Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
zmiany-change

Styczniowe zmiany w Google

Google opublikował podsumowanie zmian w wyszukiwarce, które zaszły w styczniu. Miesięczne podsumowania zmian w Google to nowy zwyczaj firmy – podsumowania zawierają listę zmian, z których większość jest zbyt mała, żeby poświęcać im osobne informacje, stąd zbiorcza forma na koniec miesiąca. Styczniowe zmiany to m.in. lepsza integracja algorytmu z Pandą, świeższe wyniki czy usprawnienia funkcji Autocomplete.

Wśród 17 zmian, o których poinformował Google warto wymienić następujące:

Silniejsza integracja Pandy z algorytmem. Panda jest mechanizmem „zewnętrznym” wobec algorytmu PageRank, a styczniowe zmiany zmierzają w kierunku lepszej integracji obu mechanizmów. Na ile można się domyślać z enigmatycznych opisów, chodzi o bezpośrednie podpięcie Pandy pod „rurę” z danymi indeksowymi i rankingowymi. Prawdopodobnie będzie to skutkować lepszą skutecznością Pandy.

Świeższe wyniki. Niewielkie zmiany wprowadzono do algorytmu dbającego o świeże wyniki w SERP-ach. O samym algorytmie pisaliśmy w listopadzie, chodzi o umieszczanie w SERP-ach treści pochodzących z ostatnich minut, np. gorących newsów, ale także lepszą obsługę cyklicznych wydarzeń (by wyniki dotyczyły nadchodzących/niedawnych wydarzeń, a nie spraw historycznych) i tematów szybko się dezaktualizujących.

Wykrywanie dat. Ulepszono też mechanizm ustalania daty powstania treści. Dzięki temu szukający mają dostać „świeższe wyniki, szczególnie dla witryn dotyczących wydarzeń powtarzalnych”.

Autocomplete. Nastąpiły dwie zmiany w obrębie mechanizmu Autocomplete (podpowiadanie szukającemu zapytania na podstawie pierwszych wprowadzonych przez niego znaków). Teraz Autocomplete ma działać szybciej, sprawniej działać ma też poprawianie pisowni.

Poprawianie pisowni. Google poprawił też mechanizmy radzenia sobie z błędnie zapisanymi zapytaniami, jeśli pomimo Autocomplete jednak zostaną wydane. Częściej i poprawniej wyświetlać ma wyniki dla poprawionego zapytania (pomimo błędnego zapytania wprowadzonego przez szukającego). Lepsze mają być też propozycje poprawek dla rzadkich, nietypowych zapytań.

Zapytania newsowe. Poprawiono też mechanizm decydujący kiedy zwykłe wyniki należy wymieszać z wynikami newsowymi.

Pełna lista styczniowych zmian w Google dostępna jest na blogu Google.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+



  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *