Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

SMX-1321-e1286384242357-300x348

Konferencja SEO w Sztokholmie: relacja

SMX to cykl konferencji organizowanych przez Search Engine Land; konferencje organizowane są w różnych miejscach świata, a ich wspólnym mianownikiem jest tematyka: pozycjonowanie i marketing internetowy. Tegoroczna konferencja SMX w Sztokholmie odbyła się w ostatnim tygodniu września. Piękna, słoneczna pogoda, ciekawe tematy, weseli ludzie – to nastrajało bardzo optymistycznie, a serwowane na koniec każdego dnia drinki rozwiązywały języki.

Drugi raz miałem okazję uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu i nie żałowałem inwestycji. A cóż się działo? Konferencja odbywała się równolegle w 2 salach, także można było wybrać interesujące tematy – czasem trzeba było się rozdwoić :-).

Pierwszy dzień podzielony był na 2 ścieżki:

  • Search for Marketers
  • Bootcamp

W ramach pierwszej ścieżki najciekawsza była prezentacja: Social Media Marketing, Killer Tactics and Tactics that get you killed – przedstawiona przez bardzo energicznego Massimo Burgio z SEMPO. W zabawny sposób pokazał, jak zostać zbanowanym przez Facebooka i dlaczego to dobry pomysł. Pozostałe tematy:

  • Search Meets Display
  • Mobile Search Apps & Opportunities
  • Measuring Search Marketing and Act on the Findings
  • Conversion Optimization: Conrad Electronic

Dla mnie ciekawsza była druga sala, gdzie ścierały się śmiałe tezy fachowców SEO z oficjalnym stanowiskiem przedstawicieli Google. Największe emocje wzbudziła prezentacja, w której jednym z wątków był temat – „Google XML sitemaps szkodzą – jak tego uniknąć„. Barwnie swoją tezę przedstawił guru duńskiego SEO Mike de Mibb Svendsen. Problem wzbudził zdumienie Googlersów.

Innym kontrowersyjnym wątkiem był temat zagłębionej, wielopoziomowej struktura serwisu WWW i jej zalety w stosunku do zaleceń Google o spłaszczaniu struktur.

O czym jeszcze mówiono w ramach Bootcamp:

  • Why White Hat SEO Is the Way for You
  • Keyword Research Tools & Techniques
  • Copywriting for Search Success
  • Site Architecture
  • Search Engine Friendly Web Design
  • Link Building Fundamentals.

Drugi dzień to 2 ścieżki:

  • Advanced Search
  • SEO Camp

Ciężko było wybrać, bo większość tematów zapowiadała się ciekawie. W ramach Advanced Search ciekawą prezentację miał jak zwykle Mikkel deMib Svendsen: „PPC Blackhat and how to protect your campaigns from it”. Pokazał, jak cienka i relatywna jest czerwona linia oddzielająca Blackhat od Whitehat. Andy Atkins-Krueger z WebCertain Group wykazał, jakie zalety ma Inhouse SEO i jak przekonać decydentów do takiego rozwiązania. Pozostałe tematy w tej części:

  • Conversion Science
  • Search Ad Quality

Ale to co niemalże rozpaliło uczestników konferencji to były prezentacje w ramach SEO Camp, brawurowe i pełne humoru występy Marcusa Tandlera z Tandler Doerje oraz Simona Sundéna z Honesty na temat: „Link Building Outside of the Box”. Teza „don’t buy links – buy sites with links” poruszyła nie tylko Googlersów. Marcus pokazał 11 sposobów na pozyskiwanie linków, niektóre z nich dość nowatorskie. Simon na przykładach prezentował skuteczne techniki „Link Bait” – naturalnego linkowania zewnętrznego.

Pozostałe tematy:

  • The Need for Speed: Google Says It Matters – trzech specy udowodniło, ze szybkość otwierania stron jest bardzo ważnym czynnikiem algorytmu Google i co robić, żeby ją zwiększyć.
  • Brain & Train -Inhouse SEO

I na koniec SEO Checkup – wiwisekcja zgłoszonych serwisów uczestników konferencji. Po raz kolejny się przekonałem, że generalne tezy w branży SEO są akceptowane, ale w szczegółach różnice zdań są bardzo zasadnicze.

Reasumując – było ciekawie i wesoło, warto się wybrać za rok do Sztokholmu.

A wybrane, najciekawsze tematy z konferencji przedstawię:

Na koniec trochę zdjęć:

Prezentacja Brand Bidding & Ad-Hijacking

O pozycjonowaniu podczas SMX Stockholm 2010

Publiczność podczas SMX Stockholm 2010

Prezentacja

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Cezary Glijer

Weteran branży SEO, obecny w branży od 1997 roku. Prowadzi blog Cezzy.pl.


    • cezary glijer

      Mario – a nie masz ty choroby "Spiskowa teoria swiata?". Ja nie potrzebuje reklamy. Proszono mnie, zebym podal gdzie beda prezentacje. A jesli nadal Cie to boli to wybierz sie na konferencje i napisz na Sprawnym – Redakcja chetnie zamiesci.

    • Sebastian Jakubiec

      Można by uznać Cezarego za maniaka, i upychacza linków, chama chcącego wrzucić swoją reklamę gdzie popadnie… problem w Twojej tezie istnieje w drobnym szczególe – link nie jest mu potrzebny, bo jest jednym z bardziej (jak nie najbardziej) znanych ludzi tej branży. Po drugie zdobywaniem usilnej reklamy byłoby jak by ją wstawił w pierwszym akapicie, ale nie wstawił je na samym końcu, gdzie doczytają tylko zainteresowani i chętni do takiej wiedzy…

      Wyluzuj, "wy-chillout-ój" lub po prostu odpuść ;)

    • No ale trudno zaprzeczyc temu, ze w tekscie jest mowa jakie tematy poruszono, ale zadnego konkretu, zadnej ciekawostki, nawet pojedynczej, ot opisowy spis tresci, a nie relacja jako taka ;) Tak więc uwaga o linku do bloga jest bardzo trafna ;)

  • Sebastian Jakubiec

    Co do artykułu – z chęcią przeczytałbym na cezzy.pl – o tej tajmniczo brzmiącej tajemniczości XMLSitemap, no i także teza „don’t buy links – buy sites with links” wydaje się bardzo intrygująca :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *