Google szuka w fanpejdżach Facebooka w real time

Googlowy real-time search wzbogacił się dziś o kolejne źródło informacji: fanpejdże Facebooka. Podpisanie umowy w tej sprawie zostało ogłoszone jeszcze w grudniu, a teraz funkcja ta została wdrożona. Google powiadomił o tym przez Twittera.


Zajrzyj do szczegółowego przewodnika po googlowym wyszukiwaniu real-time żeby zrozumieć jak Google Real Time Search działa, gdzie można go znaleźć i jak go używać. Pełna lista źródeł przeszukiwanych źródeł wiadomości wygląda teraz tak:

  1. tweety z Twittera,
  2. linki z Google News,
  3. linki z Google Blog Search,
  4. nowopowstałe witryny,
  5. świeżo zaktualizowane witryny,
  6. update’y z FriendFeeda,
  7. update’y z Jaiku,
  8. update’y z Identi.ca,
  9. update’y z TwitArmy,
  10. wiadomości z Google Buzz,
  11. update’y z MySpace,
  12. update’y z fanpejdży Facebooka.

Wszystkie źródła, poza trzema ostatnimi, zasilały Real Time Search już w chwili jego uruchomienia, w grudniu 2009. Update’y z MySpace zostały dodane w lutym, podobnie jak wiadomości z Buzza. W tekście How To Search Google Buzz szczegółowo informujemy jak użyć RTS do szukania wyłącznie w tweetach i buzzach.

Co do Facebooka, warto podkreślić, że wyszukiwarka real-time przeszukuje wyłącznie fanpejdże, dokładniej – treści publikowane przez ich właścicieli – takie jak linki, nowe statusy, zdjęcia, filmiki. Komentarze publikowane na nich przez osoby trzecie nie są brane pod uwagę. Nie są brane pod uwagę także prywatne strony. W artykule Google & Bing’s Unequal Facebook Status Update Deals wyjaśniamy szczegóły tej kwestii (m.in. to, że do Binga trafiają także informacje od prywatnych użytkowników).

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda treść z Facebooka w RTS-ie, kliknij tutaj. Teraz możesz zobaczyć wyniki real-time zawężone wyłącznie do Facebooka.

Teraz możesz wpisać to, czego szukasz:

Jak widzisz, pierwszy update pochodzi z fanpejdżu Global Laughter Network:

screen z Facebooka

To dobry moment dla search-marketingowców i marketingowców w ogóle, by raz jeszcze przemysleć jak zacząć wykorzystywać Facebooka, jeśli do tej pory tego nie zrobili. Treści z Facebooka, z biegiem czasu, stają się coraz lepiej widoczne w wyszukiwarkach. Ruch Google’a czyni posiadanie fanpejdżu jeszcze ważniejszym. Jeśli nie posiadasz swojego, tracisz szansę bycia znalezionym w kolejnym miejscu, w wynikach real-time searchu.

Skoro mowa o fanpejdżach: zapraszamy do „zafanowania” Search Engine Landu [serwisu, z którego pochodzi ten artykuł – przyp. tłum.], a także mojej strony [autora tego artykułu – przyp. tłum.].

PS. Przyglądam się uważnie wynikom z real-time’u, od chwili ich startu. Jak dotąd, nie widziałem żadnego wyniku pochodzącego z Facebooka w realtime’owym boksie w zwykłych SERP-ach, który możesz zobaczyć poniżej:

zapytanie [public schools] wydane w zwykłym Google i widoczny na nich boks z wynikiem real-time. Wynik pochodzi z Twittera

Po kolejnych 10 minutach, wciąż żadnych wyników z Facebooka. Ale jeśli klikniesz link powyżej boksa z real-timem, zorientujesz się, że pełne wyniki zawierają dane z tego serwisu:

zapytanie [public schools] wydane w wyszukiwarce real-time. Na liście widoczne wyniki z Facebooka

Jestem pewien, że widoczność wyników z Facebooka poprawi się z biegiem czasu. Np. pomimo opublikowania tego artykułu na naszym fanpejdżu:

zrzut ekranowy fanpejdża Search Engine Land

…wciąż nie można go odnaleźć w wynikach RTS:

wyniki wyszukiwania real-time na frazę [site:facebook.com facebook google]. Rezultat: brak naszego artykułu

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *