Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

google-maps-logo

2 zmiany w GMaps, o których warto wiedzieć

W ostatnich dniach zaszły dwie ciekawe zmiany w Google Maps. Mapy wchłonęły usługę Earth, a Street View wzbogacił się o informacje o lokalnych biznesach. Spójrzmy jak to wygląda.

Google Earth

Google Earth powędrował do przeglądarki (wcześniej był tylko desktopową aplikacją), jest teraz kolejnym „widokiem” w Google Maps, oprócz „Map” i „Satelity”:
widok Earth w Google Maps
Żeby korzystać z Earth nie trzeba już zatem ściągać i instalować całej aplikacji, nadal jednak konieczna jest specjalna wtyczka Earth. Jeśli jeszcze jej nie masz, wejdź na maps.google.com i włącz widok „Earth”, a zobaczysz:
Earth pobierz wtyczkę

Wtyczka ściągnie i zainstaluje się sama, ty musisz tylko wyrazić na to zgodę.

Kiedy wtyczka jest już zainstalowana, odśwież stronę z mapą i korzystaj. Nawigacja jest bardzo prosta, podobna do tej, jaka była w desktopowym Earth. Oto poznańska Arena w Google Maps, widok Earth:
Earth w Google Maps - widok

Oto krótka prezentacja wideo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YHe3ag3i8v8&feature=player_embedded[/youtube]

Jako ciekawostkę „przy okazji” podam jeszcze, że kilka dni temu Google wystartował z warstwą ze zdjęciami z teleskopu Hubble’a, który obchodzi właśnie 20. rocznicę zawiśnięcia nad Ziemią.

Google Street View

W widoku ulicy od kilku dni pojawiają się „nałożone” na zdjęcia niewielkie warstwy z nazwą lokalnych biznesów i ikonką oznaczającą typ biznesu (restauracja, kino itd.).
Street View - zajawka

Kliknięcie w nazwę biznesu rozwija pełny widok:
Street View - snippet

Kliknięcie w link „more info” odsyła do strony danego biznesu w serwisie Miejsca Google.

Warto wspomnieć w tym miejscu, że mapy Binga już od kilku miesięcy zawierają nie tylko informacje o lokalnych biznesach, ale także tweety i dane z serwisu geolokalizacyjnego Foursquare (oczywiście tylko w USA).

Niestety, żadne polskie miasto nie ma jeszcze pokrycia w Google Street View. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że niedługo może się to zmienić, bo prace nad widokiem ulicy są w Google Polska zaawansowane. W tej chwili musimy zadowolić się – bardzo na szczęście przyzwoitą – usługą norc.pl która udostępnia widok street view dla Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Oto zdjęcie jednego z wejść na Międzynarodowe Targi Poznańskie:
norc.pl - Street View

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *