AdWords i obsługa klienta w internecie według Setha Godina – film

Seth Godin, autor takich bestsellerów jak Fioletow krowa czy Marketerzy kłamią, wystąpił z prezentacją w siedzibie Google. Relacja filmowa dostępna bezpośrednio ze stron Sprawnego Marketingu. Czytaj (oglądaj) także po to, aby dowiedzieć się, jak dzięki Google Video umieszczać materiały video na stronie bez obciążania własnego serwera.

Seth Godin w Google o reklamie interentowej

Poniżej relacja video z prezentacji Seth’a. Mówi ciekawie m.in o oczekiwaniach konsumentów i tym, jak te oczekiwania są spełnione przez reklamę Google AdWords. Typowy dla Seth’a język ostrych i wyrazistych przykładów (to dla tych, co znają go z książek — teraz możecie zobaczyć go live). Prezentacja trwa 41 minut.

Chcesz zobaczyć więcej filmów o Google, kliknij filmy o Google (dokumentalne, ale także typowo reklamowe)

Jak zrobić taką wstawkę video we własnym serwisie?

Wejdź na Google Video i znajdź interesujący Cię film. Jeżeli przy filmie zobaczysz link Put on site kliknij i pobierz kod html, który następnie trzeba wkleić na stronę. To wszystko. Oczywiście materiał video pobierany jest z serwerów Google.

Takie możliwości i za darmo — dlaczego?

Dokładnie taki jest model biznesu Google o czym już wspominałem na blogu i przeanalizowałem bardziej szczegółowo w 9. rozdziale mojej książki. Rynek reklamy internetowej (a w zasadzie to złe zawężenie, każdej reklamy) stoi przed Google otworem.

  • Videos Worth 10000 – post z oficjalnego bloga o AdSense zachęcający do korzystania w nieograniczony sposób z video rozwiązań Google. Pewnie jeszcze chwilka i uczestnicy AdSense będą zachęceni do umieszczania zapowiedzi płatnych materiałów (pamiętaj, że Google Video zawiera treści płatne). Jeden z pierwszych postów, jaki napisałem na blogu dotyczył dominacji Google w reklamie telewizyjnej. Być może Google nie zależy tylko na reklamie, ale w ogóle na rynku dystybucji materiałów video.

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel konsultingowej MaxROY.com. Jeden z 3 pierwszych w Polsce certyfikowanych trenerów Google AdWords. Od 2014 roku zaangażowany w startup DietLabs, gdzie jest szefem działu marketingu i współzałożycielem. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary". Twitter


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Jurgi

      Pozwolę sobie sparafrazować piosenkę z 14 (a może 13?) księgi przygód Tytusa: „Google tu, Google tam, jak w tej sieci dobrze nam” :) – a poważnie, to propozycja omal nie do przebicia. Znów Google oferuje darmo to, co normalnie kosztuje fortunę: bandwitch. I konkurencja klęka. Jak oni to robią? Nie ma wątpliwości, że wkrótce pliki video trzymane przez G będą równie powszechne, jak dziś reklamy „by Google”.
      Jedyne co może martwić, to nadmierna dominacja jednej marki… Jestem ciekaw kroków konkurencji, bo jak na razie oważ zostaje sporo w tyle…

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *