Większość firm zdążyła zorientować się, jak ważny jest Facebook Marketing. Jednak wiele z nich nadal nie potrafi korzystać z mediów społecznościowych we właściwy sposób. Nie trzeba długo szukać, żeby znaleźć profile na Facebooku i Twitterze, na których znajdują się promowane treści, które nijak inspirują swoich odbiorców. Jeśli Twój marketing na Facebooku nie przynosi rezultatów, sprawdź, czy nie popełniasz jednego z kardynalnych błędów.
1. Zły wybór grafiki głównej Twojego profilu
Pierwsze wrażenie liczy się ogromnie, ponieważ przeciętny użytkownik Internetu potrafi tylko przez krótki czas skupić swoją uwagę na konkretnej rzeczy. Główna grafika Twojego profilu na Facebooku jest zazwyczaj pierwszą rzeczą, którą ludzie zauważą. Upewnij się, aby wybrać coś, co odzwierciedla markę i zachęci ludzi do polubienia strony. Jednocześnie pamiętaj, aby, zgodnie z zasadami Facebooka, nie umieszczać tam żadnych informacji promocyjnych.
2. Brak budowania wizerunku marki na stronie
Chociaż stopień, w którym możesz zadbać o kreację marki i odpowiednio dostosować do niej profil firmy, jest ograniczony, ważne jest, aby korzystać z każdej możliwej okazji, aby to zrobić. Najlepiej, jeśli styl Twojego profilu będzie spójny ze stroną firmy, a także z innymi profilami w mediach społecznościowych. Dzięki temu ludzie łatwiej rozpoznają Cię w sieci. Pamiętaj – jako zdjęcie profilowe ustaw logo swojej firmy.
3. Niepełne informacje na profilu
Niekompletne informacje o profilu powodują, że wygląda on nieprofesjonalnie. To, jak istotne jest wypełnienie każdego możliwego pola, powinno być oczywiste. Pola, które należy uzupełnić, mogą się różnić w zależności od rodzaju prowadzonego biznesu, jednak powinieneś wprowadzić tyle informacji, ile tylko jest możliwe. Dzięki temu unikasz zmuszania każdego do odwiedzenia Twojej strony internetowej w celu poszukiwaniu informacji o Tobie.
4. Brak interakcji
Tak jak fora internetowe czy portale społecznościowe, Facebook jest platformą do konwersacji i powinien być traktowany jako publiczna przestrzeń służąca promocji własnej. Jak w przypadku każdego obszaru mediów społecznościowych, musisz być obecny tak często, jak to możliwe, aby odpowiadać na komentarze użytkowników, odpowiadać na ich pytania i dziękować za ich opinie.
5. Umieszczanie tylko postów promowanych
Nie więcej niż 20% postów, które publikujesz na Facebooku, powinno być z założenia promowane. Jednocześnie nie mniej, ponieważ zasięg postów niepromowanych jest mniejszy niż kiedyś, ze względu na zmiany w algorytmie. Firmy powinny myśleć o Facebooku jako o sposobie na dostarczanie wartościowych treści, dzięki którym marka będzie mogła kreować swój wizerunek.
6. Brak udostępniania treści
W Facebooku chodzi o to, by dzielić się treściami i nie oznacza to udostępniania wyłącznie swoich treści. Tak naprawdę, większość treści, którymi się dzielisz, powinno należeć do innych. Dziel się istotnymi treściami z innych źródeł w sieci, aby pokazać, że jesteś aktywnym członkiem społeczności swojej dziedziny. Czasami ludzie odwdzięczają się, w zamian udostępniając Twoje treści na swoich profilach i stronach.
7. Brak konsekwencji
Każdy obszar marketingu internetowego wymaga wytrwałego, długoterminowego poświęcenia i Facebook nie jest wyjątkiem. Chociaż nie powinieneś postować zbyt często, należy robić to konsekwentnie i regularnie, tak, aby Twoi odbiorcy wiedzieli, że nie zniknąłeś i zabiegasz o ich uwagę. Poświęć czas na stworzenie harmonogramu publikacji, aby mieć pewność, ze profil na Facebooku nie rozpłynie się za chwilę w powietrzu.
8. Łamanie regulaminu
Facebook ma bardzo restrykcyjny regulamin, który należy przestrzegać, jeśli nie chcesz, aby Twój profil został zablokowany. Zawsze powinieneś na bieżąco go sprawdzać, aby utrzymać swój wizerunek. Co najważniejsze, upewnij się, że Twoje zdjęcie w tle nie zawiera cen, informacji kontaktowych lub wezwania do działania. Zawsze stosuj się do zasad regulaminu, kiedy przeprowadzasz konkurs, czy inne akcje promocyjne.
9. Koncentrowanie się wyłącznie na polubieniach
Polubienia są na pewno ważną częścią marketingu na Facebooku, ponieważ dają Ci pogląd na to, do ilu osób dociera Twoja wiadomość. Jednak polubienia nie są aż tak istotne. To dopiero pierwszy krok, jeśli chodzi o monitorowanie poziomu zaangażowania. Ważniejsza jest liczba udostępnień i komentarzy, ponieważ pokazują one o wiele wyższy poziom zaangażowania, niż tylko kliknięcie przycisku „lubię to”.
10. Brak treści wizualnych
Badania pokazują, że odbiorcy chętniej reagują na treści wizualne, takie jak zdjęcia, infografiki i wideo. Podczas gdy treści pisane są ważne, każda firma powinna także udostępniać w swoich wpisach dużo treści graficznych, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Poza tym, grafiki są o wiele częściej udostępniane ponownie.
Wnioski
Facebook, wraz ze swoim olbrzymim gronem użytkowników, jest kluczową platformą dla biznesów, szczególnie dla firm zajmujących się marketingiem B2C. Nie trzeba wielkiego wysiłku lub pieniędzy, aby odnieść sukces w marketingu tego giganta mediów społecznościowych. Wymaga on jednak do pewnego stopnia długotrwałego poświęcenia i kreatywnego polotu, które pozwolą wyróżnić się na tym mocno konkurencyjnym rynku.
Źródło: Łukasz Żelezny
Tłumaczenie: Monika Pachciarz
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
Dodałbym złą konfigurację reklam. Cała masa ludzi prowadzących profile na FB nie wie jak się do tego zabrać.
Udostępnianie treści innych? A nie jest tak, że FB promuje przede wszystkim treści autentyczne? A nie podawane dalej?
„Nie więcej niż 20% postów, które publikujesz na Facebooku, powinno być z założenia promowane”
przecież to bzdura