Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
GOMC-logo

Polacy znów wygrali konkurs Google

W zeszłym tygodniu Google ogłosił cząstkowe wyniki 4. edycji konkursu Google Online Marketing Challenge (GOMC). Tegoroczny GOMC to prawie 15 tys. studentów zgrupowanych w prawie 3100 zespołów z uczelni 70 krajów świata, rywalizujących w tworzeniu efektywnych kampanii AdWords. Europejską rywalizację po raz 3. z rzędu wygrała ekipa z warszawskiej SGH, jednocześnie plasując się w pierwszej światowej piątce. Wśród 15 najlepszych półfinalistów w Europie znalazły się też aż 3 zespoły z poznańskiego UAM.

Jak wygląda konkurs? Studenci zgrupowani w kilkuosobowe zespoły, pod kierownictwem opiekuna, otrzymują 200 USD na kampanię dla wybranej lokalnej firmy. Opracowują strategię, uruchamiają trwającą 3 tygodnie kampanię, oceniają wyniki i przekazują firmom rekomendacje dotyczące dalszego rozwoju ich działań marketingowych w internecie. Następnie przygotowują dwa pisemne raporty, które są oceniane przez panel niezależnych nauczycieli akademickich z całego świata. Szczegóły na polskiej stronie konkursu GOMC.

Pierwszą próbę studenci przechodzą jeszcze przed przystąpieniem do konkursu. Muszą bowiem znaleźć lokalną firmę gotową powierzyć im swoją witrynę internetową. Wymaga to zaufania do profesjonalizmu studentów, podania im haseł dostępu, akceptowania zaproponowanych przez nich przeróbek witryny itd. Wbrew pozorom konkurs to nie tylko sprawność posługiwania się systemem AdWords. Ostatecznym miernikiem skuteczności kampanii są przecież konwersje, co wymaga nie tylko przyciągania relewantnego ruchu, ale często także użytecznościowych przeróbek samej witryny i optymalizacji czasów ładowania.

Globalnym zwycięzcą tegorocznej edycji okazała się ekipa z uniwersytetu z Houston (USA). Regionalną rywalizację w Europie wygrał zespół warszawskiej SGH w składzie Anna Bowżyk, Marcin Pogroszewski, Łukasz Lewandowski i Karol Chilimoniuk (opiekun: dr Tymoteusz Doligalski). W nagrodę zwycięzcy dostaną laptopy i odwiedzą europejską siedzibę Google w Dublinie. SGH powoli staje się hegemonem regionalnych europejskich rozgrywek; wywodzące się z tej uczelni drużyny wygrały już 3 kolejne edycje GOMC!

Spośród 4 zespołów, które do konkursu wystawił Wydział Fizyki UAM, wszystkie znalazły się w europejskim półfinale (100 najlepszych zespołów), przy czym aż 3 znalazły się w najlepszej piętnastce. Opiekunem wszystkich tych zespołów jest dr Wojciech Czart, prowadzący zajęcia Technologie E-Commerce – Marketing Internetowy, w ramach których studenci biorą udział w konkursie.

Warto wspomnieć, że rozpoczęły się już zapisy do kolejnej edycji GOMC. Tegorocznym zwycięzcom gratulujemy! :-).

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+



    • Mała poprawka: wykładowca UAM nazywa się Wojciech Czart nie Wojciech Czort ;)
      Bardzo dobry i sympatyczny nauczyciel, którego przy okazji pozdrawiam! Ekipom z UAM gratuluję!
      Szkoda, że za czasów pierwszego rocznika IS nie było takich zajęć.

    • Literówka w nazwisku… Powinno być „Wojciech Czart”.

    • Bo Polska i Polacy to rzecz godna, zacna, szlachetna i wspaniała. A GW czy TVNy które swoimi przekazami każą wstydzić się za bycie Polakiem, za dni chwały i dni smutku, za powstania, za narodowego ducha, itd. niech się wypałują :) Mają szczęście, że tak wielu „młodych, wykształconych z dużych miast” jest nieświadoma, a wiedzę o teraźniejszości czerpie z „leadów” i nagłówków, więc czytalność i oglądalność mają.
      Pozdrawiam świadomych rodaków !

    • Maciej Janas

      @Artur, no przecież wykrywają, nie zaprzeczysz ;-).

    • No proszę, kto by pomyślał, że Polacy to tacy eksperci z Google – oczywiście żartuję, od dawna wiadomo, że Polacy to zdolni programiści i web deweloperzy. Fajnie wiedzieć, że odnoszą sukcesy.

    • To świetna wiadomość, brawa dla utalentowanych młodych studentów :)

    • Wojciech Czart

      Dziękujemy bardzo za Państwa artykuł :)

      Mamy bardzo zdolną i pracowitą młodzież, której wystarczy widzieć sens, znajomość angielskiego, dostęp do Internetu i dobre ukierunkowanie i nikt i nic nie będzie w stanie jej zatrzymać :)

      i proszę nie słuchać bajek :) a zająć się rzeczywistością, w której Państwo sami są najlepszymi Twórcami :)

    • Wojciech Czart

      Jeszcze jedno :) bo mogło zabrzmieć dziwnie to co napisałem w poprzednim poście:
      „…i proszę nie słuchać bajek…” chodziło mi o te bajki, o których pisał w jeszcze wcześniejszym poście Pan Bolo :) Wszystkie media oczywiście już nie kłamią :) ale proszę zauważyć ile jest możliwości otrzymywania faktów z wycinania z kontekstu i ich odpowiedniego, świadomie lub podświadomie pod wpływem własnych poglądów itp. Państwo jako specjaliści od marketingu wiedzą jak ta sama informacja podana w różny sposób może wpływać na świadomość odbiorcy :)

    • Marcin Pawłowski

      Ciekawe jak w ogóle przedstawiały się statystyki uczestników, ile startowało zespołów z Polski i ile z nich uzyskało dobre rezultaty… Myślę, że sporo.
      Spieszę też donieść, że po raz pierwszy w tym roku startowała drużyna z Wydziału Zarządzania UW. Gonimy SGH i UAM, póki co wyniki „Strong” – 9-ty centyl.

    • Wojciech Czart

      Panie Marcinie: Niestety Google nie chce udostępniać, żadnych danych tłumacząc się kwestiami polityki prywatności. Też myślę że sporo polskich zespołów nieźle sobie radzi :) Gratulujemy wyniku !:)

    • Gratuluję zdolnym młodym Polakom ! Oby więcej takich sukcesów :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *