Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Badanie Mobile Marketing: Klienci korzystający ze smartfonów wydają więcej

Smartfony stają się stałymi towarzyszami na zakupach – pomagają nam dowiedzieć się więcej o produkcie, porównać sprzęt, kupować produkty online oraz w sklepie fizycznym. Przeglądanie sieci na smartfonach jest dla wielu kluczową czynnością przed zakupem. W Stanach Zjednoczonych 84% spośród użytkowników smartfonów korzysta z telefonów do pomocy przy zakupach w sklepach fizycznych, smartfony są także powszechne w sklepach w roli koszyka lub w zastępstwie kasy fiskalnej. Google Shopper Council oraz M.A.R.C. Research przeprowadziły badanie na temat: „W jaki sposób kupujący w sklepach korzystają z urządzeń mobilnych”. Okazało się, że klienci, którzy częściej korzystają z telefonów, faktycznie więcej wydają w sklepie. Marketerzy powinni zatem rozważyć sposób interakcji z klientem, który korzysta ze smartfonu przed półką sklepową.

Smartfony zmieniają sprzedaż detaliczną

Od kiedy konsumenci dysponują szczegółami na temat produktu, mogą porównać ceny i sprawdzić natychmiast opinie na smartfonie, uzupełniają sobie obraz tego, co widzą na półkach sklepowych. Takie zachowanie nie ogranicza się tylko do zakupów drogich produktów, jak AGD i RTV. Okazuje się, że właściciele smartfonów kupujący artykuły gospodarstwa domowego, odzież, artykuły dla zwierząt w ponad 70% przypadków korzystają z telefonów w sklepie. Także dwie trzecie nabywców produktów dziecięcych porównuje ceny w swoich telefonach podczas zakupów w sklepach.

 

Infografika na podstawie badań zespołu Google

 

Po co klienci korzystają ze smartfonów w sklepach? Badania wykazały, że telefony były wykorzystywane przede wszystkim do:

  • Porównywania cen (53%)
  • Znalezienia ofert i promocji (39%)
  • Znalezienie lokalizacji innych sklepów (36%)
  • Znalezienie godzin otwarcia sklepu (35%)
Klienci, którzy więcej korzystają z telefonów, więcej wydają w sklepie

Podczas gdy wielu sprzedawców może zakładać, że korzystanie ze smartfonów w sklepie wywrze niekorzystny wpływ na zakupy w danym sklepie, spowoduje poszukiwanie oferty w niższej cenie, ucieczkę sprzed lady, okazało się, że było odwrotnie. W badaniu porównano zakupy w sklepach realizowane przez osoby korzystające ze smartfonów rzadko i zakupy nałogowych użytkowników. Zakupy osób, które korzystały ze smartfonów często, były o 25-50% większe. Na przykład, podczas gdy średnio nabywcy gadżetów korzystający ze smartfonów rzadko wydają na zakupy 250 dolarów, klienci korzystający często – wydają 350 dolarów. Klient ma smartfona wielkości cegły, więc stać go na gest. Marketerze, pamiętaj o tym!

Wyszukiwanie jest często punktem wyjścia dla aktywności użytkownika mobilnego w fizycznym sklepie

Podczas gdy wielu marketerów zakłada automatycznie, że nabywcy korzystający ze smartfonów korzystają z aplikacji zakupowych lub przechodzą bezpośrednio do stron danej marki lub serwisów prowadzących sprzedaż, okazało się, że 82% kupujących korzysta ze smartfona jako pomocy w podejmowaniu decyzji zakupowych. Stanowi to krytyczny moment, w którym firmy mogą wygrać lub stracić klientów – czy klient znajdzie w wyszukiwarce twój sklep czy sklep konkurenta. Klienci z telefonami szukają informacji lub oszczędności w kluczowych momentach decyzyjnych, więc firmy powinny dysponować „cyfrową półką”, upewniając się, że są obecni, gdy klienci szukają informacji o produkcie i że odpowiednie treści są łatwe do znalezienia.

Zrozumieć, w jaki sposób urządzenia mobilne zmieniają sprzedaż detaliczną

Zachowanie użytkowników telefonów ma wpływ nie tylko na działania marketingowe, ale również ma wyraźne konsekwencje dla całej firmy – od wyboru produktów na półkach, poprzez sposób zaaranżowania przestrzeni sklepów, do sposobu szkolenia pracowników. Na przykład, 1 na 3 użytkowników smartfonów woli znaleźć informacje używając swojego smartfona, niż zwrócić się do pracownika sklepu. W kategoriach typu elektronika i gadżety, takie zachowanie występuje u blisko 50% kupujących korzystających ze smartfonów.

Zrozumienie nowego zachowania klientów sieci detalicznych może otworzyć możliwości wykorzystania obecności w kluczowych momentach decyzji zakupowej. Niektóre sklepy promują produkty dostępne tylko w internecie, wprowadzają gwarancję najniższej ceny, inni dodają obrazki z kodami QR, pod którymi kryją się dodatkowe informacje o produkcie. Należy po prostu pamiętać, że smartfony zmieniają praktykę zakupów, i że zwycięstwo w kluczowych momentach decyzyjnych opiera się często na obecności w internecie.

Raport z badań jest dostępny w języku angielskim.

Do nas „smartfonizacja” zakupów i innych kluczowych sfer życia (ostatnio popularne jest w sieci wirusowe wideo z reklamą Durexa – testy bielizny z wkładką wibracyjną sterowaną przez aplikację w smartfonie…) jeszcze nie dotarła w stopniu, w jakim panuje po drugiej stronie Oceanu. Na pewno jednak można powiedzieć, że rozwój sieci mobilnej w Polsce postępuje szybciej niż wzrost naszego PKB.

PS: Czy interesuje Cię tematyka Mobile Marketingu? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na szkoleniu Mobile Marketing w październiku (Poznań) lub w listopadzie (Warszawa), napisz do nas na adres: szkolenia@maxroy.com. Zorganizujemy je dla Ciebie!

Źródło: AdWords Agency Blog

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • tomek

      Widziałem to na jakimś polskim blogu już dobry miesiąc temu, także macie niezłą obsuwe :)

    • Rafał

      Czy na pewno TO? Nie znalazłem tego na polskim blogu, czyli oficjalny Blog AdWords ma obsuwę…

    • Niemal każdy ma komputer
      Smartphony czy ipody kosztują dużo więcej niż zwykły komputer do internetu

      Wnioski wysuńcie sami

    • Wojciech

      Smartfony są dziś wszechobecne, co otwiera nowe możliwość handlu.
      Przydatny artykuł.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *