Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

loyalty

Klient w internecie jest lojalny, pod warunkiem…

Kto nie słucha swoich klientów, nie podąża za ich wymaganiami, prędzej czy później jest out of business” — te na pozór oczywiste słowa powiedział Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku, twórca mBanku i Multibanku, podczas konferencji e-finanse 2005/2006. Oczywiste słowa, o których jednak wiele firm zapomina, narzekając jednocześnie na niską lojalność klientów internetowych.

To nie produkty, to nie technologie wyróżniają w dzisiejszym świecie firmy. Podstawą sukcesu jest model biznesowy — mówi Lachowski podczas swojego wystąpienia. Jak się ma odpowiedni model i odpowiednią jakoś usług to cena wcale nie jest głównym priorytetem decyzji.

Klienci mBanku są wyjątkowo lojalni. Zostało to osiągnięte dzięki zwracaniu uwagi na następujące aspekty:

  • konkurencyjna oferta
  • wygodne sposoby komunikacji
  • szacunek wobec klienta
  • jakość usług.

Model biznesowy mBanku składa się z:

  1. 1. Dokładnego określenia klient — do koga adresujemy usługę.
  2. 2. Proponowania innowacyjnych produktów
  3. 3. Niezawodnej technologii
  4. 4. Sprawnej dystrybucja i komunikacji
  5. 5. Odpowiedniego pozycjonowania produktów

70% klientów mBank pozyskał przez internet, który jest podstawowym kanałem dystrybucji i komunikacji. Dzięki spełnieniu oczekiwań, klienci polecają usługi innym.O tym, jak istotny jest model biznesowy, poświadczają przykłady ze światowego biznesu. Nawet najlepsza technologia nie utrzyma się na rynku, jeżeli nie zbuduje się sensownego modelu biznesu do zarabiania na niej i finansowania dalszego rozwoju. Dwa skrajne przykłady: Google (spopularyzowanie nowego podejścia do reklamy) i branża muzyczna (obstawanie przy kończącym swój żywot modelu sprzedaży muzyki na płytach CD). Seth Godin (autor bestesellerów o marketingu) w swej książce Fioletow krowa podaje następującą zasadę: „Stwórz niezwykłe produkty poszukiwane przez odpowiednich ludzi”. Wtedy klienci będą lojalni.

Zobacz także: Internetowy klient może być lojalny — www.internetstandard.pl
Wysłuchaj: Wystąpienie Sławomira Lachowskiego na konferencji e-finanse[Dostępne w zasobach IDG]

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net

sprawnymarketing

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com. Od 2006 roku posiada certyfikat Google Advertising Professional a od 2008 roku prowadzi certyfikowane przez Google szkolenia AdWords (jeden z 3 pierwszych trenerów w Polsce). Współpracuje z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej w grupie zajmującej się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa (ang. agile enterprise) i teorią okazji. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary”. Profil w Google+


  • „sensownego modelu biznesu do zabraniania na niej”

    wkradl się malutki błędzik :] chyba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *