Każdy z nas wie, że znalezienie pracy marzeń to nie lada wyzwanie. Studiujesz i zastanawiasz się, jak dalej poprowadzić swoją ścieżkę kariery? Myślisz nad stażem, który pozwoli Ci zdobyć odpowiednie doświadczenie? A może chcesz się przebranżowić i celujesz w marketing? Sprawdź porady, jak znaleźć pracę w marketingu!
Charakterystyka branży marketingowej
Marketing to dynamiczna i ciągle rozwijająca się branża. Marketerki i marketerzy doskonale wiedzą, jak ważne jest bieżące zdobywanie wiedzy z zakresu trendów, zmian w algorytmach, skutecznych narzędzi czy nowych metod działania.
Wchodząc do tej branży, najlepiej mieć już jakąkolwiek wiedzę, aby móc na niej opierać swoje działania i pracę. Pomogą Ci w tym szkolenia marketingowe, dzięki którym podniesiesz swoje kompetencje i będziesz na bieżąco ze wszystkimi nowinkami. Najlepiej, gdyby szkolenia z marketingu miały wymiar praktyczny, abyś mógł już od razu wdrożyć nowo poznane zagadnienia w swoim codziennym życiu zawodowym.
Jednak jak dostać pracę bez doświadczenia? Odpowiedzią na to pytanie jest staż w dziale marketingu.
Staż: marketing – czy warto?
Wiele firm oferuje młodym ludziom staże. Studenci czy też już absolwenci uczelni mają szansę dzięki nim podjąć się pracy, w której – pod okiem mentora – będą nabywać nowe kompetencje.
W porównaniu do pracy na pełen etat, staż marketingowy umożliwia ułożenie sobie elastycznego grafiku. Łatwiej jest wtedy pogodzić go np. ze studiami dziennymi czy też zaocznymi.
Większość staży trwa od 3 do 6 miesięcy, a firmy często proponują praktykantowi pracę na pełen etat po ukończeniu tego okresu. Trzeba jednak pamiętać, że taka możliwość zależy od Twojego zaangażowania, jakie zaprezentujesz w trakcie trwania stażu marketingowego.
Gdzie szukać stażu?
Aby ułatwić praktyki studentom Polska Rada Biznesu wyszła im naprzeciw i stworzyła Program Kariera. Oferuje on jego uczestnikom staże w najbardziej renomowanych polskich firmach. Każdy staż w programie jest stażem płatnym, dzięki czemu poza możliwością pracy w wielu perspektywicznych branżach studenci mogą również zarobić. Staże od PRB znajdziesz również na naszej platformie – jobboard.sprawny.marketing.
A jak szukać pracy i jaki portal pracy wybrać, żeby dostać pracę w marketingu? Tego dowiesz się z kolejnej części artykułu!
Jak szukać pracy, aby znaleźć ofertę marzeń?
Najpopularniejszym rozwiązaniem dla wielu rekruterów są portale pracy. Ich ogólnodostępność zarówno dla firm, jak i dla potencjalnych kandydatów, umożliwia sprawne i szybkie przeprowadzenie rekrutacji.
Kandydaci poszukujący pracy chcą również sobie ten proces ułatwić. Dlatego na plus jest dla nich możliwość składania CV bez obowiązku zakładania konta. Dodatkowym atutem jest też szybka segregacja ofert pracy w marketingu według m.in. lokalizacji, branży czy też poziomu stanowiska.
To wszystko oraz więcej znajdziesz na naszym portalu rekrutacyjnym. Dlaczego jeszcze więcej? Wyróżniamy się transparentnością, którą zapewniamy naszym użytkownikom. Każda oferta pracy w marketingu (i nie tylko) zamieszczona na naszej stronie zawiera widełki płacowe – tutaj nie musisz składać swojego CV w ciemno.
Każde ogłoszenie jest przejrzyste i znajdziesz w nim najpotrzebniejsze informacje – od wymagań, przez benefity, aż po wspomniane wcześniej widełki wynagrodzeń.
PORADA
Kolejną skuteczną metodą, jak znaleźć pracę w marketingu, są grupy na Facebooku i LinkedInie. Zazwyczaj zamykają się one w tematyce danej specjalizacji, branży czy regionu (np. Praca w marketingu, Praca w sprzedaży, Praca Poznań czy Staże dla studentów). Niektóre z nich są bardzo liczne, co również sprawia, że mają duży zasięg. Inne natomiast mogą być mniejszymi grupami, zrzeszającymi głównie konkretnych specjalistów wąskich dziedzin.
Gdzie warto dołączyć? Tam, gdzie regularnie pojawiają się posty, czy też gdzie znajdziesz oferty pracy w marketingu zgodne z Twoimi komptenecjami i umiejętnościami (np. copywriting, e-commerce, SEO/SEM/PPC).
Jako #jobboardsprawny zamieszczamy na naszych grupach m.in. cotygodniowe prasówki z ofertami pracy, oferty specjalne czy posty angażujące naszych grupowiczów. Dlatego śmiało dołącz do naszej społeczności, żeby żadne posty z kategorii „praca marketing” czy „oferty pracy marketing” nie umknęły Twojej uwadze. 🙂
Okej, wiesz już gdzie szukać pracy, więc czas na same oferty. Co takiego powinno się w nich znaleźć?
Co powinna zawierać oferta pracy?
Oferty pracy są wizytówką firmy i pierwszą rzeczą, którą zobaczysz, szukając pracy. To kształt danego ogłoszenia zadecyduje, czy w nie klikniesz w poszukaniu informacji o firmie i złożysz do niej swoje CV, czy po prostu przejdziesz dalej.
Przeglądając oferty pamiętaj o krótkim opisie firmy, który zazwyczaj powienien znajdować się na samym początku treści ogłoszenia. Działalność i kultura organizacyjna firmy to ważne elementy, które pozwolą Ci ocenić, jak dana firma porusza się w branży.
Dla Ciebie jako kandydata istotną rolę pełnią wymagania i obowiązki. Dzięki nim jesteś w stanie ocenić, czy spełniasz wymienione kryteria oraz czy odnajdziesz się na danym stanowisku. Dlatego właśnie powinny być one jasno określone. Dodatkowym atutem będzie wymienienie przykładowych, ale konkretnych zadań, jakie można byłoby Ci zlecić na tym stanowisku.
Nie zapominaj o korzyściach! Od dawna stałym elementem różnych ogłoszeń o pracę stały się benefity. Karta Multisport, służbowy laptop, możliwość pracy zdalnej, obiady w pracy, widełki płacowe… są to istotne informacje, których brak może być frustrujący. Musisz znać zarówno swoje obowiązki, jak i korzyści, które jest w stanie zaoferować Ci firma.
Każda luka informacyjna potrafi zniechęcić do aplikacji na dane stanowisko bądź na samodzielne wyszukiwanie brakujących elementów. Przeglądając oferty pracy w marketingu skup się na konkretach – czego oczekujesz od pracodawcy oraz co jesteś w stanie mu zaoferować.
Podsumowanie
Koniec końców, najważniejsze jest Twoje nastawienie. Na początku zweryfikuj swoje oczekiwania co do wynagrodzenia, stanowiska oraz obowiązków. Jeżeli stawiasz swoje pierwsze kroki w marketingu (albo w jakiejkolwiek branży), to pamiętaj, że ważne jest doświadczenie, które dopiero zdobywasz. Nie bądź więc zbyt roszczeniowy wobec przyszłego pracodawcy.
Skorzystaj z naszych rad i aplikuj już teraz. Sprawdź nasze najnowsze oferty pracy, pośród których znajdziesz płatne staże oraz ciekawe pozycje juniorskie. ❤️
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
Super art