Tegoroczne święto kobiet już za nami. Z tej okazji przygotowałyśmy zestawienie 10 najciekawszych postów, kampanii i reklam na Dzień Kobiet 2023. A jeśli chcesz zobaczyć więcej ciekawych przykładów, gdzie kobieta w reklamie odgrywała główną rolę, zajrzyj do wpisu przygotowanego przez Jamesa Behra, który omawia, jak to się zmieniało na przestrzeni lat! ❤️
1. Tatuum i Kwiat Kobiecości w trosce o zdrowie kobiet
Tatuum zorganizowało wspólnie z Kwiatem Kobiecości kampanię na Dzień Kobiet, KVIATUUM, aby przypomnieć o tym, że pielęgnowanie siebie i regularne badania to gwarancja nieustannego rozkwitu. 🌷 Sprzedaż kolekcji KVIATUUM ma na celu sfinansowanie bezpłatnych badań cytologicznych w mobilnym gabinecie ginekologicznym – BADABUSIE. Pojawi się on m.in. w Poznaniu czy Wrocławiu. Pełną trasę BADABUSA znajdziesz TUTAJ.
2. Czym jest dla Ciebie Międzynarodowy Dzień Kobiet? & Other Stories
Co roku z okazji Dnia Kobiet 2023 marka & Other Stories oddaje hołd sztuce w wyjątkowy sposób. W tym roku postawiła na kampanię, do której zaproszono irlandzko-indyjską pisarkę Nikitę Gill, która stworzyła wiersz zatytułowany „A Sacred Story”. Pisarka, poprzez wyrażenie swoich myśli na papierze, chce zapoczątkować dyskusję na temat współczesnych kobiet, a cała kampania jest opatrzona hasłem „Czym jest dla Ciebie Międzynarodowy Dzień Kobiet?”.
Kampania pojawiła się w mediach społecznościowych marki, a za każdy komentarz pod wierszem marka & Other Stories przekaże 1 euro na rzecz CARE® – organizacji humanitarnej, której celem jest zwalczanie ubóstwa. A czym jest dla Ciebie Dzień Kobiet? ❤️
3. „SISTERHOOD” Answear.LAB
Kampanii Asnwear.LAB „SISTERHOOD”, która ujrzała światło dzienne na początku marca, przyświeca hasło „Kobieta kobiecie… siostrą”. W jej ramach podjęto współpracę z Anną Glik, która stworzyła serię grafik (część z nich pojawiła się w nowej kolekcji), a także z Natalią Przybysz, która nagrała piosenkę „Siostrzeństwo”.
4. ,,Okres w moim życiu”
„Okres w moim życiu” to kampania społeczna portalu Gazeta.pl i inicjatywy TakDlaPodpasek.pl. Została zrealizowana wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation, a jej celem jest normalizacja menstruacji i – co za tym idzie – wprowadzenie do polskich szkół darmowych środków higieny osobistej i znacznie lepszej edukacji pod kątem menstruacji.
W ramach prowadzonych działań znane Polki opowiadają o akceptacji, dostępie do środków higieny osobistej i o tym, jak okres wpływa na ich życie pod kątem zawodowym. Do akcji dołączyły m.in.: Young Leosia, Aleksandra Hamkało, Katarzyna Figura, Agata Młynarska czy Anita Sokołowska. Dziewczyny opowiadają o swoich doświadczeniach menstruacyjnych.
5. #ReagujOstro Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego
Pod koniec lutego, na chwilę przed Dniem Kobiet 2023, Polskie Towarzystwo Prawa Antydyskryminacyjnego ruszyło z kampanią #ReagujOstro, która ma na celu zwrócenie uwagi na problem molestowania seksualnego w pracy. Te miało dotknąć aż 80% badanych kobiet. W ramach akcji uruchomiono infolinię, pod którą można uzyskać darmową poradę prawną. Samej kampanii towarzyszy kontrowersyjna oprawa – w materiałach wykorzystano dmuchaną lalkę, którą opatrzono podpisem „W pracy traktują Cię jak obiekt seksualny? Dzwoń po bezpłatną poradę prawną”.
6. Reklama na Dzień Kobiet 2023: Avon i akcja #SzachMat
Nierówności w płacach, zmaganie się ze stereotypami, bariery w biznesie związane z płcią – to tematy, które są poruszane często przy okazji Dnia Kobiet. W tym roku zwróciła na nie uwagę również marka Avon, która wystartowała z kampanią #SzachMat, mającą na celu inspirowanie kobiet do przełamywania barier. Jej ambasadorką została Martyna Kaczmarek, pierwsza modelka plus size w polskiej edycji programu Top Model.
7. Sephora | „TOGETHER WE…”
W tym roku SEPHORA postawiła na pokazanie wyjątkowych kobiet z ich społeczności, które podzieliły się inspirującymi historiami i tym, co jest dla nich ważne. W kampanii pojawiły się założycielki cenionych marek kosmetycznych, pracownicy i partnerzy, którzy reprezentują siłę i wsparcie dla idei równości na różnych płaszczyznach.
W Polsce do udziału w kampanii digital SEPHORA zaprosiła swoich pracowników: ekspertki Judytę i Ewę, prowadzące m.in. działania na rzecz wspierania kobiet w SEPHORA, Helenę Norowicz – aktorkę i modelkę, która swoimi działaniami udowadnia, że piękno nie ma wieku, ambasadorkę Fundacji Zaczyn czy znane poprzez swoją aktywność w social mediach na rzecz samoakceptacji kobiet Aleksandrę Cedro oraz Izabelę Zabielską. Jeśli jesteście ciekawi tej akcji, wpadnijcie na facebookowy profil marki SEPHORA, gdzie znajdziecie różne filmiki.
8. Ryanair i rolka na Dzień Kobiet
W swojej reklamie na Dzień Kobiet 2023 Ryanair zachęca kobiety do zostania… pilotkami! Jak przekonuje brand, tylko 7% kandydatów na pilota to kobiety. Czas to zmienić! 😉
9. Pierwszy agencyjny BOYSBAND – Job’n’Boys 🎶
A co słychać u prelegentów konferencji I Love Marketing & Technology? Tomek Graszewicz wraz ze swoim zespołem stworzył pierwszy agencyjny BOYSBAND – Job’n’Boys. I co by tutaj dużo pisać: kobiety na LinkedInie to pokochały. 😍 Teledysk obejrzysz TUTAJ.
10. Przez żołądek do serca
Zaś marki takie jak KFC czy McDonald’s w swoich postach na Dzień Kobiet 2023 klasycznie przekonują, że do serca kobiety najłatwiej trafić przez… żołądek. 😉
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
nfgTJpMcy