Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
secondlife-tesco

Wirtualna reklama w wirtualnym świecie. Second life, czyli reklama przyszłości

„Second Life” to wirtualna gra online. Gra w której prowadzi się normalne życie. I mimo że, nie robi się tu nic specjalnie innego, niż w normalnym świecie, gra liczy już 4 miliony użytkowników. Ostatnio o niej coraz głośniej, gdyż znane z realnego świata firmy i instytucje otwierają swoje siedziby w wirtualnym świecie. A tam gdzie są miliony konsumentów, jest też reklama. Reklama w grach.

Ambasada Szwecji ma swój oddział w Second Life. Politycy próbują agitować i uprawiać marketing polityczny w wirtualnym świecie. Odbywają się spotkania z wyborcami. Za politykami do wirtulanego świata wchodzą komercyjne koncerny, próbujące reklamować swoje produkty. Agencja informacyjna ma swojego korespondenta w wirtualnym świecie. Jest nim Adam Pasick, który w ramach swojej pracy przebywa w grze i pobiera za to pieniądze, pisząc o tym, co się dzieje w wirtualnym świecie.

Pamiętacie filmy eXistenZ albo Trzynaste piętro

Reklama w Second Life

Poniżej kilka zrzutów ekranowych, reklamujących firmy.
Firma Viessmann reklamująca się w polskim barze Syrenka

Wirtualny salon prawdziwego VW

Samochód ze znaną wszystkim marką Tesco

Second Life (SL) – gra typu MMORPG. Jest to częściowo płatny wirtualny świat 3D, udostępnionym publicznie w 2003 roku przez firmę Linden Lab mieszczącą się w San Francisco, założoną przez Philipa Rosedale’a – byłego dyrektora ds. technicznych firmy RealNetworks. „Świat” Second Life znajduje się na wielu serwerach zarządzanych przez Linden Lab. To połączenie serwerów zwane jest „siecią” (ang. grid). Klient gry dostarcza użytkownikom (nazywanym mieszkańcami – ang. residents) narzędzia do modyfikacji świata SL oraz uczestniczenia w jego wirtualnej ekonomii, która powoli zaczyna zachowywać się jak „prawdziwy” rynek.

Główną cechą wyróżniającą Second Life spośród setek tytułów MMORPG są możliwości interakcji z otoczeniem jakie posiada każdy gracz. Hasło reklamowe gry brzmi: Your World. Your Imagination (Twój Świat. Twoja Wyobraźnia). Niewiele jest przesady w tym stwierdzeniu.

Jednostką monetarną w grze jest Linden Dollar (skr. L$). Przy pomocy tej waluty dokonuje się wszelkich transakcji w grze. Pieniądze można zdobywać poprzez oferowanie różnych usług, bądź produktów w trakcie gry (posiadacze konta Premium dostają co tydzień stypendium). Dodatkowo istnieje możliwość zmiany prawdziwych pieniędzy na L$. Taka operacja jest dostępna poprzez kartę kredytową, bądź system PayPal. Możliwa jest również operacja odwrotna.

Sam system ekonomiczny gry jest zbliżony do naturalnego, bazuje na popycie i podaży na dany towar. Stąd też np. przelicznik amerykańskich dolarów na Linden Dollary jest zmienny.

Według szacunkowych danych dostępnych na stronie internetowej gry, przeciętnie w ciągu dnia dokonywane są transakcje na sumę rzędu 400 – 500 tysięcy dolarów amerykańskich.

Żródło: Wikipedia

Gry — niezagospodarowana powierzchnia reklamowa

Gry internetowe to ogromna powierzchnia reklamowa, w porównaniu z serwisami internetowymi bardzo słabo zagospodarowana. Najwięksi gracze na rynku chyba czują ogromny potencjał. Google kupił firmę AdscapeMedia, a Microsoft Massive Inc, obydwie zajmują się umieszczaniem reklam w grach. Microsoft ma na tym polu sporą przewagę nad Google, ze względu na swojego XBOXa, czyli konsolę do gier. A że marketerzy szukają coraz bardziej oryginalnych miejsc pod reklamę, to być może mamy do czynienia z powstawaniem wielomilionowego rynku.

Co może zaoferować wirtualny świat?

Niech te kilka slajdów prezentacji będzie odpowiedzią o wirtualnych światach.

Linki:
Co zareklamują Ciemne Elfy?
– Google Agrees to Buy Adscape
– Szwecja: Second Life to dobre medium do promocji kraju

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.



  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *