Jak forma reklamy w wyszukiwarkach dominuje?

Mimo że, na forach internetowych najwięcej uwagi poświęca się pozycjonowaniu stron w naturalnych wynikach zwracanych przez wyszukiwarki, to zdecydowanie nie jest to dominującą forma reklamy. Badani przeprowadzone przez organizację SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization), zajmującą się analizowaniem rynku reklamy internetowej w wyszukiwarkach, pokazują, że największy udział ma reklama płatna w wynikach wyszukiwania.

Badania dotyczą rynku USA i Kanady, streszczenie i wnioski z wyników można znaleźć tutaj: http://www.sempo.org/news/releases/Search_Engine_Marketers. Wydatki firm północno-amerykańskich na marketing internetowy w wyszukiwarkach zostały w 2005 roku oszacowane na 5,75 miliarda dolarów, z czego aż 83% to reklama w płatnych wynikach. Tradycyjne pozycjonowanie ma udział 11%. Widać więc wyraźnie, która forma reklamy ma dominującą pozycję.

W polskim warunkach ciągle sceptycznie podchodzi się do płatnych form reklamy w wyszukiwarkach. Czy słusznie? Oto zalety płatnej reklamy w wyszukiwarkach:

  • Uniezależnienie się od „czkawek” i zmian algorytmu
    Promocja w naturalnych wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę jest skuteczna, ale zmiana algorytmu rankingującego strony może z dnia na dzień pozbawić wizyt (strona znika z wysokich pozycji dla słów kluczowych).
  • Pełna kontrola nad reklamą
    Masz pełną kontrolę nad tym, jaki przekaz reklamowy zaserwujesz odbiorcy. To Ty redagujesz treść linku sponsorowanego. W przypadku wyników organicznych od konstrukcji algorytmu zależy, jaki fragment strony zostanie wyświetlony jako opis czy też która podstrona ukaże się w wynikach.
  • Wyjście z reklamą poza wyszukiwarki
    Dzięki systemom reklamy kontekstowej typu AdSesne, możesz umieszczać reklamę w niezależnych serwisach.
————————-
Grafika w nagłówku autorstwa użytkownika Master isolated images z freedigitalphotos.net


 Share

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Nie wiem, czy podejście do płatnych wyników wyszukiwania można nazwać sceptycznym. Coraz częściej jest ono wykorzystywane. Problem jest taki – po prostu wielu przedsiębiorców, szczególnie, tych mniejszych, nie stać na takie rozwiązanie, a po drugie wiedza na ten temat jest naprawdę niewielka. Może trudno to zrozumieć komuś, kto obserwuje nowe możliwości na bieżąco, ale dla wielu osób pozycjonowanie i optymalizacja to nieznane pojęcia.
      Jest wiele takich firm, które dawno założyły swoje strony, ale nie doceniały ich ważności. Często przy chęci zmiany ich wyglądu dowiadują się o ofercie pozycjonowania w wyszukiwarkach. E-wiedza to wielka, ale wciąż mało powszechna „rzeczywistość”.

    • GooRoo - Pozycjonowanie

      Dodałbym do zalet jeszcze 1 rzecz: Szybkość. Nie ma mozliwosci wypozycjonowania strony w 1 dzien na wysokie pozycje – a w przypadku np. Adwords mozna.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *