AdWords: klikalne będą wszystkie numery telefonów

Numery telefonów umieszczone w treści reklam AdWords będą wreszcie klikalne. Do tej pory klikalny numer telefonu w AdWords uzyskać można było wyłącznie za pomocą rozszerzenia numeru telefonu, teraz klikalny będzie każdy numer telefoniczny umieszczony w reklamie. Zmiana będzie wdrażana stopniowo u kolejnych reklamodawców AdWords.

Uruchomienie nowa funkcji nie oznacza bynajmniej, że Google rezygnuje z działającego do tej pory rozszerzenia numeru telefonu. Przeciwnie: firma wciąż zaleca używanie rozszerzenia, powołuje się przy tym na dwa argumenty:

  • oszczędność miejsca w treści reklamy – zamiast poświęcać cenne znaki na numer telefonu, lepiej zużyć je na przekaz marketingowy,
  • możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji rozszerzeń.

Kliknięcie w numer telefonu umieszczony w treści reklamy będzie obciążone standardowymi kosztami (takimi jak dla kliknięcia, przykładowo, w tytuł lub linki witryny). Nowy rodzaj linku będzie obsługiwany także po stronie narzędzi analitycznych AdWords, tj. jego kliknięcia będą mogły być osobno zliczane.

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Krzysztof

      Jestem ciekaw jak wprowadzenie numeru klikalnego się przełoży na konwersję.

    • To dobre rozwiązanie, na pewno zwiększy wygodę. A jak przełoży się na konwersję ? Myślę, że jednak nieznacznie.

    • To jedna z tych zmian, które są oczywiste i można było się ich spodziewać już od dawna – przynajmniej tak ja to odbieram.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *