Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

sem-jako-zrodlo-ruchu-sprzedazowego

Badanie: wyszukiwarki pozostają ważnym źródłem ruchu sprzedażowego

Search marketing – zarówno PPC jak i SEO – pozostaje dla detalistów ważnym źródłem ruchu generującego sprzedaż. Tak wynika z badania przeprowadzonego w kwietniu, w którym przepytano 102 przedstawicieli sklepów internetowych, off-line’owych sieci handlowych, sklepów wysyłkowych i producentów dóbr konsumenckich.


27% respondentów deklaruje w badaniu, że SEM generuje im więcej niż połowę sprzedaży. U 47% SEM generuje więcej niż ćwierć sprzedaży. Mówimy tu zarówno o ruchu z linków sponsorowanych, jak i ruchu organicznym.

Jeśli chodzi o sam ruch, to 51,5% respondentów deklaruje, że więcej niż ćwierć ruchu pochodzi z wyników organicznych, a 28%, że więcej nić ćwierć ruchu pochodzi z linków sponsorowanych.

Aż 89% respondentów twierdzi, że przynajmniej 50% ruchu przychodzi do nich z Google’a, a w przypadku 19% respondentów Google dostarcza więcej niż 90% ruchu. Raport z badania nie precyzuje jednak, czy chodzi o ruch z PPC i SEO jednocześnie.

44,6% respondentów zwiększyło budżety na PPC w ciągu ostatniego roku, a 49% deklaruje zamiar jego zwiększenia w przeciągu najbliższego roku. Prawie połowa badanych, 43,4%, deklaruje zamiar rozpoczęcia w ciągu najbliższego roku kampanii sponsorowanych w Bingu. Z tych 43,4%, 17,6% deklaruje przeniesienie części budżetu z Google do Binga.

Ankieta została rozesłana wraz z ostatnim newsletterem Internet Retailera. Więcej wyników i wykresów z badania możesz znaleźć na InternetRetailer.com.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *