Redakcja

Przydatne narzędzia AI dla marketerów polecane przez 19 ekspertów i ekspertek z branży

Jakie narzędzia AI dla marketerów polecają eksperci i ekspertki z branży? Jakie zadania można dzięki nim zautomatyzować i dzięki temu zaoszczędzić czas, który można poświęcić na bardziej strategiczne działania? Jakie narzędzia AI sprawdzą się przy tworzeniu grafik, a które najlepiej wesprą dział obsługi klienta? Co wykorzystać do generowania tekstów lub generowania pięknych grafik? Sprawdź!

Michał Sadowski

Założyciel Brand24 – narzędzia internetowego do ochrony reputacji w internecie, z tysiącami klientów z ponad 120 krajów

ChatGPT i Claude AI – analiza dużych zbiorów danych

Jednym z najczęstszych zastosowań AI u moich działaniach jest analiza danych. Korzystam z modeli językowych ChatGPT i Claude AI, które pomagają mi szybko wyciągnąć wnioski z dużych zbiorów informacji i znaleźć między nimi istotne zależności. Dzięki temu mogę szybko przetworzyć duże ilości tekstu, np. komentarze użytkowników, recenzje czy feedback klientów, i dostrzec wzorce oraz tematy, które mogą wymagać uwagi.

ChatGPT i Claude AI są dla mnie niezastąpione w analizowaniu danych jakościowych, co oszczędza wiele godzin pracy i pozwala skupić się na wyciąganiu strategicznych wniosków.

Heygen – wideo na potrzeby onboardingu klientów

Heygen to narzędzie AI do generowania video, które wykorzystuję głównie przy onboardingu klientów. Zamiast nagrywać każde wideo od nowa, mogę wygenerować spersonalizowane materiały, które wprowadzają nowych użytkowników w świat Brand24, i tłumaczą im krok po kroku, jak korzystać z naszego narzędzia. Dzięki Heygen mogę stworzyć profesjonalne i atrakcyjne wideo, które angażują klientów i sprawiają, że szybciej zaczynają odnosić sukcesy z naszą platformą. Automatyzacja onboardingu przez AI oszczędza czas, ale też zwiększa spójność i jakość naszych materiałów.

ElevenLabs – poprawki w podcastach i audio dla klientów

Kiedy potrzebuję poprawek w nagraniach audio – np. do naszego podcastu albo w komunikatach audio wysyłanych do klientów – sięgam po ElevenLabs. To narzędzie do syntetyzowania głosu, które pozwala mi dokonać subtelnych poprawek bez konieczności nagrywania całego materiału od nowa. Korzystam z niego również podczas tworzenia bardziej spersonalizowanych komunikatów dla klientów.

Dzięki ElevenLabs mogę szybko stworzyć wysokiej jakości nagrania, które brzmią naturalnie i profesjonalnie, co ma duże znaczenie, kiedy komunikujemy się z odbiorcami przez dźwięk.

Intercom – AI w automatyzacji obsługi klienta

Intercom to jedno z najpopularniejszych narzędzi do marketing automation, które teraz dzięki AI zyskało jeszcze więcej funkcji. Wprowadzone komponenty sztucznej inteligencji automatyzują część naszej obsługi klienta, np. generując krótkie podsumowania długich rozmów i półautomatycznie odpowiadając na najczęściej zadawane pytania.

To naprawdę cenne wsparcie dla naszego działu obsługi klienta, bo pozwala oszczędzić czas i sprawniej obsługiwać klientów, zwłaszcza gdy pojawia się sporo powtarzalnych zapytań. Dzięki Intercom z AI nasz zespół jest bardziej efektywny, a klienci szybciej dostają odpowiedzi na swoje pytania.

Grammarly – poprawa anglojęzycznych treści

Od lat korzystam z Grammarly, które przeszło niesamowitą drogę od podstawowego narzędzia do poprawy pisowni do zaawansowanej platformy do edycji tekstu. Grammarly jest niezastąpione, jeśli chodzi o poprawę treści w języku angielskim – od maili, przez artykuły, po posty na bloga. Sprawdza gramatykę, stylistykę, a także spójność tekstu, dzięki czemu nasze anglojęzyczne materiały są dopracowane i profesjonalne. To nie tylko oszczędność czasu, ale też gwarancja, że nasze komunikaty będą zrozumiałe i poprawne, co ma ogromne znaczenie w komunikacji z klientami zagranicznymi.

Ciekawostka – Grammarly to jedno z największych przedsiębiorstw z Ukrainy, co jest imponujące, biorąc pod uwagę ich globalny sukces.

MidJourney – generowanie grafik AI

W pracach kreatywnych coraz częściej korzystam z MidJourney – narzędzia do generowania grafik przy pomocy sztucznej inteligencji. Używam go do tworzenia obrazów do artykułów, wpisów blogowych i innych materiałów wizualnych, które wzbogacają nasze treści i przyciągają uwagę klientów.

To niesamowite, jak dzięki MidJourney można uzyskać profesjonalnie wyglądające grafiki w kilka minut – bez potrzeby angażowania grafika na każdym etapie pracy. AI w sztuce graficznej to dla mnie coś niezwykle inspirującego i uwalniającego kreatywność.

Narzędzia AI dla marketera i ich zalety

Każde z tych narzędzi ma swoje unikalne miejsce w mojej codziennej pracy. AI pozwala mi działać szybciej, efektywniej i bardziej profesjonalnie. Bez względu na to, czy chodzi o analizę danych, tworzenie treści, komunikację z klientami czy generowanie grafik, sztuczna inteligencja daje mi nowe możliwości i ułatwia osiąganie lepszych rezultatów.

Krzysztof Marzec

CEO w DevaGroup

Najwięcej pracuję z ChatGPT – tu polecam zrobić proste doświadczenie i stworzyć prompty przepisujące treść (np. reklam czy strony docelowej), ale pod konkretną, dobrze opisaną personę. Porównywanie tych treści to ciekawa wiedza, na co powinniśmy zwracać uwagę, tworząc personalizowane pod dane grupy odbiorców treści.

PORADA

Polecam tworzyć persony w oparciu o konkretne dane, np. demografię i zainteresowania, które najlepiej konwertują według Google Analytics 4.

Narzędziem, które mocno opiera się o AI, jest też Contadu – niezastąpione przy tworzeniu treści zoptymalizowanej pod Google. Narzędzie to nie tylko analizuje, jakie słowa kluczowe są powiązane z głównym tematem i bada ich nasycenie w treści, ale również wyciąga dane z bezpośredniej konkurencji. Doskonałe do idealnego wpasowania się w to, jak powinien wyglądać nasz wynik w Google oraz na jakie pytania powinien odpowiadać.

Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays

AI używam wszędzie tam, gdzie mogę przyspieszyć swoją pracę, być bardziej efektywna i szybsza, aby mieć więcej czasu na.. pracę kreatywną. Korzystam z wersji premium „wielkiej czwórcy”: ChatGPT, Gemini, Claude, Midourney, a ostatnio także z Perplexity.

Wspieram się również wtyczkami do przeglądarki, takimi jak Harpa.ai czy Sider. Korzystam z rozwiązań AI w Notion czy Feedly. Benchmarków na kampanie poszukuje w Adaily, a dobrze bawię się dźwiękiem i obrazem w HeyGen, ElevenLabs, Runway czy Suno.

Maciej Lewiński

Certyfikowany trener i partner Google. Ma za sobą ponad 200 wdrożeń Google Analytics. Współpracował z takimi firmami, jak Pizza Hut, Empik czy Allegro

Nie będę oryginalny. ChatGPT od OpenAI to mój osobisty asystent, który sprawia, że tworzenie treści idzie jak po maśle. Kiedyś zajmowało mi to wieki, a teraz – wrzucam pomysł i hop! ChatGPT podaje mi teksty gotowe do działania, jakby wiedział, że mój czas to złoto (i że kawa właśnie stygnie). Czasem się zapominam i próbuję z nim porozmawiać jak z kumplem – i, przyznam szczerze, ChatGPT odpowiada równie cierpliwie jak przyjaciel na kolejnej kawie.

Kama Kotowska

Trenerka wystąpień publicznych i pitchowania. Keynote speaker. Jako entuzjastka content i behavior-led marketingu szuka nieszablonowych pomysłów na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych i budowanie strategii. Mówi o sobie Creative MacGyver

Jakie narzędzia AI dla marketerów polecam? Perplexity + ChatGPT 4o. Te dwa modele pomagają mi w codziennym researchu, odsiewaniu informacji istotnych od fake newsów, przeglądzie najnowszych badań, optymalizacji czasochłonnych działań, a także znajdowaniu odpowiedzi na „myśli prysznicowe” (Dlaczego mózg pamięta, że o czymś zapomnieliśmy, ale nie potrafi sobie przypomnieć, co to było?).

Dlaczego stawiam na połączenie obu tych narzędzi AI? Bo modele generatywne mają tendencję do halucynacji i sprawdzanie ich odpowiedzi w różnych źródłach jest niezbędne, aby ich uniknąć.

Zaczynaj swoje konwersacje od nadania kontekstu, np. „Jesteś dietetykiem klinicznym. Na podstawie moich wyników badań, zaproponuj 30-dniowy jadłospis…”.

Łukasz Kępiński

CEO i założyciel Tears of Joy, agencji social media influencer marketingu

W tym roku w zasadzie każde narzędzie, którego używam, ma w sobie element AI, ale szczególnie doceniam Fireflies. To mój osobisty asystent podczas wirtualnych spotkań – notuje, podsumowuje i przydziela zadania. Dzięki temu mam pełną kontrolę nad projektami, a co ciekawe, jego efektywność potwierdziłem nawet programem afiliacyjnym, w którym zdobyłem już kilka nagród. AI staje się naturalnym wsparciem w pracy, dzięki czemu możemy bardziej skupić się na kreatywności i strategii.

Dawid Bagiński

Prowadzi agencję marketingu w social mediach, Social Elite

Uwielbiam AI. Korzystam z niej każdego dnia. Uczę się jej. Inwestuję w nią. Buduję indywidualnie rozwiązania dla własnej firmy i pomagam korzystać z niej innym. Zarabiam na niej i dzięki niej. W 2025 roku idę „all in” w tę technologię. 

AI pomaga mi w:

  • automatyzowaniu firmy,
  • szkoleniu pracowników,
  • podnoszeniu efektywności pracy,
  • księgowaniu dokumentów,
  • udzielaniu wsparcia moim pracownikom czy też w ocenie ich skuteczności.

Ponadto korzystamy z AI do generowania treści do filmów, zdjęć czy nawet pomysłów, które wykorzystujemy w codziennej pracy. 

Mike Korba

CCO & co-founder w User.com

Fathom.video to mały game-changer w zarządzaniu spotkaniami. Dlaczego? Bo zamiast notować, mogę się skupić na rozmowie. Automatyczne transkrypcje, podsumowania i kluczowe punkty – wszystko podane na tacy. Idealne rozwiązanie, jeśli chcesz wycisnąć więcej ze swoich spotkań.

PORADA

Używaj tego narzędzia do analizowania rozmów sprzedażowych – dowiesz się, co działa, a gdzie tracisz uwagę klienta. To AI, które daje realne efekty, a nie jest tylko modnym hasłem.

Mateusz Malinowski

SEO Director. Od 2016 roku prowadzi działania SEO w Fabryce Marketingu

Jeśli chodzi o narzędzia AI dla marketerów, to moimi dwoma ulubionymi połączeniami są:

1. SurferSEO + Jasper.ai = content machine

Surfer analizuje TOP 10 wyników i daje wytyczne SEO, a Jasper od razu tworzy tekst zgodny z tymi wytycznymi. Oszczędność czasu? 70% na research i pisanie, a treści są od razu zoptymalizowane pod algorytmy Google.

2. Screaming Frog + ChatGPT = SEO sprinter

To combo daje super rezultaty w żmudnej optymalizacji. Screaming Frog wykrywa problemy techniczne, a ChatGPT pomaga błyskawicznie generować np. tagi title dla wszystkich podstron. Dzięki tej automatyzacji możemy tworzyć skalowalne strategie naprawcze.

Rafał Szymański

Ekspert sprzedaży B2B i B2C, którą zajmował się w Sanofi, Roche, Philips czy 3M. Pionier we wdrażaniu LinkedIn Sales Navigator w korporacjach

Na co dzień wykorzystuję kilkanaście narzędzi AI, głównie LLM-ów, które spiąłem po API do działania i automatyzacji. W tym roku do zespołu botów, które mam od ponad 6 lat i działają głównie na LinkedIn (stąd nazwa LAFIK – od LinkedIn Automatiom Friend), dołączyła Alicja. Alicja to taki „second brain” nakarmiony całą wiedzą o wszystkim w firmie, znająca każdy e-mail czy wysłaną ofertę. Wykorzystuję ją do:

  • streszczania długich wątków i odpisywania w moim imieniu na e-maile,
  • porządkowania wiedzy,
  • bycia moim trenerem w tematach, w których chce się podciągnąć.

Jednym z przykładów jest proces, w którym każde nasze spotkanie online czy offline jest nagrywane za pomocą Firefiles, transkrypcja wysyłana jest przez Make.com do kilku agentów, którzy robią na jej podstawie różne zadania. Jeden robi podsumowanie w formie punktów i pisze draft e-maila, inny rozdziela zadania według tych punktów i wrzuca jako taski do ClickUp, a Alicja analizuje, czy rozmowa odbyła się zgodnie za założeniami, czy zostały poruszone konkretne punkty i jak się sprawdziłem w trudnej dla mnie roli handlowca.

Jarosław Dudek

Head of SEO and AI manager w maxroy. Wraz z Mariuszem Bacicem prowadzi szkolenia z SEO

W SEO czas to nie tylko pieniądz – to przede wszystkim możliwość szybszego reagowania na zmiany algorytmów i potrzeby klientów. Dlatego w mojej codziennej pracy stawiam na inteligentną automatyzację przy użyciu narzędzi AI. Mówiąc szczerze, to nie pamiętam już dnia, w którym nie otarłbym się o coś napędzanego przez sztuczną inteligencję.

Obecnie moim głównym wsparciem jest Dify.ai – narzędzie, które pomaga mi w budowaniu zautomatyzowanych procesów. Idealnie sprawdza się w procesach contentowych i analitycznych. Wykorzystuję je do szybkiego tworzenia szkieletów tekstów, analizy konkurencyjnych treści czy briefów contentowych.

Uświadamiam sobie również, że nie korzystam z wyszukiwarki Google tak często jak kiedyś. A to za sprawą Perplexity. To narzędzie świetnie sprawdza się w researchu i błyskawicznym dostępie do aktualnych danych, co jest nieocenione. Samo Perplexity może być również świetnym źródłem wiedzy do zasilenia modelu, czyli do stworzenia RAG-a. 

Dla SEO-wców szczególnie wartościowe mogą być również poniższe narzędzia:

narzędzia AI dla marketerów

Kluczem jest jednak nie tylko dobór narzędzi, ale też umiejętność budowania z nich efektywnego ekosystemu. W SEO liczy się przede wszystkim systematyczność i skalowalność działań – dlatego właśnie AI staje się nieodzownym partnerem w codziennej pracy.

Kamila Maleszak

Marketing Specialist w DevaGroup

Narzędzie AI dla marketerów, które polecam, to przede wszystkim ChatGPT. To narzędzie, które każdego dnia przyspiesza i ułatwia moją pracę. Pomaga mi w wielu kwestiach: od tworzenia postów na social media przez szybki research, po opracowywanie szkiców treści. Sprawdza się również przy korekcie tekstów: wyłapuje błędy językowe, sugeruje poprawki struktury, a także pozwala sprawdzić, czy tekst jest zrozumiały.

Lubię też zapytać też Chat o to, jakie emocje moje teksty mogą wywołać u odbiorcy. Uważam, że wskazówki zaproponowane przez to narzędzie są trafne i mogą stanowić bardzo przydatną i szybką alternatywę, gdy brakuje nam obiektywnej opinii na temat naszych treści.

Oczywiście, trzeba mieć na uwadze, że ChatGPT nie zrobi za nas wszystkiego. Aby korzystać z niego efektywnie, trzeba nakarmić go odpowiednimi danymi, poinformować o naszych celach i nauczyć naszego stylu komunikacji.

Z kolei jeśli czujemy przesyt ChatGPT, warto wypróbować narzędzie Jasper.ai. Pomaga w tworzeniu treści, takich jak wpisy blogowe, posty na social media czy opisy produktów. Umożliwia także personalizację tekstów pod kątem stylu i tonu wypowiedzi. Jasper.ai oferuje 7-dniową wersję próbną – polecam przetestować!

Narzędzia AI do podcastów

W pracy zajmuję się też montażem podcastów, a ogromnym wsparciem jest dla mnie Adobe Podcast, a dokładniej funkcja Enhance Speech. Dzięki niej mogę uzyskać czysty, radiowy dźwięk nawet z najgorszej jakości nagrań. Narzędzie jest proste i szybkie w obsłudze. Korzystając z niego, możemy zapomnieć o długich godzinach spędzonych na poprawianiu dźwięku w wideo czy podcastach marketingowych. Miłego korzystania!

Wojciech Żywolt

Regional Paid Social Senior Specialist w GroupM Poland, wykładowca i szkoleniowiec

W swojej pracy chętnie korzystam z Gemini od Google, ChatGPT czy Brand24. Gemini i ChatGPT wykorzystuję, aby pobudzić swoją kreatywność, przygotować schematy e-maili, tłumaczyć teksty czy robić research. Brand24 to bardzo przydatne narzędzie AI dla marketerów, za pomocą którego monitoruję marki w internecie, analizuję konkurencję, tworzę raporty czy infografiki.

Przydatna wskazówka ode mnie: naucz się pisać dobre prompty, czyli:

  1. zadawaj krótkie, zwięzłe pytania,
  2. wskazuj kontekst (zawęź tematykę swojego pytania),
  3. wyjaśnij, jakie masz oczekiwania (możesz podawać przykłady),
  4. zawsze weryfikuj odpowiedzi wygenerowane przez narzędzia (istnieją tzw. „halucynacje AI” – sztuczna inteligencja może okazjonalnie tworzyć odpowiedzi, które brzmią wiarygodnie, ale opierają się na zmyślonych, niedokładnych lub błędnych informacjach).

Mateusz Murawski

Social Media Strategy Team Leader w Altavia Kamikaze + K2

AI dość mocno zmieniło flow mojej pracy, czyniąc ją bardziej wydajną i lepiej zorganizowaną. Narzędzia AI dla marketera, z których korzystam na co dzień, to:

1 Poe.com

Platforma, która umożliwia użytkownikom interakcję z różnymi modelami językowymi, w tym AI, takimi jak ChatGPT, Google Gemini oraz generative AI (jak Pika i Dall-E). Dzięki niej w łatwy sposób mogę porównać wyniki i możliwości każdego z modeli. Poe kosztuje tyle, co dostęp do ChatGPT, a daje zdecydowanie więcej.

2 Perplexity

Wyszukiwarka zbudowana w oparciu o AI. Zamiast wyświetlać linki, jak np. robi to Google, podsumowuje informacje i dodaje do nich źródła. Momentami jest to szybsze niż przeklikiwanie się przez kolejne strony.

3 NotebookLM

Narzędzie Google do notatek i researchu. W dużym skrócie: dodane do folderu źródła (linki, teksty, dokumenty, prezentacje, wideo) są przetwarzane przez AI i analizowane pod dowolnym kątem. To świetne narzędzie do gromadzenia notatek i badań, dzięki któremu szybko można wyszukać potrzebne informacje. Ryzyko błędnych i zmyślonych odpowiedzi jest minimalne, bo NotebookLM opiera się tylko na źródłach, które sami dodamy.

Julia Chwała

Creative & Strategic Projects Specialist w agencji Enyo

Niektóre z narzędzi AI dla marketerów stały się już nieodłączną częścią mojej codziennej pracy zawodowej. Perplexity super się sprawdza w researchu – dzięki niemu szybko znajduję potrzebne informacje i jestem na bieżąco z aktualnymi trendami. Claude świetnie pomaga mi przy redagowaniu tekstów, nadając im profesjonalny szlif. A ChatGPT? To mój partner od kreatywnego myślenia, pozwalający mi spojrzeć na projekty z zupełnie nowej perspektywy.

Kluczem jest jednak umiejętne korzystanie z tych narzędzi. Pamiętajmy, że technologia ma wspierać naszą kreatywność, a nie ją zastępować. To nasza ludzka perspektywa, doświadczenie i empatia są najcenniejsze. Moja rada? Nie bój się eksperymentować i odkrywać, jak AI może wesprzeć Cię w codziennej pracy.

Adam Płoński

Senior Graphic Designer w agencji Insignia

Pracując w agencji marketingowej, muszę być elastyczny i szybki. Moje zadania skupiają się głównie na projektach w social mediach – często prowadzę wiele tematów naraz i niezwykle ważne jest, abym robił to zarówno dokładnie, jak i w ramach określonych, często wymagających terminów realizacji. Istotne jest też to, aby możliwie jak najlepiej oddać wizję i misję klientów, dla których tworzę treści. Rewolucja narzędzi AI dla grafików całkowicie przekształciła moją dynamikę pracy, pozwalając mi tworzyć projekty znacznie szybciej niż wcześniej.

Narzędzia AI dla grafików z pakietu Adobe

W świecie generowania i edycji grafik kluczową rolę odgrywają dla mnie zaawansowane narzędzia AI z pakietu Adobe. Wypełnianie generatywne w Photoshopie to dla mnie absolutna rewolucja, która pozwala błyskawicznie usuwać lub dodawać elementy, czy uzupełniać obrazy w sposób, który jeszcze niedawno wydawałby się niepotrzebnie złożony lub nawet niemożliwy.

Generatywne rozszerzenie tła to kolejne narzędzie w Photoshopie, które stało się dla mnie mocnym gamechangerem. Zdjęcie w proporcjach 1:1 w mgnieniu oka mogę dostosować pod format IGS. To ułamek w całej gamie narzędzi AI, jakie oferuje Adobe, a ich dynamiczny rozwój pozwala na wdrażanie coraz to lepszych usprawnień, które mogę wykorzystywać w codziennej pracy. Warto monitorować wersje beta programów z pakietu Adobe – to tam w pierwszej kolejności dodawane są kolejne funkcje i usprawnienia związane z AI.

Harmonize

Obecnie na horyzoncie rysuje się nam kolejne rewolucyjne narzędzie, o którym warto tu wspomnieć, a mianowicie Harmonize. Istnieje już rozwiązanie o tej samej nazwie, dostępne w pakiecie Neutral Filters, ale będzie to zupełnie nowe narzędzie. Da ono możliwość dostosowania kolorów i cieni dwóch różnych zdjęć tak, by pasowały do siebie pod względem światła, temperatury barw i kolorystyki oraz jej nasycenia. Dzięki temu np. umieszczanie packshotów na zdjęciach stockowych ograniczy się do dwóch kliknięć.

Midjourney i Stable Diffusion

Z kolei Midjourney stał się moim nieodzownym towarzyszem w procesie twórczym. Dzięki niemu mogę szybko szkicować koncepcje graficzne, tworzyć intrygujące mockupy oraz generować storyboardy. W tym samym celu wykorzystuję Stable Diffusion, który jest szczególnie przydatny przy bardziej specjalistycznych i precyzyjnych wizualizacjach. Stability Matrix natomiast pomaga mi zarządzać i optymalizować całe procesy generowania obrazów w Stable Diffusion.

Promptomania

Przy tworzeniu odpowiednich promptów pomaga mi kolejne narzędzie AI, mianowicie Promptomania, które pozwala na określanie stylu na przesłanym przeze mnie zdjęciu lub z wybranych presetów. Umożliwia ono określenie istotnych dla kompozycji detali, takich jak przesłony, materiały znajdujące się na generowanych grafikach, typ światła, kolory czy emocje. Oczywiście to wszystko można robić bezpośrednio w Midjourney, jednak Promptomania jest wygodnym usprawnieniem.

Narzędzia AI do animacji

Social media bez dynamiki i ruchu w dzisiejszych czasach nie istnieją, dlatego narzędzia do animacji są również bardzo ważne. Pika pozwala mi w mgnieniu oka zamieniać statyczne grafiki w dynamiczne, angażujące klipy, które wykorzystuję przy pracach przetargowych i na etapach koncepcyjnych.

Runway ML to z kolei prawdziwy majstersztyk umożliwiający tworzenie zaawansowanych efektów ruchu, podmienianie tła czy generowanie przejść między scenami.

Trochę bardziej ograniczoną funkcjonalność oferuje Haiper, niemniej również zachęcam do przetestowania. W tym temacie również muszę zacząć wdrażać się w działanie Stable Diffusion Video – jeszcze nie korzystałem z generowania wideo za pomocą tego narzędzia, ale znając jego możliwości w zakresie obrazów statycznych, przewiduję, że i tu kryje się spory potencjał. Wymienione narzędzia stanowią dla mnie bazę do inspiracji. Nie wykorzystuję ich przy kreacjach dla klientów, ale sprawdzają się u mnie na poziomie koncepcyjnym.

Asystenci AI

Wsparcie merytoryczne i kreatywne to kolejny ważny aspekt mojej pracy. Claude stał się moim ulubionym asystentem AI do pracy nad koncepcjami i generowaniem pomysłów. ChatGPT świetnie sprawdza się w początkowej fazie burzy mózgów, a Gemini stanowi dodatkowe źródło inspiracji i weryfikacji pomysłów. Na podobnej zasadzie działa Copilot, i choć jest to ChatGPT w przebraniu Microsoftu, to czasem daje ciekawe rezultaty.

Nie mogę również zapomnieć o Civitai, które oferuje kompleksowe repozytorium modeli AI, w którym mamy dostęp do szerokiej gamy narzędzi do generowania obrazów. Rozwiązanie to koncentruje się na modelach Stable Diffusion oraz społeczności samych twórców i użytkowników zajmujących się generowaniem grafik, a dodatkowo to wszystko, w przeciwieństwie do samego Stable Diffusion, dostępne jest online.

Ideogram natomiast otwiera przede mną zupełnie nowe możliwości generowania grafik z tekstem, co jest wprost idealne dla komunikacji w social mediach. Kolejne świetne narzędzie, które wykorzystuję podczas pracy koncepcyjnej.

Chyba dla wszystkich jest już jasne, że narzędzia AI nie zastąpią ludzkiej kreatywności, ale bez wątpienia ją wzmacniają. Moja praca stała się szybsza, bardziej zróżnicowana i przyznam szczerze, o wiele bardziej ekscytująca. Kluczem jest jednak nie sama technologia, lecz umiejętność jej świadomego i twórczego wykorzystania. AI to narzędzie, a prawdziwa magia dzieje się w naszych głowach.

Mateusz Bartkowiak

Performance Marketing Coordinator w Performance Group

Uważam, że eksploracja, wdrażanie i wykorzystywanie narzędzi AI dla marketerów w swojej codziennej pracy powinno być standardem, chlebem powszednim. Sztuczna inteligencja dostarcza tak wiele możliwości przyspieszenia pewnych procesów, że nie możemy przejść obok tego obojętnie.

W codziennej pracy staram się używać narzędzi AI do tłumaczeń, edycji i poprawy treści, generowania treści i grafik, tworzenia podsumowań. Oprócz tego istnieje wiele narzędzi specjalistycznych, wykorzystujących technologię AI, które zostały opracowane do pracy z konkretnymi systemami. Na przykład Google może się pochwalić wieloma narzędziami do optymalizacji kampanii, feedów produktowych, treści.

Jednak dla mnie najciekawsze jest to, co możemy wypracować z narzędziami AI sami. Możemy być w tym naprawdę kreatywni, a ciągle rozwijające się modele potrafią coraz więcej. Możemy więc napisać nową formułę do Excela, fragment kodu (VBA, SQL, JavaScript), o które wcześniej musieliśmy prosić (i czekać!) dział IT. Na naszych oczach rozwija się niesamowita technologia, która już wpływa na naszą pracę, a jej wpływ będzie jeszcze większy, więc na pewno powinniśmy dać jej szansę, a może dzięki temu zyskamy 5 minut więcej na poranną kawkę i ploteczki z kolegami/koleżankami z biura.

Adrianna Kubik

Board Member & Business Director w They Digital

Narzędzie AI, które wykorzystuję w swojej codziennej pracy, to Copilot – codzienny asystent do pracy w środowisku Microsoft. Copilot pomaga mi w wielu obszarach, takich jak automatyzacja zadań administracyjnych, analiza danych, tworzenie i edycja dokumentów. Dzięki Copilot mogę skupić się na bardziej strategicznych zadaniach, ponieważ zdejmuje ze mnie część rutynowych czynności. Przykładowo automatycznie zarządza moim kalendarzem, przypomina o ważnych terminach, podsumowuje wątki z Teams. Pomaga mi również w tworzeniu podsumowań plików, syntezie informacji, researchu, generowaniu wizualizacji.

Konrad Jezierski

Członek Zarządu i OmniSales Director, Sklepy Komfort S.A.

Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej integralną częścią naszej pracy, pełniąc rolę wirtualnego „stażysty”, który pomaga w podstawowych, czasochłonnych zadaniach. Na poziomie podstawowym AI doskonale sprawdza się w wykonywaniu powtarzalnych zadań, które wcześniej zajmowały dużo czasu i wymagały dużych zasobów.

Jednak w Komfort poszliśmy o krok dalej. Zamiast traktować sztuczną inteligencję tylko jako wsparcie w prostych zadaniach, postanowiliśmy wykorzystać jej pełny potencjał. Zrozumieliśmy, że AI nie tylko wspiera nas w codziennych zadaniach, ale również może stać się kreatywnym partnerem w procesie produkcji, oferując zupełnie nowe możliwości.

Kampanie takie jak „Satysfakcja” czy „Black Sales Weeks” są efektem zastosowania aż dwunastu różnych narzędzi AI, które były wykorzystywane na różnych etapach produkcji. Dzięki tym narzędziom mogliśmy zautomatyzować wiele procesów, a jednocześnie zyskać możliwość eksperymentowania i tworzenia bardziej zaawansowanych treści. 

czytaj także

40 pomysłów na świąteczny prezent dla marketera

Redakcja

O autorze

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu intern...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 8–10 kwietnia 2025 roku.

    Zapoznaj się także z ofertą organizowanych przez nas szkoleń z zakresu marketingu.

     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz