Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
logo-linkolo

Nowe oblicze SWLi – linki w treści Linkolo.pl!

Dzisiaj startuje pierwszy polski system do sprzedawania/kupowania linków w treści witryn Linkolo.pl. Linkolo na nowo podchodzi do tematu zdobywania linków, łącząc zalety SWLi i reklamowych systemów linków kontekstowych w treści typu AdKontekst i SmartContext.pl. Linki umieszczane są w treści, a nie w stopce czy sidebarach, znajdują się wysoko w kodzie strony, a jednocześnie jest to czysty HTML. Kupujący wybiera interesujące go anchory a system dobiera treści zawierające dane słowa w treści i zamienia je na linki. System zatem nie tylko pozycjonuje strony ale także realizuje aspekt marketingowy w zakresie dostarczania wartościowego ruchu z tematycznych treści.

Jak to działa? Wydawcy zgłaszają swoje witryny do zaindeksowania w systemie i ustalają cenę za umieszczenie linka w istniejących tam treściach. Pozycjonerzy/reklamodawcy wyszukują spośród dostępnych w systemie witryn dopasowane treści i zamawiają umieszczenie w nich linka.

Linkolo jest więc platformą transakcyjną lub jak wolą autorzy giełdą, umożliwiającą oferowanie na sprzedaż i kupowanie naturalnie wyglądających linków w istniejących już treściach. Platforma pobiera za tę usługę prowizję w wysokości 20% ustalonej przed wydawcę ceny linka.

linkolo screen nowy

Kto może zostać wydawcą? Każda osoba posiadająca swoją stronę internetową ze statyczną treścią (nie zmieniającą się po każdym odświeżeniu strony). Idealnie nadają się tu precle lub fora internetowe oparte na popularnych skryptach (phpBB, punBB, IPB, etc) oraz najpopularniejsze systemy CMS (WordPress, Joomla, Drupal), jednak osoba znająca język PHP bez problemu zainstaluje Linkolo także na autorskich rozwiązaniach. Linkolo udostępnia na razie instrukcje integracji z dwoma najpopularniejszymi skryptami (WordPress oraz phpBB). Jeśli indeksacja zgłoszonych treści przez roboty Linkolo przebiegnie bez zakłóceń, wydawca może zacząć zarabiać.

Po „drugiej stronie” są reklamodawcy, którzy mają możliwość szczegółowego przeszukania bazy danych Linkolo pod kątem występowania poszukiwanej treści linka i wybrania stron na których powinny one się pojawić. Reklamodawcy mogą kupować linki na dwa sposoby.

Pierwszy sposób pozwala na szybkie kupno linka na znalezionej stronie. Wystarczy kliknąć przy wybranej stronie opcję „Kup teraz” i podać URL docelowy oraz liczbę dni publikacji linka. Resztę system robi sam. Metoda jest przydatna gdy nie chcemy kupować dużej ilości linków lub też zależy nam na konkretnej witrynie.

Drugi, bardziej złożony sposób zakupu to zakupy automatyczne. Wystarczy, że reklamodawca raz dokładnie sprecyzuje, jakie strony go interesują, a system sam będzie dokupował określoną ilość linków, w określonych odstępach czasu.

Wszystkie płatności odbywają się w modelu przedpłaty. Zakup linków wymaga więc wcześniejszego doładowania konta niezbędną liczbą punktów (1 punkt = 1 grosz). Linki rozliczane są codziennie: z konta pozycjonera punkty są zdejmowane w momencie rezerwacji miejsca na link, a na konto wydawcy trafiają w ciągu 24 godzin od publikacji. W przypadku wykrycia braku publikacji linka pełna kwota jest zwracana na konto wydawcy.

linkolo pakiety

Najważniejsze zalety systemu Linkolo według jego właścicieli to:

  • okresy rozliczeniowe wynoszą 24 godziny (można w każdej chwili zrezygnować),
  • ceny za linki określają wydawcy, a nie system,
  • wydawcy mają możliwość ręcznego moderowania każdego nowego linka (ale nie jest to konieczne),
  • przy poprawnej instalacji systemu i zaakceptowaniu linka przez wydawcę system sam dba o wyświetlenie linka i rozliczenie się z obiema stronami,
  • w przypadku wykrycia braku linka na stronie wydawcy system automatycznie zwraca pieniądze pozycjonerowi za bieżący okres rozliczeniowy,
  • pozycjonerzy mają możliwość szczegółowego sprecyzowania parametrów stron wydawców, na których chcą publikować swoje linki.

Przygotowujemy właśnie większy artykuł z testem Linkolo – więcej w nowym tygodniu na Sprawny Marketing.

[Na podstawie informacji od Linkolo.pl]

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.



    • Hej,

      1. Obserwacja nr 1: 30 zł za link/30 dni na JEDNEJ podstronie serwisu zamiast na wszystkich..
      2. „URL będzie widoczny dopiero po zakupie linka” – dobre:-)
      3. Obserwacja nr 2: szukana fraza „dziecko” – pojawia się podstrona forum sportowego z wywiadem z jakimś piłkarzem, któremu urodziło się dziecko – cena 30 zł/miesiąc… Chyba lepiej zapłacić za wpis dobrym katalogu tematycznym.

      Wniosek – linkolo.pl będzie dobre jako alternatywa dla Wydawców jako dodatek np. do AdSense itp. I tylko dla tej grupy.

      pzdr

    • Hej,

      Doładowałem 10 zł – próbuje kupić link i wywala mnie na główną…

    • Linkolo

      Witam
      Ad 1. Najniższa kwota za jeden link/dzień to 2 grosze, więc nie 30 zł a 60 groszy. Poza tym to sami wydawcy ustalają ceny, więc rynek ich zweryfikuje i po prostu nikt nie kupi linku na stronach z zaporowymi cenami.
      Proszę wskazać jakikolwiek SWL, który publikuje linki na wszystkich podstronach ? My takiego nie znamy a poza tym pod kątem SEO wystarczy jeden link na dobrej domenie.
      Ad 2. Każdy wydawca sam określa, czy chce pokazywać od razu swoje URL-e. Jest to sposób zabezpieczenia przed ewentualnym donosem do Google za handel linkami. Oczywiście tacy wydawcy tez mają mniejsza szansę na sprzedaż, ale jak widać wolą dmuchać na zimne. Zawsze można kupić link na jeden dzień i jeśli się strona nie spodoba, to można zrezygnować. Staramy się pokazywać mimo wszystko wartościowe informacje na temat znalezionych serwisów (Google AVG, External link i PR).
      Ad 3. Zawsze lepiej kupić link na stronie tematycznej. Akurat fraza „dziecko” nie jest tutaj może trafiona. Każdy pozycjoner może wybrać w jakiej kategorii serwisów chce umieszczać linki. Wystarczy odpowiednia konfiguracja wyszukiwania. Co do ceny, odsyłam do Ad1.
      Serwis jest z punktu widzenia wydawcy sposobem na zarobienie pieniędzy więc oczywiście bardzo dobre jest porównanie do Adsense. Z punktu widzenia pozycjonera jest ot jednak coś więcej niż Adkontekst czy Smartcontext, ponieważ w naszym systemie linki są wartościowe pod kątem SEO a jednocześnie mogą być skuteczna reklamą kontekstową.

      Zapraszam do dyskusji. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania

    • Linkolo

      @d
      Faktycznie jest jakiś bug, który już staramy się opanować. Za chwilkę powinno wszystko działać poprawnie. Po naprawieniu buga napiszemy stosowny komentarz.

    • Linkolo

      @d
      Bug naprawiony. Przepraszamy za problemy. Wystąpił mały problem z Javascriptem.

    • Cezary Lech

      Jak ograniczyć ilość linków z jednej domeny?

    • Bardzo zasobożerny pomysł – ciekawe jak będzie się spisywał serwer (na Ubuntu?!) po dodaniu kilku witryn z ilością podstron liczoną w milionach.

    • Linkolo

      @Cezary
      Właśnie pracujemy nad mechanizmem, który podczas zakupów automatycznych będzie kupował tylko jeden link podczas jednego cyklu. Dopiero w przypadku, gdy zostaną wykupione pojedyncze linki na wszystkich dostępnych domenach (z szukaną frazą), będzie możliwy ponowny zakup linków w tej samej domenie. Ręcznego ograniczenia linków w ramach jednej domeny nie przewidywaliśmy, ale nie mówimy, że nie wprowadzimy takiego rozwiązania. Mechanizm ten zamierzamy jutro oddać do użytku. Właśnie trwają ostatnie testy.

      @Veal
      Zgadza się. Projekt jest mocno zasobożerny. W końcu musimy zaindeksować wszystkie podstrony wydawców. Dlatego też już na starcie działa na kilku serwerach. Czy Ubuntu jest jakimś problemem ? Linux jak każdy inny :)

    • Calkiem ciekawie sie zapowiada. Moze sam zrobie taki test.

    • maximum

      Bardzo ciekawy system. Aż się zainteresowałem po przeczytaniu tego artykułu. Sam się zastanawiam czy by z niego nie skorzystać. Oby się cały czas rozwijał bo moc niektórych typowych SWL-i spadła w ostatnim czasie.

    • Linkolo

      @qdaq
      Zapraszamy do testowania. Serwis jest w fazie startowej, więc kilka rzeczy wymaga dopracowania, ale mamy nadzieję, że i tak się podoba.

      @maximum
      Mamy nadzieję, ze nasz system będzie realną alternatywą dla typowych SWL-i. Ceny moga być wyższe, ale myślimy, że skuteczność będzie dużo wyższa.

    • ekipa skrypty.pro

      Ciekawie się zapowiada. Poczekajmy jednak aż wszystko zostanie „zapięte pod ostatni guzik”.

    • Kujawy

      Dlaczego nie można przetestować bez podania dokładnych informacji podatkowych łącznie z miejscowością urzędu podatkowego jakiemu sie podlega. Ja nie mam nic przeciwko jawności ale na testowanie jest to chyba za wcześnie, ponadto biorąc pod uwagę, że pomyłki zdarzają się bardzo często, ktoś może przetestować i zapomnieć gdzie zostawił dane a urząd podatkowy będzie go ścigał. W trybie demo powinno być możliwe testowanie bez podania zobowiązujących danych. I jeszcze to ostrzeżenie: podaj dokładnie bo niektórych danych nie będzie można zmienić – no to dziękuję bardzo. Brak rzetelnej informacji, których danych nie będzie można zmienić. Czy wy pracujecie też dla policji linkolo?

    • Testuje Prolink i jak na razie jest cienko, zobaczymy jak będzie u Was… zabieram się za testy niebawem

    • @Kujawy

      Dane podatkowe dlatego są wymagane, ponieważ są potrzebne do rozliczeń a w systemie od początku pracuje się na tzw. „żywej gotówce” Jeśli mamy się zająć rozliczaniem naszych klientów, musimy wiedzieć, czy klient jest firma, czy tez osobą prywatną, bo rozliczenia tych dwóch przykładów są zupełnie inne. Nie można zmienić danych, których także nie da się zmienić w Urzędzie Skarbowym. np. NIP-u.
      Zapytanie o Policję uważamy za śmieszne.

    • Mirosław

      Ja tam korzystam z Prolinka. Mają już sporo serwisów i całkiem dobre ceny.

    • Tajfun

      Jednak mi się zdaje, że ta oferta jest zdecydowanie ciekawsza od Prolinka! Przecież linkolo się dopiero rozkręca, więc wszytsko przed nim. Wiele rozwiązań jest ciekawszych w systemie linkolo niz w prolinku, przede wszytskim umieszczanie linkow w tresci

    • Linkolo

      @Tajfun @Mirosław
      Prolink i Linkolo mają jedną wspólną cechę. Sposób rozliczeń. Nie rozliczamy się tak jak typowe SWL-e a bezpośrednio pośredniczymy w sprzedaży linków. Jednak tutaj podobieństwa się kończą. Poza modelem rozliczeń Prolink jest podobny do SWL-i, czyli linki są publikowane w miejscach „doklejanych” na stronach wydawców. U nas natomiast linki znajdują się bezpośrednio w treści artykułów. Które rozwiązanie jest lepsze, czas pokaże.

      @Cezary
      Od dzisiaj można ustawić liczbę linków jaką kupi automat w ramach jednej domeny. Domyślnie ta wartość jest ustawiona na „5”, ale każdy może ją zmniejszyć do „1”. Oprócz tego przerobiliśmy mechanizm wyszukiwania linków i podczas jednego cyklu wyszukiwań system kupi tylko jeden link na jednej domenie. Gdy linki w ramach domen się skończą a w ustawieniach pozwolicie na więcej niż jeden link na domenę, to procedura zaczyna się od nowa i kupowane są kolejne linki na tych samych domenach.

    • Krzysztof Rieske

      Szanowne Linkolo. Skoro chcecie przetwarzać dane osobowe, to zadbajcie o minimum ich ochrony. Może ktoś by pomyślał o szyfrowaniu transmisji i o paru jeszcze kilku rzeczach.
      Zaczynacie biznes a nie dbacie o swoich klientów.

    • Linkolo

      Szanowny Panie Krzysztofie. Trafna uwaga. Jednak my nie chcemy przetwarzać danych osobowych, tylko musi aby każdy użytkownik mógł bez problemu rozliczyć się z fiskusem. Nie zbieramy tych danych w celach marketingowych.

    • homoklikus

      Mi brakuje jednej rzeczy waszym systemie, mianowicie opcji która jest w LinkMe.
      Tj lista popularnych fraz pod które użytkownicy systemu tworzyli by swoje strony/zaplecza :) Lista powinna być generowana na podstawie statystyk pozycjonowanych anchorów w systemie.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *