Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
google-tv

Czy Google chce zdominować reklamę telewizyjną? Konwergencja mediów

Ostanie wypowiedzi Erica Schmidta, prezesa zarządu Google, przytoczone przez New York Times, mogą wskazywać na to, że Google poważnie myśli o rynku telewizyjnej reklamy, jako kolejnym kroku w ekspansji korporacji na rynkach reklamowych.

— Jeżeli możemy znaleźć sposób na to, aby ulepszyć metody dostarczania reklamy w telewizji, w taki sposób, aby stały się one pożądaną treścią, przedstawiającą realną wartość dla widza, dlaczego mielibyśmy tego nie zrobić? — mówi Schmidt. Być może pierwszą zapowiedzią nowej strategii jest uruchomiony w wersji beta serwis Google Video (http://video.google.com/).

Podstawą sukcesu Google na rynku reklamy (w tej chwili 99% dochodów to sprzedaż reklamy) było przedefiniowanie reguł rządzących reklamą internetową. W Google reklama ma odpowiadać potrzebom użytkownika i być użyteczną. Realizowane jest to na kilka sposobów, poczynając od prostego dopasowywania reklamy do zapytań zadanych przez użytkownika, po analizowanie setek różnych danych, budujących profil użytkownika.

Jak reguły Google mogą wpłynąć na reklamę telewizyjną, która póki co rządzi się innymi prawami — najbardziej liczy się forma przekazu? Trudno powiedzieć, ale jeżeli Google znajdzie sposób na dopasowywanie reklamy telewizyjnej do upodobań użytkownika, być może będziemy świadkami rewolucji na rynku.

Żródło: NyTimes.com, Google Wants to Dominate Madison Avenue, Too


 Share sprawnymarketing

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com. Od 2006 roku posiada certyfikat Google Advertising Professional a od 2008 roku prowadzi certyfikowane przez Google szkolenia AdWords (jeden z 3 pierwszych trenerów w Polsce). Współpracuje z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej w grupie zajmującej się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa (ang. agile enterprise) i teorią okazji. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary”. Profil w Google+



  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *