Dzień Kobiet 2021 już za nami. Tego typu święta to świetna okazja, by przygotować z dużym wyprzedzeniem ciekawą akcję marketingową. Jakie kampanie na Dzień Kobiet 2021 zwróciły naszą uwagę? Tego dowiesz się z poniższego zestawienia! 😊
1. IKEA – FiftyFifty
W tym roku IKEA wyszła z naprawdę ciekawą inicjatywą – w ramach kampanii na Dzień Kobiet marka postanowiła stworzyć nietypową, cyfrową grę karcianą FiftyFifty. Na czym ona polega? Na InstaStories brytyjskiej IKEI znajdziesz karty z pytaniami dotyczącymi obowiązków domowych (np. ile godzin tygodniowo spędzasz na wykonywaniu obowiązków domowych?). Marka chciała w ten sposób zwrócić uwagę na to, że nadal to kobiety biorą na siebie większość obowiązków.
2. Bank BNP Paribas – Gdzie są nasze patronki?
Czy wiesz, że… według statystyk patronem większości szkół w Polsce są mężczyźni? Ten problem porusza bank BNP Paribas w tegorocznej kampanii na Dzień Kobiet. Jak mówi Agnieszka Konarzewska, dyrektorka Departamentu Komunikacji Marketingowej BNP:
„Tym razem naszą uwagę przykuła zauważalna dysproporcja płci patronów i patronek szkół podstawowych oraz średnich w Polsce. Dlatego w najnowszej inicjatywie chcemy zwrócić uwagę właśnie na te kwestie, a ponieważ role społeczne są kształtowane już od najmłodszych lat, to edukacja na temat roli kobiet w biznesie, nauce czy kulturze, jest naszym zdaniem szczególnie ważna.” Program „Gdzie są nasze patronki?” rozpoczął się 8 marca 2021 roku. Przybliżane przez BNP Paribas sylwetki niezwykłych kobiet mają zachęcać szkoły do przyjmowania jako patronek kobiecych bohaterek, które na stałe wpisały się na karty naszej historii. O szczegółach akcji przeczytasz na dedykowanym landing page’u.
3. Netflix – Jesteśmy o jedną historię od siebie
Z kolei Netflix z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet postanowił przygotować spot, w którym zaprezentował historyczne chwile w związku z kobietami w kinie. Na trwającym ponad minutę wideo możesz zobaczyć m.in. pierwszy pocałunek dwóch kobiet w filmie pełnometrażowym, pierwszą lesbijkę w telewizji publicznej w USA czy też pierwszą rdzenną kobietę pochodzenia meksykańskiego, która została nominowana do Oscara.
Poza tym na platformie pojawiła się nowa kategoria, w której znajdziesz produkcje z kobietami w rolach głównych, a sama marka przekaże 5 mln dolarów na wsparcie kobiet, które tworzą w branży filmowej.
4. Zalando i Robert Makłowicz
Robert Makłowicz bije ostatnio rekordy popularności. Sympatyczny krytyk kulinarny, który cechuje się sporym humorem i dystansem do siebie, ma sporą rzeszę wiernych fanów (251 tys. obserwujących na Facebooku, 274 tys. subskrybujących na YouTube i 192 tys. followersów na Instagramie [dane na dzień 8.03.2021])! Nic więc dziwnego, że Zalando postanowiło wykorzystać popularność Makłowicza, tworząc swoją kampanię na Dzień Kobiet 2021. 😉
5. KFC i bukiet z… kurczaków
Pomysł nie jest zbyt oryginalny, ale sądząc po liczbie reakcji, chyba się spodobał. 😉 W tym roku KFC bez wątpienia zainspirowało się powiedzeniem „przez żołądek do serca”.
6. HAYB – kawa dla kobiet
Po kurczakach nadszedł czas na kawę. I to nie byle jaką! Bo taką, która pomaga. 😉 Warszawska palarnia kawy z okazji Dnia Kobiet 2021 postanowiła wypuścić na rynek limitowany produkt. To paczka ziaren, z której 10% dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczone na cele statutowe polskiego Centrum Praw Kobiet, w tym na przeciwdziałanie przemocy i dyskryminacji wobec kobiet. Kawa pochodzi z farmy Eriki Sanchez, prowadzonej wyłącznie przez panie! Pracuje ich tam aż 830, a większość z nich pochodzi z Gwatemali. Warto dodać, że są to kobiety, które doświadczyły trudnej sytuacji ekonomicznej. Kupując paczkę – pomagasz również im.
7. Starbucks – #stronglikecoffee
A skoro już jesteśmy przy kawie – sieć kawiarni Starbucks również postanowiła uhonorować Dzień Kobiet 2021. Na kanałach społecznościowych giganta pojawiły się wyjątkowe historie kobiet o niezwykłych zainteresowaniach, oznaczone hasztagiem #stronglikecoffee. Celem kampanii jest przypomnienie, że w każdej kobiecie drzemie ogromna siła.
8. Barbie Włodarczyk
Każdego roku marka Barbie docenia najwybitniejsze kobiety, przyznając im wyróżnienie Barbie Shero. Taki prezent na Dzień Kobiet 2021 trafił między innymi do jednej z Polek. Lalkę ze swoją podobizną otrzymała Anita Włodarczyk, wielokrotna rekordzistka świata, Europy i kraju w rzucie młotem. Wyróżnienie ma pokazać dziewczynkom, że ich potencjał jest nieograniczony, a w przyszłości mogą robić to, co naprawdę kochają. W końcu marzenia są po to, by je spełniać. 😉
9. Życzenia z Bytomia
Facebookowy fanpage zakładu pogrzebowego w Bytomiu znany jest ze swojego czarnego humoru. Na Dzień Kobiet firma postawiła na nietypową formę życzeń… W końcu należy pamiętać o wszystkich kobietach. Nawet tych, których już z nami nie ma. 😅
10. Pilotka Ryanair’a
Na koniec odlećmy w przestworza! Linia lotnicza Ryanair na Dzień Kobiet 2021 przedstawia historię Chiary. To pilotka, która pokazuje swoją pasję do lotnictwa i zachęca inne kobiety do tego, by zaistniały w tej nieziemskiej branży. Firma Ryanair uświadamia, że prowadzenie samolotu nie jest zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn.
Kobiety sprawnego.marketingu
8 marca stał się dla nas inspiracją, aby w końcu oficjalnie przedstawić wszystkie kobiety, które są na naszym pokładzie. 🙂 Na naszym profilu na Facebooku znajdziesz wpis, dzięki któremu poznasz dziewczyny sprawnego.marketingu – bez nich nie byłoby m.in. naszych szkoleń, konferencji, magazynu, bloga, social mediów czy tak sprawnej obsługi klienta! ❤️
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!