Redakcja

Jak angażować odbiorców social media i zwiększyć zasięgi? Praktyczne porady od ekspertów

Zapytaliśmy prelegentów, którzy wystąpią na dniu I ❤️ social media na konferencji I Love Marketing & Technology, która odbędzie się już 22-24 października 2024 roku, o to, jak angażować odbiorców social media i jak zwiększyć zasięgi na Instagramie, TikToku i w innych mediach społecznościowych.

Oto kilka praktycznych wskazówek od Oli Sidorowskiej, Michała Wrzoska i Sylwii Dąbrowskiej, dzięki którym będziesz mieć możliwość skupienia się na tworzeniu wartościowych treści, które trafią do Twojej grupy docelowej, a to pozwoli Ci na zwiększenie zasięgu i zaangażowania na Twoim profilu!

Aleksandra Sidorowska

Social media manager i założycielka agencji kreatywnej Precious Content. Zwyciężczyni pierwszej w Polsce nagrody Make TikToks Contest.

Jak angażować odbiorców i zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych w 2024 roku?

Według mnie angażowanie odbiorców w social mediach zawsze opiera się na dwóch głównych elementach: społeczności oraz narzędziach, jakie w danym momencie oferują nam media społecznościowe.

Kanał nadawczy na Instagramie

Na Instagramie stosunkowo nowym narzędziem jest kanał nadawczy, który daje twórcom możliwość bliższego kontaktu z odbiorcami. Przez pewien czas był to „jednostronny kontakt” i tylko twórca mógł na nim publikować, ale od niedawna Instagram pozwala też odbiorcom na pozostawienie komentarza i wejście w rozmowę z twórcą. Taka forma zacieśniania więzi w przyszłości przekłada się na większe zaangażowanie odbiorców w pozostałe publikacje na profilu twórcy. 

PS A jeszcze więcej na temat skutecznych działań na Instagramie dowiesz się już 22 października podczas wystąpienia Oli Sidorowskiej na I Love Marketing & Technology! ❤️

marketing na instagramie

Storytime na TikToku

Z kolei na TikToku treściami, które w ostatnim czasie zyskują wysokie wyświetlenia, angażują widzów i mogą zwiększyć zasięgi, są „storytime’y”, czyli filmy, w których twórcy spontanicznie dzielą się swoimi przeżyciami i przemyśleniami.

Ta forma video bardzo często przekracza 60 sekund, a do tego „dba” o watchtime, bo widzowie chętnie wyczekują do końca filmu, by usłyszeć puentę historii. Do tego otwieranie się na widzów, szczerość, dzielenie tymi dobrymi, ale i gorszymi momentami – to wszystko powoduje, że odbiorcy chętnie odnoszą się do usłyszanej historii i dzielą swoimi doświadczeniami w komentarzach.

Michał Wrzosek

Co-Founder & CEO Centrum Respo. Przedsiębiorca, edukator, influencer. W social mediach obserwuje go 2,2 mln obserwatorów, a jego video w zeszłym roku miały ponad 1 mld wyświetleń.

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców w social mediach?

W marketingu wideo kluczowym elementem jest „hook”, czyli pierwsze kilka sekund filmu, które mają za zadanie przyciągnąć i zatrzymać uwagę widza. Moim zdaniem połowa pracy nad materiałem powinna być poświęcona właśnie na dopracowanie tego elementu, bo jeżeli hook nie zadziała, to nawet najlepszy scenariusz czy przekaz nie uratują filmu. W efekcie Twoja produkcja nie trafi do Twojej grupy docelowej, a obejrzy co najwyżej bliska przyjaciółka lub mama, jeśli wyślesz im link.

Jak sprawdzić, czy hook działa?

Wystarczy przetestować go w biurze, wśród znajomych – po prostu rzuć go głośno w eter i zobacz, ile osób odwróci głowę. Jeśli 60–70% ludzi zwróci na to uwagę, to znak, że hook ma potencjał.

Z mojej analizy kilku tysięcy wideo jasno wynika, że jeśli po 3–4 sekundach ogląda Cię mniej niż 50% użytkowników, to nie ma szans, że taki film zdobędzie dużo wyświetleń.

Wyniki mogą różnić się w zależności od platformy: na TikToku dobry wynik to około 50% utrzymanej uwagi, natomiast na YouTubie może to być nawet 80% i więcej. Dlatego właśnie tak istotne jest to, aby hook był silny i dobrze zaplanowany.

Jak budować hooki?

Najlepsze hooki często bazują na zaprzeczeniach („Nie rób tego!”, „Nie kupuj tego!”), odwołują się do dużych marek lub wykorzystują RTM (real-time marketing, czyli nawiązania do bieżących wydarzeń).

Do tego warto dodać elementy wizualne, które zaskoczą odbiorcę. Przykładem może być hook „Tych produktów nie kupuj w Biedronce ani w żadnym innym sklepie” – w czasie którego potykam się o palety. Czyli mamy tutaj duży sklep, z którym każdy może się utożsamić, zaprzeczenie oraz zaburzenie warstwy wizualnej, co razem tworzy pewniaka na viral. Warto pamiętać, że najlepsze hooki łączą kilka elementów jednocześnie. Powodzenia!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tworzenia video, które staną się viralem i zwiększą zasięgi w social media? Przyjdź na I Love Marketing & Technology i posłuchaj wystąpienia Michała Wrzoska! 👇❤️

jak zwiększyć zasięgi w social media

Sylwia Dąbrowska

Założycielka marki Video Teacherka.  Od ponad 6 lat pomaga firmom i markom osobistym profesjonalnie i lekko wypadać przed kamerą oraz świadomie budować spójny i wyrazisty wizerunek w sieci.

Podzielę się dziś z Tobą moim sposobem, takim life hakiem biznesowym na to, co robić, żeby angażować swoich odbiorców i zwiększyć zasięgi w social mediach.  Powiem Ci, że ten sposób był dla mnie dużym przełomem w tworzeniu treści, które realnie angażują. Możemy jako eksperci wymyślać różnego rodzaju tematy, które uznamy za ważne, możemy czytać co jest aktualnie popularne i trendujące, ale najlepiej zadziała kiedy spytamy naszą społeczność.

To, co najlepiej działa, to ankiety. Robię je szybko i prosto, wykorzystując do tego cztery ogólne pytania. Ważne jest to, by nie sugerować odpowiedzi.

O co pytam społeczność w ankietach?

  • Czym są aktualnie zainteresowani?
  • Czego chcą się nauczyć / czego chcą się dowiedzieć?
  • Jakie mają swoje cele, które chcą zrealizować?
  • Jakie treści by im w tym pomogły? 

Jest kilka narzędzi do przeprowadzenia ankiety na rynku. Ja osobiście korzystam z TypeForm.

PORADA

Czy obserwatorzy w social mediach chętnie wypełniają ankiety?

Tak, pod warunkiem, że dostaną coś w zamian! Warto o tym pamiętać. Daj znać, że w podziękowaniu za wypełnienie ankiety ktoś dostanie coś w prezencie (np. Twój e-book, workbook czy nagrane webinaru). Dodatkowo poinformuj, że ankieta jest krótka, składa się tylko z czterech pytań i masz dużą szansę na mnóstwo wypełnionych ankiet.

Te odpowiedzi to czyste złoto. Masz w nich mnóstwo informacji, czego potrzebuje konkretnie Twój odbiorca, i to tu i teraz. A jak zaprosić do wypełnienia takiej ankiety? Nagraj krótkie wideo, np. w postaci rolki. Na ilustracji poniżej znajdziesz moją rolkę, która zapraszała do wypełnienie takiej ankiety. Obejrzyj, skopiuj schemat i działaj.

jak zwiększyć zasięgi na instagramie

A jeszcze więcej na temat tego, jak zwiększyć zasięgi na Instagramie, dowiesz się już 22 października podczas wystąpienia Sylwii Dąbrowskiej na konferencji I Love Marketing & Technology! ❤️

jak zwiększyć zasięgi na instagramie

czytaj także

Nowość od OpenAI, którą musisz znać! ChatGPT 4o with canvas

Redakcja

O autorze

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu intern...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz