Materiały o marketingu internetowym

Dla uczestników szkoleń w MaxROY.com

Jeżeli byłeś uczestnikiem Szkolenia podstawowego i średniozaawansowanego z reklamy w Google i szukasz materiałów przejdź na sprawnymarketing.pl/materialy-szkolenie/ (dostęp na hasło tylko dla uczestników szkolenia). Jeżeli byłeś uczestnikiem Szkolenia zaawansowanego z reklamy w Google i szukasz materiałów przejdź na sprawnymarketing.pl/materialy-szkolenie2/ (dostęp na hasło tylko dla uczestników szkolenia).

Materiały naukowe

W polskim internecie brak naukowych opracowań dotyczących zagadnień poruszanych w serwisie SprawnyMarketing (nowoczesne formy reklamy, marketing w wyszukiwarkach, projektowanie i użyteczność serwisów www czy ogólnie pojęty e-biznes). Dla osób piszących prace magisterskie czy licencjackie, może to być problem. Promotorzy, ludzie nauki, często niechętnie patrzą na bibliografię składającą się tylko z artykułów opublikowanych w internecie.

Polskie opracowania jednak powstają. Giną one niestety w szumie informacyjnym ze względu na niski nakład zeszytów naukowych czy materiałów konferencyjnych. Prace magisterskie najczęściej nie są w ogóle publikowane i ich żywot kończy się w archiwach uczelni.

Chcielibyśmy to zmienić, tworząc miejsce agregujące różne opracowania. Prawa autorskie najczęściej zezwalają na publikację elektroniczną naukowych artykułów, prosimy więc zainteresowanych autorów o kontakt. Nie pozwólcie, aby Wasze ciekawe myśli nie dotarły do szerszego grona odbiorców. W tym dziale możemy umieścić plik pdf lub link do innej strony. Opis danego materiału gotowy jest do bezpośredniego wklejenia do bibliografii.

Zawarte tutaj materiały to pliki pdf lub linki do zewnętrznych serwisów. Po kliknięciu na link nowe okno przeglądarki nie otworzy się. Lista materiałów wraz z kategoriami:

Reklama internetowa

  • NOWE! Białek E., Białek K., “Długi ogon wyszukiwania i jego wpływ na oglądalność witryny www”, [w:] Modele inżynierii i teleinformatyki. Wybrane zastosowania, Wydawnictwo Uczelnianie Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 2008.
  • NOWE! Frontczak T., Trzcieliński S., “The Search for Opportunities in the Internet Using Internet Marketing Mechanisms”, [in:] Agile Enterprise. Concepts and Some Results of Research, Poznan University of Technology and IEA Press, Poznan 2007, pp. 64-75
  • Toczyski J., Skuteczność i efektywność metod wyszukiwania internetowego w strategii marketingowej, Uniwersytet Gdański 2005 (praca magisterska).
  • Frontczak T., Trzcieliński S., Rozwiązania reklamy w Internecie adresujące ją do docelowej grupy klientów, [w:] Modele i metody zarządzania informacją i wiedzą, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Nr 1086, Wrocław 2005, s. 281-289.
  • Frontczak T., Trzcieliński S., “Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych”, [w:] Koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi, Poznań, Politechnika Poznańska, Instytut Inżynierii Zarządzania 2005, s. 189-198.
  • Trzcieliński S. Frontczak T., “Wykorzystanie potencjału wyszukiwarek internetowych w marketingu” [w:] Zeszyty naukowe Politechniki Poznańskiej Organizacja i Zarządzanie nr 37, Poznań 2003.
  • Frontczak T., Chmieliński P., “Search Engine Optimization — the way to e-business success?”, [w:] Opportunities of Change, 3rd International Economic Congress — Conference Proceedings, Sopot 2003.
  • Janik R., Postrzeganie i skuteczność reklamy w internecie, Uniwersytet
    Warszawski 2005 (praca magisterska)

Projektowanie, użyteczność

  • Sydor A., Pismo — 6000 lat ewolucji. Rola we współczesnym świecie,
    Uniwersytet Zielonogórski 2005 (praca magisterska).
    Część I — Historia pisma (plik 3MB)
    Część II — Komputery i systemy operacyjne a pismo (plik 3,3MB)
    Część III — Badania nad czytelnością tekstu (plik 1MB)

Społeczeństwo informacyjne

Google Scholar

Przy szukaniu naukowych opracowań pomocna może być wyszukiwarka Google Scholar.

Google Scholar

Filmy w wykładami

Na naszym kanale YouTube utworzyliśmy playlistę, w której gromadzimy materiały video – prelekcje i wykłady dotyczące marketingu internetowego. Zachęcamy do zapoznania się.

Polecamy narzędzia i blogi

Poszukiwanie niszy

Wybór nazwy firmy i sloganu

Badanie słów kluczowych

Reklama online

Biznes 2.0

Marketing w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkach – po angielsku

Projektowanie

Open-sourcowe systemy wspomagające działalność w internecie

  • WordPress — darmowy system zarządzania treścią (CMS), idealny do stworzenia bloga internetowego
  • Joomla — darmowy CMS
  • www.oscommerce.com – darmowy sklep internetowy
  • phpBB – darmowy skrypt forum dyskusyjnego
  • vbulletin – płatny skrypt forum internetowego (większe możliwości niż phpBB)
  • moodle.org – darmowa platforma e-learningowa

Szablony stron

Narzędzia wspierające pracę zdalną

  • BaseCamp — system do zarządzania projektami
  • docs.google.com — edytor tekstowy i arkusz kalkulacyjny online. Możliwość prostego współdzielenia plików

Kreatywność

  • MindManager — projektowanie map myśli

Reklama