Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

wykluczenia-miejsc-docelowych-kampanii

Google usprawnia wykluczanie miejsc docelowych w kampaniach AdWords

Od kilku dni Google udostępnia w interfejsie AdWords możliwość współdzielenia między kampaniami listy witryn wykluczanych z emisji w ramach Sieci reklamowej Google. To kolejna taka wspólna lista, po liście wykluczających słów kluczowych i liście odbiorców kampanii remarketingowych.

Funkcja powstała z myślą o reklamodawcach AdWords emitujących swoje kampanie w Sieci reklamowej Google. Niezależnie od prowadzonej kampanii mogą oni nie chcieć kierować reklamy na określone witryny internetowe. Dotychczas stosowne wykluczenia musieli dodawać na poziomie każdej kampanii z osobna.

Lista „Wykluczeń miejsc docelowych kampanii” dostępna jest w zakładce „Kampanie”, następnie z lewego menu wybieramy „Udostępniana biblioteka”, a dalej właśnie pozycję „Wykluczania miejsc docelowych kampanii”.

wykluczenia miejsc docelowych kampanii

Obok niej w „Udostępnianej bibliotece” dostępne są jeszcze wspólne listy odbiorców kampanii remarketingowych i listy wykluczających słów kluczowych.

Dodawanie pozycji do lista wykluczonych witryn jest proste i wygląda tak:

lista wykluczen dodawanie

System sugeruje także wykluczone miejsca (na podstawie wykluczeń, które dodawaliśmy w poszczególnych kampaniach):

3 lista sugestii

Nowododane wykluczone witryny lub słowa kluczowe zaczną obowiązywać we wszystkich kampaniach, w których korzystamy z zawierających je listach wykluczeń.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Informacja ciekawa i na pewno przydatna, jednak nie najnowsza :). Google udostępnia tę możliwość od zeszłego roku (ostatnia zaktualizowana informacja na ten temat w support Google AdWords jest z marca 2011), sama zauważyłam ją jakoś we wrześniu, więc informowanie, iż „Od kilku dni Google udostępnia w interfejsie AdWords (…)” jest trochę na wyrost ;). Jednak świetnie, że o tym informujecie, gdyż (nie oszukujmy się) nikt za często Udostępnianej Biblioteki nie używa, więc jest pewnie grono osób, które nie wiedzą o tej funkcjonalności. Pozdrawiam :)

  • click-through-me-baby

    „…w ramach Sieci reklamowej Google”, czyli w skrócie AdSense. Dziwne, że to słowo nie padło w całym tekście o usłudze AdSense (po stronie reklamodawców).

  • Maciej Janas

    @ Regina

    Masz chyba na myśli całą funkcję „Udostępniana biblioteka” – ta faktycznie jest dostępna od stycznia zeszłego roku, ale o tym wspominałem w tekście (wymieniając inne współdzielone listy, tj. listy wykluczających słów kluczowych i listy odbiorców kampanii remarketingowych).

    Natomiast lista wykluczonych miejsc docelowych, o której piszę w tekście, dostępna jest – tak jak pisałem – dopiero od kilku(nastu) dni. Google ogłosił ją 9 lutego (http://adwords.blogspot.com/2012/02/adwords-campaign-management-even-better.html), więc gdybyś rzeczywiście widziała ją dużo wcześniej, to mogłoby znaczyć tylko tyle, że Twoje konto zostało wybrane do testów.

  • Maciej Janas

    @”„…w ramach Sieci reklamowej Google”, czyli w skrócie AdSense”

    To byłby bardzo duży skrót, bo Sieć reklamowa Google to nie tylko AdSense (z dużymi wydawcami Google podpisuje negocjowane umowy, poza tym są tam jeszcze witryny należące do Google).

    Więc jednak powoływanie się na Sieć reklamową Google jest znacznie bardziej precyzyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *