Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

2x dłuższe nagłówki w reklamach AdWords! Ale nie dla każdego

Dzisiaj Google ogłosił oficjalnie wdrożenie nowego widoku reklam AdWords wyświetlanych nad wynikami organicznymi. Pierwsza linia opisu wyświetlana będzie obok tytułu, dzięki czemu linia tytułu będzie liczyła nawet do 63 znaków (25 znaków nagłówka + spacja + myślnik + spacja + 35 znaków pierwszego wiersza opisu). Pod tytułem wyświetlany będzie 2. wiersz opisu, a dalej już po staremu – wiersz z ewentualnymi rozszerzeniami i URL.

Zmiany testowane były przez Google już od przynajmniej 3 tygodni, więc niektórzy z Was mogli widzieć nowy format. Google podaje, że przyczyną zmian są pozytywne wyniki testów – ponoć lepsze CTR-y notują nie tylko reklamy z pierwszej pozycji, ale także kolejne. Nie jest to specjalnie zaskakujące, bo zmiana upodabnia reklamy do wyników organicznych. Dotychczas to właśnie dużo krótszy tytuł i kolor tła najmocniej odróżniały reklamy wyświetlane nad wynikami organicznymi od tych wyników. Użytkownicy od zawsze mają kłopoty z odróżnianiem reklam od wyników organicznych, a teraz Google wykonuje kolejny krok w kierunku zacierania granic między nimi.

Przed zmianą reklama wyświetlana nad wynikami organicznymi miała taką postać:

format adwords przed zmianą

Ta sama reklama po zmianie wyglądać będzie tak:

format adwords po zmianie

Z łatwością wypatrzyć już można zmienione AdWordsy w google.pl:

format adwords w google.pl

Jak widać na przykładzie drugiej reklamy, nie wszystkie reklamy wyświetlane są „po nowemu”, i jest to stan docelowy. W nowej formie wyświetlane będą wyłącznie reklamy, które „zdają się składać z osobnych zdań, z poprawną interpunkcją”. Można zatem spekulować, że zakończenie pierwszej linii opisu kropką lub znakiem zapytania będzie sygnałem, by przenieść ją do wiersza tytułowego. I w drugą stronę: brak znaku przestankowego będzie prawdopodobnie sugerował Google’owi, że reklamodawca traktuje oba wiersze opisu jako całość i rozdzielanie ich nie jest wskazane. Lektura informacji prasowej Google’a, a także pierwsze testy wskazywałyby jednak, że nie będzie to żadna twarda reguła.

Kiedy pierwszy wiersz opisu zostanie przeniesiony do wiersza tytułowego, oba teksty rozdzielone będą myślnikiem. Nie warto więc kończyć tytułu kropką – jest to niezgodne z zasadami polszczyzny, a ponadto źle wygląda (widać to świetnie na poniższym zrzucie, w reklamie za10groszy.pl).

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Tom Pobierowo

      Myślę, że to bardzo dobry krok. Sam często wpatrywałem się gdzie kończą się linki sponsorowane, a gdzie zaczynają właściwe wyniki wyszukiwania..

    • Na załączonym screenie tytuł trzeciej reklamy zakończony jest kropką. Pomimo tego zastosowano nowy wygląd i nie wygląda to najlepiej.

      • Maciej Janas

        @Tomek

        O pokazaniu nowego wyglądu decydować miałyby znaki przestankowe kończące pierwszy wiersz opisu, a nie tytuł. Kropka kończąca tytuł ma się nijak do tego newsa, poza tym, że w starym widoku wyglądała źle, a w nowym wygląda jeszcze gorzej.

        Stawianie kropki na końcu tytułu zawsze było błędem

    • Piotr Brzeziński

      Skromy wpis nie różnił się nadto od nagłówku.
      Przekonuje mnie więcej informacji w nagłówku.
      Reszty komunikatu reklamowego prawie nikt nie czyta.
      Mniemam, że pozwoli to zwiększyć różnorodność komunikatu w jednej branży.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *