Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Czego szukają użytkownicy mobilni? Nowa funkcja w Keyword Toolu

Od kilku dni Narzędzie propozycji słów kluczowych Google (ang. Google Keyword Tool) przedstawia zainteresowanie słowami kluczowymi z podziałem na typ urządzenia, którego używa szukający. Domyślnie wciąż widzimy wyniki zsumowane dla wszystkich urządzeń (komputery stacjonarne + laptopy; przeglądarki WAP; przeglądarki smartfonów), jednak w ustawieniach zaawansowanych możemy zawęzić badaną grupę.

użytkownicy mobilni w Keyword Tool - overview

użytkownicy mobilni w Keyword Tool - lista rozwijana

Dzięki nowej funkcji możliwe jest zorientowanie się, jakie jest zainteresowanie naszymi słowami kluczowymi wśród użytkowników urządzeń przenośnych. Możemy wejść też głębiej w szczegóły i zawęzić poszukiwania tylko do „urządzeń przenośnych wyposażonych w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością (umownie nazwijmy je „smarfonami”) lub tylko do „urządzeń przenośnych WAP” (umownie, „feature phones”, a więc „zwykłe komórki”).

Jakie dokładnie urządzenia Google zalicza do „smarfonów”? Nie jest to do końca jasne, Google wymienia w tej grupie tylko kilka urządzeń, a właściwie przeglądarek. Chodzi o natywne przeglądarki urządzeń z:

  • iOS (iPhone’y, iPady, iPody Touch),
  • Androidem (dziesiątki modeli telefonów, przede wszystkim od Samsunga, HTC, Motoroli, Sony Ericssona czy LG),
  • WebOS-em (Palm Pre),
  • Maemo (oparty na Linuksie system operacyjny stosowany w tabletach Nokii: N800, N810 i N900).

Wyglądałoby więc, że choćby użytkownik korzystał z supernowoczesnego telefonu typu Samsung Nexus S, to jeśli wybierze alternatywną przeglądarkę (np. Skyfire, Opera Mini), jego zapytania trafiać będą do worka „urządzenia przenośne WAP” razem z zapytaniami z archaicznej Nokii 1100, wyposażonej w monochromatyczny, 4 liniowy wyświetlacz 96x65px. Podobnie działoby się też z zapytaniami wydawanymi z telefonów Blackberry, Samsungów z systemem operacyjnym Bada czy telefonów z Windowsem Phone 7. Na szczęście, Google nazywa swoją listę „smartfonów” niepełną, można więc liczyć, że w rzeczywistości nie jest aż tak krótka.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *