowienia się, czego naprawdę potrzebujesz. Czy duża ilość kalendarzy będzie naprawdę niezbędna, jeśli Twoja firma funkcjonuje w branży budowlanej, a najbardziej pożądanym upominkiem na budowie są narzędzia? Poza tym nie sugeruj się dostępnością produktów. Nie warto kupować czegoś, co po prostu jest „pod nosem”, a niekoniecznie odpowiada nam pod względem pożądanego asortymentu i oczekiwanej jakości.
  2. Sprawdź, co oferują firmy na rynku. Niektóre firmy specjalizują się w danym rodzaju gadżetów reklamowych, np. drukowanych, inne działają zdecydowanie szerzej. Są też takie, które zrealizują oryginalne i nietypowe zamówienia. Wystarczy poszukać.
  3. Brifuj wielu dostawców – porównasz ceny, opcje transportu oraz inne warunki realizacji zlecenia.
  4. Sprawdź firmę, zanim zdecydujesz się na jej wybór. Z pewnością przydatne okażą się w tym przypadku opinie na temat firmy w Internecie, referencje, a także obecność i aktywność firmy w social mediach.
  5. Już na wstępie oceń firmę, pod względem zaangażowania pracowników, doradztwa i procedur związanych z obsługą zamówienia.
  6. Wykorzystaj efekt skali. Zamówienie większej ilości gadżetów reklamowych może pozwolić na negocjowanie ceny.
  7. Przed złożeniem zamówienia poproś o próbki. W produkcji gadżetów reklamowych istnieje wiele czynników determinujących, jak np. obszar druku na poszczególnych produktach. Zanim złożysz zamówienie poproś o próbkę. Będziesz mieć pewność, co do rezultatu i możliwość zgłoszenia ewentualnych uwag i wątpliwości.
  8. Nie śpiesz się. Zamówienie składaj dopiero wówczas, gdy pozbędziesz się wszelkich wątpliwości.
  9. Nie rezygnuj z wysokiej jakości. Nawet jeśli wiąże się to z poniesieniem wyższych kosztów. Pamiętaj, że gadżety reklamowe to wizytówka firmy i wstęp do budowania jej pozytywnego wizerunku. Słaba jakość i dobry wizerunek nie idą w parze.

Warto zastanowić się nad powyższymi punktami, zanim przeznaczymy część naszego budżetu reklamowego na upominki dla klientów i kontrahentów.

Jakie gadżety reklamowe lubią klienci?

W sieci można znaleźć rankingi dotyczące popularności gadżetów reklamowych wśród klientów. Warto wziąć je pod uwagę zastanawiając się nad upominkami, które będą wręczane naszym klientom i partnerom biznesowym.

Niezmiennie triumfy w tej kwestii święcą parasole. Są praktyczne, uniwersalne, zaspokajają ważną potrzebę ochrony, sprawiają wrażenie wartościowego upominku, a do tego mają bardzo dużą powierzchnię nadruku – to istotne dla naszego komunikatu marketingowego. Poza tym okazji do skorzystania z parasola jest w ciągu roku naprawdę wiele.

Na czele peletonu niezmiennie widać także reklamowe pendrive’y. Ponad 90% klientów, którzy zostali obdarowani pendrivem regularnie z niego korzystało bądź korzysta do dziś. To niezwykle praktyczny i, jak widać, także oczekiwany gadżet reklamowy.

Ważne jednak abyśmy niezmiennie mieli na uwadze branżę, w jakiej działamy i grupę klientów, do których chcemy dotrzeć. Młodych konsumentów zaintrygują bezpłatne aplikacje i gadżety typu powerbank. Zestaw eleganckich czekoladek w gustownym pudełku z logo naszej firmy docenią wszyscy ceniący dobry styl i klasykę. Z kolei w przypadku np. branży budowlanej sprawdzą się firmowe miarki, narzędzia, czy też koszulki na projekty. Tutaj ceni się przede wszystkim użyteczność upominku, jego solidność i trwałość.

Gadżety reklamowe mają moc!

Jak widać gadżety reklamowe mają moc, a ich wybór i zamówienie wcale nie muszą być karkołomnym zadaniem, o ile dobrze się za to zabierzemy. Potencjał, jaki niosą gadżety reklamowe jest nie do przecenienia, zarówno dla firm od dawna istniejących na rynku, jak i dla zupełnie nowych graczy.

Gadżety reklamowe z potencjałem korzyści znajdziesz na http://promotiontops.pl/. Wystarczy, że wskażesz je swojej agencji reklamowej.


 Share
sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Wojciech Morawski

Wojciech Morawski jestem specjalistą w wykorzystaniu narzędzi nowoczesnego marketingu w realizacji celów firmy. Posiada doświadczenie menadżerskie w zarządzaniu projektami i kierowaniu zespołem marketingowym w strukturach korporacyjnych jak i po stronie agencji reklamowych. Realizował kampanie internetowe dla branży finansowej (Getin Bank, Eurobank, Provident, Santander Bank), FMCG (Maspex - Tymbark, Kubuś, Waterr) oraz AGD (Amika). Ostatnie klika lat wspierał rozwój internetowej platformy logistycznej Trans.eu na rynku europejskim. Obecnie pełni funkcję Marketing Managera w polsko-niemieckiej spółce z branży reklamowej Inspirion Polska Sp. z o.o.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *