Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

eMarketer: reklama w wyszukiwarkach będzie rządzić w mobile

Z prognoz opublikowanych przez amerykańską firmę analityczną eMarketer wynika, że w 2013 roku spośród wszystkich rodzajów reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, amerykańscy reklamodawcy najwięcej zainwestują w reklamę w wyszukiwarkach. Wydźwięk tej prognozy jest tym mocniejszy, że jednocześnie reklama mobilna jako całość z każdym rokiem coraz mniej zasługuje na lekceważenie i wzruszanie ramionami, a prognozy jej wzrostów zawstydzają reklamę “pecetową”.

Z prognoz eMarketera wynika, że czasy względnego niedoceniania mobilnej reklamy w wyszukiwarkach właśnie się kończą. Bardzo dosłownie, bo 2011 jest prawdopodobnie ostatnim rokiem dominacji reklamy opartej o wiadomości SMS, która rośnie z każdym rokiem wolniej. Także reklama display rosnąć będzie wolniej niż search. W tym roku na amerykańskim, mobilnym rynku reklamy najwięcej wydano na SMS-y, na drugim miejscu była reklama display, dopiero na trzecim search. Ostatnie miejsce z dużą stratą zajmuje reklama wideo.

mobilne torty 2011 i 2015

Już w przyszłym roku wydatki na mobilną reklamę w wyszukiwarkach znacznie wyprzedzą reklamę smsową, i – ex aequo z reklamą display – wyjdą na pierwsze miejsce z kwotą blisko 600 milionów USD. Rok 2013 będzie wg eMarketera pierwszym rokiem samodzielnego liderowania searchu w torcie wydatków na reklamę mobilną, a z każdym rokiem nożyce rozwierać się będą coraz mocniej:

tabelka

To było podsumowanie proporcji wydatków na poszczególne rodzaje reklamy mobilnej, warto jednak pamiętać, że równolegle cały ten rynek będzie gwałtownie rósł. Tak bardzo, że nawet tracąca dramatycznie udziały reklama smsowa w kwotach bezwzględnych będzie rosła, nie wspominając już o wysokości bezwzględnych wzrostów w searchu i displayu (co zresztą widać w powyższej tabeli).

Wystarczy spojrzeć na wykres: jeśli w tym roku amerykańscy reklamodawcy wydadzą na reklamę mobilną 1 miliard 226 milionów dolarów, to w przyszłym roku kwota ta przekroczy 1 miliard 800 milionów, a 2013 przekroczy 2,5 miliarda. Jeszcze w 2015 wzrost rok-do-roku sięgnie 30%.

slupki

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Krzysztof Trynkiewicz z SukcesStrony.pl

      Nooo to chyba w USA, bo w Polsce spamowanie smsami od sieci komorkowych rozwija sie w najlepsze i konca nie widac :/

    • Zgadzam się z kolegą. Ostatnio (przed świętami) to można powiedzieć, że firmy ruszyły z kampanią SMS. Co chwilę coś dostaję i wygrywam.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *