Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

David Harling: “Google traktuje dużych i małych graczy identycznie”

Ostatni z przedstawianych przez nas prelegentów SearchMarketingDay.comDavid Harling kieruje działem SEO w agencji Razorfish, jednej z największych agencji interaktywnych na świecie. Razorfish zatrudnia przeszło 2 tys. pracowników w 20 biurach na całym świecie, obsługując liderów swoich branż, takich jak McDonalds, Audi, Ralph Lauren czy międzynarodowa marka telefonii komórkowej O2.

David ma 10-letnie doświadczenie w branży pozycjonowania i marketingu w wyszukiwarkach. Kierownicze stanowiska w kolejnych agencjach zawdzięcza zdolności przewidywania zmian w branży marketingu interaktywnego, ze szczególnym uwzględnieniem SEO. Specjalizuje się także w social PR, analityce webowej i rozwoju treści.

Dobry znajomy innych prelegentów SMD, m.in. Martina MacDonalda i Ralpha Tegtmeiera, z którymi dyskutował podczas niedawnej konferencji ionSearch o wytyczaniu granic między white-, gray- i white-hat SEO.

Na Search Marketing Day wystąpi z prezentacją pt. “Planning and production of optimised content for global offsite distribution strategies”. Opowie w niej o strategiach planowania i produkcji treści zoptymalizowanej pod dystrybucję poza witryną przedsiębiorstwa w celu zwiększania zasięgu marki i wspomagania linkowania organicznego.

Żebyście poczuli przedsmak prezentacji Davida, poniżej publikujemy krótki z nim wywiad:

Maciej Janas
Jesteś szefem działu SEO w agencji Razorfish. Czym właściwie zajmuje się szef SEO tak dużej agencji? Tylko nadzorujesz i wytyczasz kierunki, czy zajmujesz się też czasem bezpośrednimi działaniami operacyjnymi?

David Harling
Jako dyrektor SEO w Razorfish London większość czasu poświęcam określaniu i rozwijaniu naszej usługi SEO. Pozycjonowanie jest branżą, w której zachodzą częste zmiany, więc dopasowywanie oferty i technik operacyjnych do aktualnych okoliczności jest sprawą podstawową.

Nie zmienia to faktu, że jestem bardzo blisko mojego zespołu, wspomagam wdrażanie i rozwój strategii wyszukiwarkowych dla naszych klientów, a także dbam o edukację pracowników. Dzielenie się wiedzą, zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz, jest w pozycjonowaniu bardzo ważne.

Maciej Janas
Jak można użyć mediów społecznościowych do wspomagania pozycjonowania? Czy rzeczywiście warto inwestować w tworzenie treści umieszczanych na niezależnych witrynach poza pozycjonowaną witryną i jej zapleczem?

David Harling
Media społecznościowe są ważnym elementem tego, czym jest teraz SEO. Algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej zaawansowane i używają danych z mediów społecznościowych w charakterze wskaźnika relewantności i “jakości” treści.

Każda strategia SEO powinna uwzględniać rozwijanie treści także pod kątem wpuszczania ich w obieg w sieciach społecznościowych i docierania do tamtejszej widowni. Uzyskujesz w ten sposób interakcję użytkowników społeczności z marką, wzmacniasz jej wizerunek, a jednocześnie wspomagasz jej pozycję w wyszukiwarce. Zyskujesz też widoczność swoich treści ze społeczności i lepszą widoczność samej witryny.

Krótko mówiąc, planowanie, optymalizacja i dystrybucja przekonujących, użytecznych treści jest kluczowa dla osiągania stałego wzrostu widoczności w wyszukiwarkach.

Maciej Janas
Jak wyznaczyć granicę między pozycjonowaniem white-, gray- i black-hat? Niektóre techniki pozycjonerskie trudno odnieść bezpośrednio do Wytycznych dla Webmasterów, a niektóre Wytyczne dla Webmasterów trudno odnieść do zdrowego rozsądku. Inaczej mówiąc, jak szacować ryzyko stosowania poszczególnych technik pozycjonerskich?

David Harling
W Razorfish unikamy wszelkiego ryzyka trzymając się po prostu Wskazówek dla Webmasterów. Jesteśmy w stałym, bliskim kontakcie z klientami by rozumieć istotę ich działalności i dobrać strategie SEO, które będą zrównoważone i naturalne. Mamy bardzo dobre robocze relacje zarówno z Google, jak i Bingiem, co ułatwia nam rozwijanie naszych usług w zgodzie z ich myśleniem.

Pozycjonowanie to już nie oszukiwanie Google’a (kupowanie linków), ale długoterminowa inwestycja w rozwijanie treści i optymalizację.

Wyszukiwarki stają się coraz sprytniejsze z każdym dniem, a stosowanie technik “black hat” z coraz większym prawdopodobieństwem skończy się problemami dla pozycjonera i jego klientów.

Maciej Janas
Jednym z zarzutów branży SEO wobec Google’a są fory dawane przez wyszukiwarkę największym witrynom. Uważa się, że Google pozwala im na więcej, niezwykle rzadko nakłada kary, a jeśli nałoży karę, ma ona charakter pokazowy, jest szybko zdejmowana. Pracując w agencji Razorfish zajmujesz się pozycjonowaniem własnie takich witryn największych graczy. Czy rzeczywiście są to święte krowy, czy czujesz, że wolno Ci więcej?

David Harling
Wszystkie witryny, niezależnie od wielkości, są oglądane przez wyszukiwarki przez ten sam obiektyw. Codzienność pracy z witrynami największych światowych marek to znacznie wyższy wskaźnik “authority” takich witryn, wynikający z zainteresowania klientów. Takie witryny dysponują większymi budżetami na reklamę i obecność w mediach społecznościowych, co generuje większy popyt ze strony klientów.

Największa różnica między pracą nad dużymi i małymi witrynami to dla mnie fakt, że ludzie znacznie chętniej linkują do dużych, zaufanych marek. A pozycjonowanie to przede wszystkim linkowanie naturalne, organiczne.

Google nałoży karę na każdego, kto łamie Wskazówki dla Webmasterów – czy będzie to witryna dużej marki, czy niewielkiej firmy.

Maciej Janas
Czego dowiedzą się uczestnicy SearchMarketingDay.com z twojej prezentacji 22 maja?

David Harling
Będę mówił o strategiach planowania i produkcji treści zoptymalizowanej pod dystrybucję poza witryną przedsiębiorstwa w celu zwiększania zasięgu marki i wspomagania linkowania organicznego. Wspólnie ze słuchaczami przyjrzymy się roli słów kluczowych trendów w społecznościach i danych z narzędzi analitycznych w produkowaniu unikalnych, użytecznych treści.

***

Jeśli chcesz wysłuchać prezentacji Davida i pozostałych prelegentów, to ostatni moment, by zarejestrować się na konferencję SearchMarketingDay.com!

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *