Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google-Authorship

Google+ poprawia widoczność, coraz więcej autorów w Google

W czerwcu 2011 roku Google wprowadził informacje o autorze w wynikach wyszukiwania za pomocą tagu rel=author. Jest to jeden z najprostszych sposobów na poprawienie widoczności w Google, dlatego wielu specjalistów dokonało konfiguracji authorship w Google+. Liczne badania potwierdzają wyższy współczynnik klikalności (CTR) dla wyników wyszukiwania z obrazami Google authorship.

Oprócz wpływu na wzrost CTR, zdaniem wielu specjalistów, dodanie authorship może mieć wpływ na poprawę pozycji. Oczywiście, działa to w dwie strony. Pamiętając, że autorstwo ma wpływ na widoczność i klikalność, wydawcy chętniej łączą treści strony z profilem Google+, natomiast Google dzięki wzmacnianiu znaczenia serwisu społecznościowego przyczynia się do jego popularności.

Obecność Google+ w wynikach wyszukiwania wzrosła o 10%

Analiza danych z wyników wyszukiwania dla zapytań zawierających 500 nazwisk najpopularniejszych blogerów piszących na temat nowych technologii wskazuje, że Google ze zwiększoną częstotliwością wyświetla w wynikach wyszukiwania konta Google+. Od stycznia 2012 do maja 2013 roku odsetek autorów, których konta Google+ mają pojawiły się w SERPach wzrósł z 33 do 43 procent.

Prawie 90% autorów posiada konta Google+

Dane wskazują, że w ciągu ostatnich 12-18 miesięcy, Google poprawił widoczność Google+ w wyszukiwarkach (od czerwca 2012 do maja 2013 widoczność Google+ w wynikach wyszukiwania wzrosła najwyżej spośród wszystkich sieci społecznych).

3 z 4 autorów z kont Google+ zadbało o autorship

Posiadanie konta Google+ niewiele mówi na temat wykorzystania rozszerzeń. Stąd też pojawiło się pytanie: ilu autorów posiadających konto Google+ zadbał o rozszerzenie autorstwa? Ustanowienie autorship wymaga podjęcia konkretnych działań: aby powiązać Google+ do contentu na stronie. Można to zrobić albo poprzez wprowadzenie zweryfikowanego adresu e-mail z tej samej domeny, który jest wykorzystany na koncie Google+ lub osadzając URL Google+ w treści z znaczników HTML rel=autor i dodanie domeny do listy „współautorów” w Google+.

Zgodnie z danymi pochodzącymi z analizy, prawie 75 procent autorów posiadających konta Google+ powiązała treść ze swoim profilem, a ich autorstwo pojawiło się w wyszukiwarkach. Tak wysoki odsetek autorów, świadczy o uznaniu wagi rozszerzenia dla widoczności w wyszukiwarkach.

Polaku, zadbaj o swoje autorstwo i powiąż treść z Google+

Google coraz bardziej polega w wynikach wyszukiwania na Google+. Najpopularniejsi autorzy zadbali nie tylko o swoje konta na Google+, ale także o widoczność swoich postów w wyszukiwarkach.

Analiza sugeruje, że dystrybucja authorship jest już upowszechniona, a autorzy, którzy nie udostępniają treści z wykorzystaniem Google+, powinni o to zadbać.

Źródło: SEW

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Piotr Rafiński

      Popieram – warto zacząć dodawać do swoich stron / blogów :) tym bardziej, że implementacja jest bardzo prosta.

    • Mariusz Rymanowski

      Zgadzam się z przedmówcą. Zaimplementowałem w lutym i efekty widać natychmiast. Co prawda nie wiem czy będę się cieszył kiedy inni z branży skorzystają z tej funkcjonalności gdyż straci ona pewnie swoją moc… ale ogólnie pomysł fajny :)

    • Kasia

      Kiedyś były ikonki przy mapka. Wystarczyły wstawić jakiś obrazek który wyróżniał się kontrastem i CTR to trochę podnosiło. Jak wyrzyscy będą mieli obrazki to nie wyróżnisz się:)

    • Michał

      Czy jeśli w narzędziach do testowania richsnippets nie wyświetla się autor to znaczy, że coś zostało źle zaimplementowane, czy też należy odczekać jakiś czas zanim będzie to widoczne?

    • „Od stycznia 2012 do maja 2013 roku odsetek autorów, których konta Google+ mają pojawiły się w SERPach wzrósł z 33 do 43 procent.”
      What?

    • „Od stycznia 2012 do maja 2013 roku odsetek autorów, których konta Google+ mają pojawiły się w SERPach wzrósł z 33 do 43 procent.”
      Jeszcze raz poproszę?

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *