Anna Kołodziej, Weronika Wareńczak

7 kreatywnych kampanii na Igrzyska Olimpijskie 2024, które przykuły naszą uwagę

Olimpiada, podobnie jak Super Bowl, jest świetną okazją dla marek do stworzenia kreatywnych reklam. Które kampanie na Igrzyska Olimpijskie 2024 sprawiły, że nasze serca zabiły szybciej? Zobacz zestawienie! 👇

1. Nike: „Winning Isn’t for Everyone”

Spot Nike na Olimpiadę 2024 podkreśla, że zwycięstwo nie jest dostępne dla każdego. Reklama przedstawia uznane gwiazdy sportu, takie jak m.in. Kobe Bryant, Cristiano Ronaldo, Serena Williams, Sabrina Ionescu czy Kylian Mbappé, w akompaniamencie powtarzającego się pytania: „Am I a Bad Person?”. Jest ono zestawione z takimi cechami, jak samolubność, obsesja na punkcie siły i władzy czy brak empatii, i ukazane na tle scen z rozgrywek sportowców. Kampania inspiruje do dążenia do celu pomimo przeciwności losu, uświadamiając, że porażki czy upadki są integralną częścią drogi do sukcesu.

2. Google i spot na Olimpiadę „Dear Sydney”

Reklama Google na Igrzyska Olimpijskie 2024 wywołała sporo kontrowersji. Niektórzy zarzucają jej twórcom, że zachęca do wykorzystania AI do napisania listu do ulubionej mistrzyni, zamiast zrobić to samodzielnie. Niemniej spot ma też inspirujący wymiar, bowiem ukazuje, jak osiągnięcia sportowców i sportsmenek mogą inspirować kolejne pokolenia. Równie ważne jest tutaj wsparcie ojca dziewczynki, który pomaga jej w treningach, dopinguje i pomaga na każdym kroku – również napisać list do idolki, posiłkując się Gemini.

3. Coca Cola: It’s Magic When the World Comes Together | Paris 2024 | Global ​

Kampania Coca-Cola na igrzyska olimpijskie 2024 w Paryżu, zatytułowana „It’s Magic When The World Comes Together”, przedstawia moment, gdy mistrzyni pływacka, Tatjana Schoenmaker, została spontanicznie przytulona w trakcie Olimpiady 2020 w Tokio przez Lilly King, Kaylene Corbett i Annie Lazor. Taki gest, symbolizujący zjednoczenie sportsmenek, sprawia, że widzowie na całym świecie również się jednoczą, padając sobie w ramiona. 

Spot był częścią szerszej akcji, w skład której wchodziły także reklamy outdoorowe oraz specjalne puszki Coca-Coli, które po postawieniu przy sobie dwóch opakowań, tworzyły grafikę obejmujących się rąk.

kampanie na igrzyska olimpijskie 2024

4. OMEGA: międzynarodowa kampania na Igrzyska Olimpijskie 2024

OMEGA stworzyła międzynarodową kampanię, której narracja skupia się na Paryżu oraz olimpijskich sportowcach. Zabytki, symboliczne obiekty i najbardziej charakterystyczne miejsca miasta stają się sportową areną, na której zawodnicy walczą o wyniki i marzenia. Dwunastu ambasadorów marki, którzy pochodzą z różnych zakątków świata, takich jak Léon Marchand, Shericka Jackson czy Gianmarco Tamberi, rywalizują w różnych dyscyplinach sportowych, uosabiając wartości Omega – precyzję, doskonałość i determinację. 

5. Polska Organizacja Turystyczna promuje nasz kraj w Paryżu podczas Igrzysk Olimpijskich

Polska Organizacja Turystyczna promuje nasz kraj w Paryżu podczas Igrzysk Olimpijskich. Na 86 stacjach paryskiego metra umieszczono 200 billboardów z hasłem „Następny przystanek – Polska”. Celem akcji jest zachęcenie odbiorców do odwiedzenia Polski oraz nawiązania współpracy z polskimi przedstawicielami. Billboardy w metrze sugerują wykorzystanie połączeń lotniczych do Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia.

kampanie na igrzyska olimpijskie 2024

6. WWF: „The Climate Games”

Oto najnowszy spot WWF stworzony z okazji igrzysk olimpijskich w Paryżu. Kampania „The Climate Games” ma na celu zwrócenie uwagi widzów na rosnący problem zmian klimatycznych. W spocie komentarze dziennikarza sportowego są zestawione z obrazami płonących lasów w Grecji, niszczycielskich sił tornad oraz ulewnych deszczy w różnych częściach świata.

7. A co z filmami? „Wicked” nawiązuje do Igrzysk!

Pociąg z filmu „Wicked” został „wysłany” do Paryża! A to wszystko w związku z Igrzyskami Olimpijskimi! „Pierwszy przystanek w drodze do Szmaragdowego Miasta: Igrzyska Olimpijskie w Paryżu!” – tak brzmiał podpis pod filmem na oficjalnym koncie na Instagramie .

Pociąg jest jedną z wielu ogromnych scenografii, które zbudowano, by tchnąć życie w świat „Wicked” na planie, zamiast korzystać z zielonego ekranu i grafiki komputerowej. Poniższe wideo to CGI (computer-generated imagery), ale taki pociąg naprawdę został skonstruowany na potrzeby filmu!

czytaj także

Reklamy z okazji rozpoczęcia roku szkolnego: 7 kreatywnych kampanii

Anna Kołodziej, Weronika Wareńczak

O autorze

Anna Kołodziej, Weronika Wareńczak

Anna Kołodziej - redaktor naczelna magazynu sprawny.marketing oraz content marketing manager. Weronika Wareńczak - junior marketing manager w spr...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz