Wreszcie ruszamy z długo oczekiwaną i odwlekaną serią videocastów. Pisanie artykułów wydaje się być coraz trudniejsze i bardziej angażujące, postaramy się więc w najbliższych tygodniach sporo materiałów publikować w formacie video.
Wspomniane w Videocascie video Matta Cutts’a: Podkreślenia czy myślniki w adresach URL ?
Warto także rzucić okiem na wykład Mariusza Gąsiewskiego m.in. o stosowaniu # (hash’a) w tagowanych linkach Google Analytics. I informacja testowaniu rozwiązania z # w URLu przez Google: New Type of Google Result URL.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
Sama idea video castów jak najbardziej na plus. Mam nadzieję jednak, że w kolejnych odcinkach zostaną poruszone tematy dla „bardziej zaawansowanych”.
Pozdrawiam
Tak tematy będą bardziej zaawansowane… rozgrzewamy sie ;).
Swoją drogą temat z # jest już dosyć rzadko świadomie stosowany przez polskich webamsterów.
Linki z # testujemy w naszej kampanii promującej szkolenie SEO jak np. na flaker.pl lub adtaily.com.
Podoba mi się. Zrozumiałe i na temat – można podesłać programistom do zapoznania się :)
Szczerze mówiąc nic nowego się nie dowiedziałem może prócz tych 120 znaków w URL – cenna wskazówka. Poza tym pomysł z videocastami jak najbardziej trafiony, będę śledził uważnie. Dzięki i pozdrawiam
@shpyo – odnośnie stosowania ID itp nie chodzi tu tylko o SEO ale także o marketing i zachowania internautów. Inaczej reaguje osoba widząca w SERPach link typu sklep.pl/notebooki niż sklep.pl?id=3
@Paweł Wiem o co chodzi z tymi linkami (zabieg socjotechniczny). Tylko mi chodzi o argumentację typu, czy jak usunę „?” to strona będzie dalej działać czy nie? ;)
Pomysł vcastów wydaje mi się ciekawy. Pierwsze koty za płoty. Mam nadzieję, że z każdym kolejnym odcinkiem będzie ciekawiej.
BTW: Mój ulubiony fragment: „(…)Korzystamy z liter, tak. Żadne odkrycie, ale to są jednal litery alfabetu. (…).
Jak dla mnie adres prezentowany na tablicy nie powinien mieć myślnika. Może generować pomyłki wśród internautów, którzy będą oglądać to video w innych serwisach. No chyba, że ten adres miał pokazać, że myślniki również mogą być używane w URLach.
Może warto przybliżyć jakieś tajniki SEO, które zaprezentujecie na swoim szkoleniu? W końcu nie każdy będzie miał szansę się na nim znaleźć.
@shypo, mieliśmy klienta przy którym przeprowadzaliśmy symulacje długości URLi dla kilkunastutysięcy różnych podkategorii – bardzo rozbudowany serwis gdzie długość URLa zaczynała mieć spore znaczenie. Podtrzymuje też zdanie że końcówki (.html, .php) często przeszkadzają w rozwoju serwisu.
@kredito.pl:
Tak dokładnie adres przykładowy, co więcej niezarejestrowany ;).
Cierpliwości :)
Czy tematy są zbyt mało zaawansowane? To zależy kogo chcecie szkolić – potencjalnych klientów, czy konkurencję :) Imo może warto podzielić/oznaczyć videocasty na te dla zaawansowanych i początkujących.
Dobra robota, dzięki. Oby jak najwięcej takich…
wartosc merytoryczna bardzo słaba. Zachecam do zweryfikowania materialu przed jego publikacja – dzialacie na wlasny wizerunek.
.. ale z tymi myślnikami to bym się już nie zgodził :), chyba że coś się zmieniło w google
zrobiłem test na frazę: na skórze
i jedna z pozycji: … /76630-77-skora_i_naskorek
co ciekawe pogrubione zostalo skora i skorek tak wiec wnioskuje ze google rozpoznaje slowa przedzielone „_” a nawet „.”
@Rafał Sikora, Twój „test” jedyne co Ci powiedział to tyle że wyszukiwarka zwracając kod html pogrubia ciąg znaków znajdujący się w zapytaniu.
Nie powiedział natomiast nic o sposobie indeksacji URLi przez roboty indeksujące, a tym bardziej o wpływie na pozycje i sposobie rozpatrywania rozdzielaczy przez Google.
Wydaje mi się, że najbardziej logiczna z punktu widzenia usera jest struktura taka jak na komputerze:
D:\katalog\podkatalog\plik.doc
co w adresie strony wyglądałoby następująco:
domena.pl/katalog/podkatalog/plik.html
W przypadku chęci powrotu do nadrzędnego katalogu wystarczy wtedy uciąć końcówkę adresu. Takie rozwiązanie jednak też ma swoje minusy – w przypadku wielu zagłębień adres jest bardzo długi i ja zazwyczaj używam w adresie tylko ostatniego zagłębienia.
Nie mam jednak nic przeciwko adresom wordpressowym i szczerze mówiąc zawsze mam dylemat, czy stosować rozszerzenia czy nie, czy wypisywać wszystkie zagłębienia czy nie (lubię krótkie linki ;-) ).
Co do Google to oni lubią zmiany. Jakiś czas temu wyszło od nich info o tym, że „_” i „-” są traktowane tak samo, a jakiś miesiąc czy dwa temu Matt powiedział, że zmienili zdanie i żeby stosować myślniki do rozdzielania słów.
@Lexy, zmienia się wytyczna odnośnie „_” podkreślenia, z „-” myślnikiem nigdy nie było wątpliwości dlatego ja zalecam myślnik i tylko myślnik stosuje.
Co do .html to zwyczajnie zestawiając wady i korzyści wynikające z zastosowania tego elementu, w .html znajduje o jedną wadę więcej.
Myślę, że Pan prowadzący videocasta dogra kawałek o tym jak działa redirect i będzie miał spokój, bardzo fajna lekcja, pozdrawiam
W sumie nic nowego się nie dowiedziałem…
Google podaje duzo wytycznych np.o przyjaznych linkach, ktorych w praktyce jednak nie moze i nie bedzie promowac :) i to cale podsumowanie tematu :)
Fajny filmik !!!!!!!!!!!!
Filmik niczego sobie, ale raczej dla początkujących.
Znak podkreślenia, myślnik i przecinek G traktuje od pewnego czasu tak samo. Mimo to najczęściej używam myślnika, bo wtedy linki wyglądają najczytelniej.