Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

adwords-logo

AdWords: linki witryny osadzane w opisie reklamy

Google wdraża właśnie kolejną nowość w reklamach AdWords. Jeśli korzystasz z rozszerzenia „linki witryny” (sitelinks), linki mogą wyświetlić się bezpośrednio w opisie reklamy, a nie pod nią. Warunek: fragment opisu musi pokrywać się z anchorem linka witryny. Jeśli twoja reklama nie kwalifikowała się dotąd do wyświetlania linków witryny w standardowej formie (1 lub 2 wiersze pod opisem), być może spełni przynajmniej mniej wyśrubowane wymogi wyświetlania ich w opisie.

Nowowdrożony format pozbawiony jest wiersza/wierszy z linkami witryny. W zamian podlinkowane są wybrane słowa z opisu reklamy – o ile są identyczne z anchorami sitelinksów. W ten sposób wyświetlony może być jeden lub więcej linków witryny. Tworzy to doświadczenie mocniej zbliżone do pierwotnej idei hipertekstu, w której linki wyprowadzane są bezpośrednio z kontekstu, nie są odseparowane od treści.

Niestety, nie udało mi się znaleźć „żywego” przykładu nowego formatu w polskich SERP-ach (być może będzie to możliwe dopiero za kilkanaście godzin), niemniej będzie on wyglądał tak:

linki witryny osadzone w opisie reklamy AdWords

Osadzone w opisie linki witryny będą wyświetlane w reklamach, które nie spełniły warunków ukazania się standardowych linków (w formie 1 lub 2 wierszy). Cały czas muszą jednak spełniać następujące wymogi:

  • reklama musi wyświetlać się nad wynikami organicznymi,
  • dodatkowo musi cechować się wysokim wynikiem jakości (QS),
  • linki witryny muszą prowadzić do URL-a znajdującego się w obrębie reklamowanej witryny.

Reklamy, które miałyby być opatrzone standardowymi linkami witryny (ułożonymi w 1 lub 2 wiersze) muszą być dodatkowo „idealną odpowiedzią na zapytanie”. To kryterium najłatwiej spełnić kiedy internauta pyta wprost o twoją markę, ale nie tylko wtedy.

Wdrożenie nowego formatu jest teraz „w drodze”, odbywa się we wszystkich państwach świata poza Chinami, Japonią i Koreą.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Co znaczy „wysoki QS”? – Gdzie jest granica? 6,7,8?

  • Cezary Lech

    Przyjmuje się że wysoki Quality Score (Wynik Jakości) to wszystko równe i wyższe 7.
    Poprawienie z wyniku jakości z 7 na 8 lub 8-9 nie da już tak dużo.

  • Tomasz Masajło

    Poprawienie QS z 7 na 8-9 daje bardzo dużo;-) Przy dużej kampanii daje kilkanaście tysięcy złotych oszczędności w ciągu miesiąca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *