53 nowości z reklamy i marketingu na Twitterze

Nowości z reklamy na Twitterze za okres lipiec–wrzesień 2019

1. Edycja kolejności zdjęć

Twitter po długiej fazie testów w końcu oficjalnie wprowadził możliwość edycji kolejności wyświetlania zdjęć załączonych do postów. Wcześniej marki musiały nieźle się nagłowić, by dodać grafiki w pożądanej kolejności.

2. Nowy wygląd Twittera

Twitter doczekał się redesignu w wersji desktopowej. Od teraz dostęp do wszystkich najważniejszych funkcji użytkownicy mają po lewej stronie serwisu. Na prawą z kolei została przeniesiona sekcja z „Trendami”.

3. Reklama karuzelowa

Twitter wprowadził nowe rozszerzenia do obrazów w reklamach, a konkretniej… do reklamy karuzelowej. Do tej pory możliwe było zamieszczenie od 3 do 5 obrazów w ramach jednej kreacji, a każdy z nich mógł być wzbogacony o osobny link. Nowy format reklamy karuzelowej promuje natomiast instalację aplikacji mobilnych.

4. Nowe możliwości wideo na Twitterze

W ćwierkającym medium wideo odgrywa coraz ważniejszą rolę. Dlatego też serwis zdecydował się na udostępnienie nowego narzędzia o nazwie LiveCut. Jego najważniejsze funkcje obrazuje poniższa grafika:

Nowości z Twittera

5. Personalizacja profilu

Twitter umożliwia personalizację profili użytkowników! Do wyboru mają oni nie tylko tryb wyświetlania, począwszy od standardowego, poprzez zmierzch aż do nocnego, ale również kolorystykę profilu i rozmiar czcionek.

Nowości z reklamy na Twitterze za okres kwiecień–czerwiec 2019

1. Od teraz będzie wiadomo kto jest kim w konwersacji

Twitter testuje nowe znaczniki w konwersacjach. Dzięki nim już na pierwszy rzut oka będzie wiadomo, kto w wielowątkowej rozmowie jest autorem pierwotnego tweeta, a kto uczestnikiem dyskusji.

reklama na Twitterze

2. Transmisje live z gośćmi

Od maja na Twitterze możliwe będzie prowadzenie transmisji live w trybie audio, do której dołączy do 3 gości. Podobną funkcję już w lutym wprowadzono do rodzinnej aplikacji Twittera – Periscope. Serwis twierdzi, że użytkownicy chętniej prowadzą transmisje na żywo bez włączonej kamery.

3. Magiczna liczba 400

Wszystko wskazuje na to, że Twitter ma dość strategii szybkiego pozyskiwania obserwujących przez ludzi i marki, opartych na mechanizmie „follow for follow”. W związku z tym zmniejsza dzienny limit kont, które użytkownicy mogą śledzić z 1000 do 400.

nowości z twittera

4. Nowość w TweetDecku

Twitter na długi czas zapomniał o TweetDecku. Jednak w końcu spojrzał na niego przychylnym okiem i zaczął wprowadzać przydatne zmiany. Natywna obsługa GIF-ów, ankiet i emoji wkroczyła w maju do TweetDecka. Dzięki temu zarządzanie (nawet wieloma) profilami z poziomu tego narzędzia będzie łatwiejsze!

5. Załączniki do retweetów

W najnowszej aktualizacji Twitter udostępnił możliwość dodawania zdjęć, GIF-ów oraz materiałów wideo do retweetów. To kolejny krok platformy mający na celu zwiększenie zaangażowania w serwisie.

Nowości z reklamy na Twitterze za okres styczeń–marzec 2019

1. Nowy rok, nowy Twitter

Twitter znacząco zmienił swój wygląd na początku 2019 r. Do najbardziej widocznych zmian należy:

• przeniesienie okna tworzenia tweeta na lewą stronę, a sekcji „Trendy” na prawą,

• możliwość tworzenia kilku tweetów jednocześnie w ramach jednego wątku,

• informacje dotyczące profilu przeniesione w prawy górny róg wraz ze skrótem najbardziej przydatnych zakładek.

Dla niezadowolonych z nowego looku serwisu istnieje możliwość przełączenia się na jego poprzednią wersję. Chronologiczna oś czasu powraca na Twittera Od początku istnienia serwisu tweety wyświetlały się w kolejności chronologicznej. W pewnym momencie Twitter postanowił jednak w pierwszej kolejności serwować użytkownikom treści, które są najpopularniejsze. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że medium to żyje wydarzeniami w czasie rzeczywistym, władze serwisu postanowiły umożliwić użytkownikom opcję powrotu do chronologicznego wyświetlania tweetów na ich tablicach.

2. Rozmiar ma znaczenie!

W 2019 r. warto wiedzieć, jakiego rozmiaru grafiki przygotowywać na Twittera:

• Cover photo 1500 x 500 px,

• Profile photo 400 x 400 px,

• In stream photo 440 x 220 px.

3. Nowości w TweetDecku

Dobra wiadomość dla użytkowników TweetDecka! Od teraz możliwe jest planowanie postów, które zawierają materiały wideo lub są wzbogacone o więcej niż jedną grafikę.

nowości na tweet decku

Nowości z reklamy na Twitterze za okres październik–grudzień 2018

1. Grupowanie wątków i wskaźnik obecności użytkowników na platformie

Twitter chce udoskonalić jakość prowadzonych konwersacji w serwisie. W tym celu testuje funkcję grupowania poszczególnych dyskusji w osobne wątki. Dzięki niej internauci będą mogli łatwiej zorientować się w treści rozmowy prowadzonej na jeden temat jednocześnie przez wielu użytkowników. Twitter dodatkowo planuje wprowadzić oznaczenia pokazujące czy dany użytkownik portalu jest aktualnie online. Serwis podkreśla, że obydwa rozwiązania są dopiero w fazie testów i nie jest do końca pewne czy zostaną wdrożone na stałe.

2. Nowy wygląd komentarzy pod tweetami

Twitter testuje nowy wygląd interakcji pod tweetami. Poza grupowaniem wątków w serwisie pojawić ma się również kodowanie kolorystyczne. W jego ramach odpowiedzi autora na oryginalnego tweeta będą oznaczane na fioletowo, a pozostałych użytkowników na niebiesko.

twitter nowy wygląd komentarzy

3. Twitter zaproponuje profile, które powinno się przestać obserwować

Kolejną opcją testowaną przez Twittera jest sugerowanie użytkownikom profili, które mogliby przestać obserwować. Serwis zakłada, że internauci chcą konsumować treści jak najbardziej odpowiednie dla siebie. W związku z tym, że portal charakteryzuje się krótką żywotnością publikowanych informacji, te rozprzestrzeniają się na nim szybko i w ekspresowym tempie znikają pod wpływem nowych tweetów. Twitter testując nowe rozwiązanie chce podkreślić, że warto zrezygnować z obserwowania wybranych osób, by cieszyć się efektywnym pozyskiwaniem wiedzy na interesujące tematy. Niestety nie wiadomo jeszcze na jakiej podstawie serwis wybierać będzie użytkowników, których zasugeruje do usunięcia z grona obserwowanych. Najprawdopodobniej będą to jednak właściciele profili, z którymi dany użytkownik rzadko wchodzi w interakcję.

4. Twitter Lite dostępny w ponad 45 krajach

Każdego dnia miliony ludzi na świecie używają Twittera, aby zobaczyć co się dzieje i być na bieżąco. Istnieje jednak wiele barier, które utrudniają dostęp do korzystania z serwisu, jak np.: brak miejsca na urządzeniach mobilnych, drogie pakiety danych internetowych czy powolne sieci komórkowe. W ubiegłym roku portal udostępnił w Google Play Store swoją wersję Lite. Teraz dostęp do niej otrzymało kolejne 21 krajów. Łącznie z lżejszej wersji serwisu korzystać można już w 45 krajach.

Nowości z reklamy na Twitterze za okres lipiec–wrzesień 2018

1. Twitter platformą mobile-first

Nikogo nie dziwi, że Twitter konsumowany jest głównie za pomocą urządzeń mobilnych. Podczas Mobile World Congress w Barcelonie ekipa ćwierkającego medium podzieliła się ze światem kilkoma ciekawymi statystykami:

  • użytkownicy Twittera są bardziej skłonni do dzielenia się swoimi opiniami i rekomendacjami niż użytkownicy innych platform,
  • 76% użytkowników Twittera śledzi konta marek w serwisie,
  • użytkownicy Twittera traktują to medium jako świetne do wynajdowania rozmaitych promocji,
  • 57% użytkowników korzysta z platformy, relaksując się w domu, 49% – by zabić samotnie spędzany czas, a 44% podczas oglądania telewizji.

2. Twitter walczy z botami

W marcu 2018 roku Twitter zawiesił lub usunął ponad 70 milionów kont. To kolejny etap walki z botami na platformie. Ćwierkające medium cały czas usprawnia swoje narzędzia służące do uczenia maszynowego, które mają coraz lepsze zdolności do identyfikowania i eliminowania fałszywych profili.

3. Weryfikacja dla wszystkich

CEO Twittera, Jack Dorsay, twierdzi, że już wkrótce wszyscy użytkownicy będą mogli cieszyć się odznaką weryfikacji Ma to być klucz do przetrwania platformy, która pragnie być postrzegana jako wiarygodne źródło newsów. Twórcy medium dążą do tego, by niebieska odznaka wiarygodności nie wiązała się już z popularnością, lecz prawdziwą weryfikacją tożsamości użytkowników, co ma ukrócić pojawianie się botów i trolli na platformie. Niestety wciąż jednak nie wiadomo, jak będzie wyglądać nowy, bardziej skalowalny formularz weryfikacyjny. Jego poprzednia, niedoskonała wersja została zawieszona jesienią 2017 roku.

4. Weryfikacja SMS

Twitter wprowadza weryfikację SMS-ową dla nowych kont. Do tej pory wystarczyło podać swój adres e-mail i zdefiniować hasło dostępu do profilu. W ten sposób ćwierkające medium planuje walczyć z botami i spamerskimi profilami. Proces weryfikacji wspierać ma mechanizm sztucznej inteligencji, który tylko w maju 2018 roku identyfikował niemal 10 mln podejrzanych kont tygodniowo.

Nowości z reklamy na Twitterze za okres kwiecień–czerwiec 2018

1. Twitter odnotował pierwszy zysk kwartalny!

W IV kwartale 2017 roku Twitter zanotował przychody wyższe rok do roku o 2%, a także po raz pierwszy osiągnął kwartalny zysk netto, który wyniósł 91 milionów dolarów. Zmiana jest znacząca, ponieważ w analogicznym okresie rok wcześniej firma raportowała stratę w wysokości 167,1 mln dolarów. Obecnie z portalu korzysta na całym świecie 330 milionów użytkowników miesięcznie.

2. Twitter ogranicza zasięg masowo rozsyłanych wpisów

W celu walki ze spamem i polityczną propagandą Twitter wprowadza zmiany, które zmniejszą w serwisie obecność tweetów rozsyłanych automatycznie do wielu użytkowników. Nowe mechanizmy mają za zadanie wyłapywać na platformie identyczne treści rozsyłane automatycznie z wielu kont, które najczęściej są fałszywe. Twitter zapowiada także, że będzie blokował użytkowników wykorzystujących boty lub specjalne programy służące do automatycznego szerzenia szkodliwych treści. Wyjątek od reguły stanowić będą treści ostrzegające masowo użytkowników o zagrożeniach czy klęskach żywiołowych.

3. Twitter będzie transmitować najważniejsze wydarzenia na świecie

Twitter planuje współpracować z lokalnymi nadawcami telewizyjnymi. W ramach testów platforma prowadziła dla użytkowników w USA bezpośrednią relację ze strzelaniny, do której doszło w lutym na Florydzie. Według zapowiedzi relacje na żywo będą się automatycznie pojawiały obok głównego okna użytkownika prezentującego bieżące tweety. Każdy użytkownik będzie miał możliwość śledzenia przekazu, czytania komentarzy na jego temat oraz publikowania własnych spostrzeżeń.

4. Nowe dane dotyczące demografii Twittera

Ze statystyk przedstawionych przez Gemius/PBI wynika, że 61% polskich użytkowników Twittera stanowią mężczyźni. Ponad 82% rodzimych fanów ćwierkającego medium ma ponad 25 lat. Serwis jest najpopularniejszy w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców oraz mających średnie i wyższe wykształcenie.

5. Zakładki na Twitterze

Twitter wprowadził możliwość zapisywania tweetów, do których można zajrzeć później. W tym celu należy w prawym dolnym rogu tweeta wybrać opcję „dodaj tweeta do zakładek”. Tweety trafią wówczas w jedno miejsce w ramach profilu użytkownika i będą widoczne tylko dla niego. W zakładce tweety wyświetlane są według kolejności ich dodania, a najnowsze znajdują się zawsze na górze.

Nowości z reklamy na Twitterze za okres styczeń–marzec 2018

1. Podsumowanie roku 2017

Twitter podsumował 2017 rok. Najczęściej udostępniany tweet dotyczył promocji… kurczaków w popularnej sieci Wendy’s. Najwięcej lajków zgarnął były prezydent USA – Barack Obama, a najpopularniejsze momenty związane były z kolei z odkryciem przez NASA planety podobnej do Ziemi oraz z informacją o kolejnej ciąży Beyonce.

2. Wideo coraz ważniejsze na Twitterze

Twitter ogłosił, że od teraz widoczna będzie liczba wyświetleń dla wszystkich filmów opublikowanych na platformie. Mikroblog dodał również, że wyświetlenie liczy się dopiero po 2 sekundach oglądania danego materiału wideo. Dla porównania Facebook i Instagram mierzą widoczność po 3 sekundach. Taki krok Twittera pokazuje, że coraz mocniej stawia na content wideo i potencjalnie wyższymi statystykami wyświetleń pragnie zachęcić użytkowników do publikowania treści tego typu wewnątrz platformy.

3. Testy licznika rozmów

Twitter pragnie zwiększyć zaangażowanie na platformie. W tym celu testuje licznik rozmów na dany temat w widoku tweeta. Mikroblog liczy na to, że widząc, jak bardzo popularna jest dana dyskusja, użytkownicy będą chętniej do niej dołączać. Wcześniej podobne rozwiązanie zostało wdrożone w widoku Trendów.

testy licznika rozmów

4. Twitter Lite

Twitter dąży do rozszerzenia swojego globalnego zasięgu. W tym celu uruchomił swoją bardziej kompaktową wersję Lite z trybem oszczędzania danych i wypuścił ją na 24 rynki rozwijające się, takie jak m.in.: Algieria, Bangladesz, Brazylia, Egipt, Tajlandia czy Wenezuela.

Nowości z reklamy na Twitterze za okres październik–grudzień 2017

1. Teams na Twitterze

Prawdziwa gratka dla korzystających z TweetDecka i zarządzającym z jego poziomu wieloma profilami. Od teraz Twitter umożliwia dzielenie się administrowaniem profilami z innymi użytkownikami, bez konieczności współdzielenia haseł. Wystarczy, że z poziomu TweetDecka w wersji webowej pierwszy administrator doda nowych członków Teamu. To naprawdę proste i działa dokładnie tak, jak nadawanie ról na stronach na Facebooku. Po dodaniu do Teamu z poziomu TweetDecka, użytkownik otrzyma dostęp do zarządzania nowymi profilami z poziomu aplikacji mobilnej (iOS i Android).

2. Kilka sposobów na zdobycie nowych followersów

Z najnowszych badań, przytaczanych przez portal socialmediatoday.com wynika, że aby przyciągnąć nowych followersów na Twitterze należy każdego dnia dodać minimum 15 nowych tweetów (rozumianych jako tweety autorskie, retweety i odpowiedzi na tweety). Należy przy tym pamiętać o hashtagach, które zwiększają o 55% szansę na retweetowanie danej treści, a tym samym na organiczne zwiększenie jej zasięgu.

3. Tryb nocny w wersji przeglądarkowej

Od dłuższego czasu użytkownicy aplikacji mobilnej (iOS i Android) mogą skorzystać z nocnego trybu Twittera. W związku z jego popularnością mikroblog pokusił się o przygotowanie ciemnego interfejsu również dla wersji przeglądarkowej. Aktywować go można w dowolnym momencie po kliknięciu na swój avatar w prawym górnym rogu.

4. Zmiana limitu znaków

Twitter poinformował na swoim blogu, że trwają prace nad zmianą dotychczasowego limitu znaków ze 140 do 280 w jednym tweecie. Mikroblog argumentuje tę zmianę faktem, że w różnych językach to samo zdanie pochłania odmienną liczbę znaków i przedstawiciele poszczególnych narodowości frustrują się faktem, że muszą skracać swoje wypowiedzi. Pomysł jest aktualnie w fazie testowej. Docelowo zwiększony limit znaków ma objąć wszystkie wersje językowe portalu z wyjątkiem: chińskiej, koreańskiej i japońskiej.

Nowości z reklamy na Twitterze za okres lipiec–wrzesień 2017

1. Nowości w Direct Messages

Twitter coraz mocniej stawia na biznes, dlatego rozszerza możliwości Direct Messages. Od teraz marki mogą wzbogacić swoje wiadomości prywatne o 4 przyciski (Tweeting about your bot, Visiting a website, Following accounts, Starting a conversation with a different account you own) zachęcające użytkowników do wykonania akcji wewnątrz lub poza twitterową aplikacją.

2. Wiadomości od osób, których nie obserwujemy

Twitter umożliwiał otrzymywanie wiadomości prywatnych nawet od osób, których nie obserwujemy. Teraz serwis oddał w ręce użytkowników możliwość ich filtrowania, analogiczną do tej, którą znamy z Messengera. Oznacza to, że od tej pory wiadomości od osób nieobserwowanych wyświetlą się w sekcji Requests, gdzie będzie można podjąć decyzję o ich zaakceptowaniu lub odrzuceniu.

3. Listy zainteresowań na Twitterze

Sposób wyświetlania treści (także reklamowych) na Twitterze zależy nie tylko od algorytmu, ale również od listy tematów, którymi według platformy zainteresowany jest dany użytkownik. Na szczęście serwis pozwala użytkownikom na kontrolę tej listy. Wchodząc w ustawienia profilu, a następnie w sekcje Your Twitter Data i Interests from Twitter, można z łatwością powiązać lub wykluczyć tematy, które Twitter ma nam wyświetlać. Dzięki temu użytkownikowi pokażą się tylko te tweety i reklamy, którymi z większym prawdopodobieństwem będzie zainteresowany i z którymi wejSekcja powiadomień na LinkedInie dzie w interakcję.

4. Nowy wygląd Twittera

Twitter przez ostatni rok zbierał feedback od użytkowników serwisu, by w czerwcu zaprezentować odświeżony wygląd. Od tej pory wszystkie profile zarządzane przez użytkownika, ustawienia i sekcja prywatności znajdują się w jednym miejscu. Zmianom uległy m.in. także typografia oraz wygląd wszystkich twitterowych ikon. Mikroblog uzasadnia te zmiany chęcią stworzenia lżejszej i łatwiejszej w obsłudze platformy. Twitter podkreśla również, że to nie koniec zmian w serwisie, ponieważ planuje nieustannie dopasowywać się do potrzeb swoich odbiorców.

Nowości z reklamy na Twitterze za okres kwiecień–czerwiec 2017

1. Możliwość nagrywania wideo

Od niedawna Twitter pozwala na nagrywanie wideo o długości do 2 minut i 20 sekund (rys. obok). Oprócz tego pojawiła się opcja dodania tytułu filmu, rozbudowania jego opisu albo linkowania strony, do której planuje się przekierować użytkowników.

2. Udostępnienie wideo live 360

Pod koniec 2016 roku Twitter zaprezentował możliwość nagrywania wideo live 360. Żeby sprawdzić, co znajduje się w otoczeniu nagrywającej osoby, wystarczy przesuwać palcem po ekranie lub ruszać telefonem w określoną stronę.

3. Usunięcie przycisku „buy”

Twitter wycofuje się z rozwijania funkcji wspierających e-commerce, usuwając przycisk ,,buy”. Platforma odchodzi od pomysłu umożliwienia sprzedaży, pozostawiając tę funkcję jedynie dla organizacji non-profit.

4. Nazwa użytkownika poza ograniczeniem 140 znaków

Od niedawna do limitu 140 znaków w poście nie wlicza się nazwa użytkownika. To kolejny, po wyłączeniu z limitu GIF-ów, linków oraz zdjęć, krok portalu w stronę użytkowników.

5. Test nowych funkcji wspierających obsługę klientów

Twitter testuje wprowadzenie do wiadomości prywatnych funkcji, która ułatwi firmom obsługę klientów. Dzięki niej możliwe będzie m.in. dodanie lokalizatora sklepu, a nawet dostosowanie odpowiedzi do miejsca przebywania rozmówcy.

 

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Dagmara Pakulska

Związana z marketingiem od 7 lat. Przez wielu nazywana królową Twittera – zna ten kanał mediów społecznościowych od podszewki. Wykłada na AGH, Wyższej Szkole Europejskiej i Uniwersytecie Łódzkim.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *