Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Stadiony RPA: zajrzyj w każdy kąt dzięki Street View

Od kilku dni lista obszarów objętych googlowym „widokiem ulicy” (street view) jest dłuższa o RPA. Jeśli masz wątpliwości, czy ma to związek z nadchodzącymi mistrzostwami świata w piłce nożnej, porzuć je. Google wprowadza jednocześnie szczegółowe „street view” (a właściwie „pitch-view”, „widok z murawy”) dla stadionów, na których odbywać się będą Mistrzostwa. W wyszukiwarce da się też znaleźć kilka innych akcentów związanych z mistrzostwami.

Źdźbło-po-źdźble, w widoku 360 stopni, od zewnątrz i od wewnątrz obejrzeć można m.in. stadiony:

Tutaj pełna lista stadionów wraz z linkami do ich Street Views.

Oto przykładowe widoki stadionu w Johannesburgu. Od wewnątrz:
street view Johannesburg od wewnątrz
(kliknij zrzut aby powiększyć)

Od zewnątrz:
Street View Johannesburg - od zewnątrz
(kliknij zrzut aby powiększyć)

Zdjęcia stadionów wykonywane były m.in. przy pomocy hmmm… nie tyle Google Car, co raczej Google Bike’a:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9eHztSoJXkk&feature=player_embedded[/youtube]

Przy okazji, oto pełna lista obszarów objętych możliwych do obejrzenia poprzez Google Street View (zaznaczone na niebiesko):
dostępność Street View na świecie
(kliknij zrzut aby powiększyć)

Wracając do Mistrzostw Świata, wpisanie w Google zapytań powiązanych z imprezą powoduje wyświetlenie:

    • „szybkiej odpowiedzi”, pokazującej najbliższe mecze i grupy (widok ten będzie się pewnie zmieniał wraz z kolejnymi etapami imprezy):
      direct answer World Cup

 

  • zmienionego logo Google, tego obok linków stronnicowania:
    World Cup - paging - goool

W dzień rozpoczęcia Mistrzostw, 11 czerwca (najbliższy piątek) na całym świecie widoczne ma być Google Doodle (czyli okolicznościowy obrazek, wyświetlany zamiast logo Google). Doodle zostanie wyłonione w konkursie, który wciąż trwa. Przykładowa praca:
doodle mistrzostwa świata

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Paweł Kata

      Hoho! Może na Euro 2012 też będzie taka funkcja ;-)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *